Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Napakowany "golas"

Data publikacji: Autor: (boro)

Fot. Suzuki Suzuki GSX 1400 to mistrz wagi superciężkiej motocykli klasy naked. Model ten odebrał palmę pierwszeństwa motocyklowi Yamahy.

Suzuki GSX 1400 to mistrz wagi superciężkiej motocykli klasy naked (ang. nagi, goły). Model z silnikiem o poj. 1402 ccm zdominował kategorię. Palmę pierwszeństwa odebrał motocyklowi spod znaku Yamahy.

Fot. Suzuki
Suzuki GSX, to niewątpliwie motocykl, obok którego nie można przejść obojętnie. Potężny czterocylindrowy, rzędowy silnik pochodzi od jednego z najszybszych, seryjnie produkowanych motocykli na świecie - Suzuki Hayabusa. Konstruktorzy zwiększyli pojemność z 1300 do 1400 ccm i wprowadzili wiele istotnych zmian. Nie wzrosła moc maksymalna, zostawiono "skromne" 110 KM. Za to najistotniejszym walorem silnika jest duży moment obrotowy - 126 Nm, osiągany już przy 5000 obr./min.


Motocyklista, który zasiądzie za kierownicą kolosa zapewne zmieni opinię o sposobie jazdy na rzędowej czwórce, bo na GSX 1400 istotniejsze jest wykorzystanie momentu obrotowego i elastyczności silnika, niż zamykanie obrotomierza.


W klasycznej formie motocykla ukryto najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, m.in. wtrysk paliwa z systemem podwójnej przepustnicy SDTV. Za komfort jazdy odpowiada wysokiej klasy zawieszenie, zarówno przednie, jak i tylne, w pełni regulowane.


Chociaż linia motocykla wskazuje, że to "spokojny atleta", wrażenia szybko rozwieje uruchomienie maszyny. Suzuki wystarczy zaledwie 2,9 s, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna dochodzi do 240 km/h. Biorąc pod uwagę, że w seryjnej wersji nie ma centymetra owiewki, podróżowanie na maksymalnych obrotach jest zarezerwowane tylko dla wytrwałych. W praktyce jazda w pozycji klasycznej, wyprostowanej traci urok powyżej 140 km/h. Do zatrzymywania rozpędzonego motocykla wykorzystywane są sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe, zapożyczone z innego supersporta, modelu GSX-R 1000. Podobnie jak inne motocykle tej klasy, również Suzuki GSX 1400 nie jest tani. Kosztuje ok. 41 tys. zł.

Dane techniczne:


Liczba cylindrów 4
Pojemność 1402 ccm
Moc maks 110 KM/6800 obr./min
Maks. moment obrotowy 126Nm/5000 obr./min
Prędkość maksymalna 240 km/h.
Skrzynia biegów 6 przełożeń
Wysokość siedzenia 790 mm
Masa suchego motocykla 228 kg
Zbiornik paliwa 22l

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • misiek666 (gość)

    Panowie, minęło już kilka lat od publikacji, please zweryfikujcie informacje odnośnie pochodzenia silnika. Błagam nie piszcie takich rzeczy. Pozdrawiam

  • danio (gość)

    Racja. Nie jestem znawcą tematu ale silnik najprawdopodobniej pochodzi z katany 1100/gsxr 1100 bo chyba miały te same silniki. A nawet jeśli nie to prędzej z bandita 1200.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości