Najtańszy SUV na rynku w nowej odsłonie. Jest dobrze

TVN Turbo / x-news / Wojciech Frelichowski
fot. TVN Turbo / x-news
fot. TVN Turbo / x-news
Od siedmiu lat bije rekordy popularności, a teraz doczekała się nowej odsłony. Dacia Duster wraca w lepszym, odświeżonym wydaniu

Dacia Duster to najlepiej sprzedające się auto tej marki i jednocześnie najlepiej sprzedający się mały SUV w Polsce. Po siedmiu latach istnienia na rynku doczekał się nowej odsłony.

 

Przypomnijmy, że Duster wszedł na rynek w 2011 roku i niemal z marszu stał się handlowym hitem rumuńskiej marki. Tak jest do tej pory na wielu europejskich rynkach, a w Polsce od dwóch lat lideruje w swoim segmencie. Auto zdobyło uznanie w oczach nabywców głównie konkurencyjną ceną, ale wielu kierowców podkreśla też takie zalety, jak funkcjonalność, odporność na złe drogi, czy też oszczędne silniki.

Styl i wykonanie

Dacia Duster model 2018 została opracowana na tej samej płycie podłogowej, co schodzący model. Rozstaw osi pozostał praktycznie bez zmian (2674 mm, + 1 mm). Również wygląd auta jest bardzo podobny do poprzednika, ale projekt nadwozia został tak przygotowany, iż auto stało się bardziej muskularne, a jednocześnie bardziej… subtelne. To pierwsze jest zasługą umieszczenia przednich reflektorów niemal na krańcach nadwozia, szerszej osłonie chłodnicy, wyżej poprowadzonej masce silnika oraz wydatniejszych nadkolom. Powiększono również dolną osłonę silnika, która teraz ma kolor matowego chromu i - jak twierdzi producent - jest odporna na zarysowania.

Z kolei zastosowanie nowoczesnych dodatków, taki jak ledowych przednich świateł do jazdy dziennej, czy kloszy tylnych świateł o nowym wzorze oraz nowych obręczy ze stopów lekkich dodaje autu finezji. Tylna partia Dustera wyróżnia się również poszerzoną osłoną podwozia w kolorze matowego chromu. W bocznej linii uwagę przykuwają czarne listwy pod progami, które pionowo wspinają się na przednie błotniki.

Nowości w wyposażeniu

 Więcej nowości kryje się w kabinie pojazdu. Pojawiło się nowe wyposażenie oraz lepsze materiały wykończeniowe. Jest też więcej schowków, zaś bardziej wysunięta do przodu przednia szyba stwarza wrażenie większej przestrzeni. Producent informuje, że w łączna pojemność schowków wynosi 27,2 litra, łącznie z nową szufladą o pojemności 2,8 l umieszczoną pod fotelem pasażera z przodu.

Auto otrzymało nowe fotele. Podparcia siedzenia foteli zostały wydłużone o 20 mm, obszerniejsze są też podparcia boczne. Natomiast fotel kierowcy wyposażono w podłokietnik, regulację podparcia lędźwiowego oraz nowy mechanizm regulacji w pionie w zakresie 60 mm (o 20 mm więcej w porównaniu poprzedniego modelu). Duster otrzymał też nową deskę rozdzielczą, której głównym elementem jest ekran systemu MediaNav Evolution. Poniżej znajdują się panel przycisków sterujących, jak włącznik klimatyzacji, systemu start/stop, centralnego zamka, funkcji oszczędniej jazdy eco, świateł awaryjnych czy systemu kamer monitorujących otoczenie pojazdu. Ten ostatni system (Multiview Camera) to bardzo pomysłowe rozwiązanie. Auto wyposażono w cztery kamery - z przodu, z tyłu oraz lusterkach bocznych. Obraz, które przekazują na ekran w kabinie pozwala kierowcy ocenić to, co dzieje się wokół samochodu. Jest to przydatne nie tylko podczas parkowania, ale również podczas manewrowania w trudnym terenie, np. podczas dojeżdżania do stromego zjazdu lub przejeżdżania obok urwiska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty