Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Naprawa samochodu. Najczęściej serwisowane modele w polskich warsztatach

Mariusz Michalak
Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.Fot. Archiwum
Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.Fot. Archiwum
W 2020 r. w polskich warsztatach najczęściej serwisowanym modelem auta osobowego było Audi A4 (2001-2008). Po trzech latach zastąpiło więc na pozycji lidera Opla Astrę-H (2004).

Tak wynika z raportu oprogramowania Autodata, z którego korzysta 85 tys. warsztatów w ponad 100 krajach. Jego twórcy przygotowali raport z zestawieniem serwisowanych różnego rodzaju pojazdów w 22 krajach. Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.

Uwaga!

Warto jednak podkreślić, że wynik ten jest uzależniony od popularności danego auta na rynku - im więcej jest egzemplarzy danego modelu, tym zwyczajnie częściej trafia do serwisu.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Polsce w 2020 roku?

Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje
Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.

Fot. Rankomat.pl

W 2020 r. Audi A4 z lat 2001-2008 było najczęściej serwisowanym modelem w polskich warsztatach. Zastąpiło na pozycji lidera Opla Astrę H, zwycięzcę rankingu w latach 2017-2019 i zdobywcę drugiego miejsca w roku 2020. Na najniższym stopniu podium znalazł się Ford Mondeo (2007) – wynika z raportu przygotowanego przez Autodatę.

W zestawieniu zdecydowanie dominują modele z Niemiec, których jest aż 9. Wyjątkiem jest czeska Skoda Octavia II (2004-2013), jednak ta marka od 1991 r. należy do koncernu Volkswagen.

Często samochody, z których rezygnują Niemcy, trafiają do naszego kraju. W 2020 r. zza zachodniej granicy sprowadzono do Polski 489,1 tys. używanych aut. Ich średni wiek wyniósł 12 lat – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Dlatego eksperci rankomat.pl przeanalizowali, jak w raporcie Autodata wygląda sytuacja w niemieckich warsztatach.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Niemczech w 2020 roku?

Za zachodnią granicą w ubiegłym roku najczęściej serwisowane były nieco inne modele niż w Polsce. W rankingu Autodata w niemieckim top 10 serwisowanych samochodów osobowych pierwsze miejsce zajął Volkswagen Golf VI (2008-2013). Na kolejnych miejscach podium znalazły się Opel Corsa (2007) oraz Mercedes Benz C (2007-2014).

W 2020 r. najczęściej serwisowane modele w Niemczech były młodsze niż w Polsce. Potwierdzają to również dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Wynika z nich, że w naszym kraju średni wiek używanego auta osobowego wynosi 14,1, a za zachodnią granicą 9,6. Różnica wynosi 4,5 roku.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC najczęściej serwisowanych modeli w Polsce i Niemczech?

Wśród 10 najczęściej serwisowanych w Polsce samochodów osobowych, zdecydowanie najwięcej za ubezpieczenie oc muszą zapłacić właściciele BMW Serii 3 z lat 2005-2014 (średnio 806 zł). To o 32,3% więcej niż w przypadku najtańszej w zestawieniu Skody Octavii (544 zł). Różnica w wysokości cen pomiędzy markami wynosi 262 zł – wynika z kalkulacji przeprowadzonych przez użytkowników porównywarki rankomat.pl.

Podobnie jak w Polsce również w Niemczech wśród top 10 najczęściej serwisowanych w 2020 r. samochodów osobowych, najdroższe w ubezpieczeniu jest BMW 3 z lat 2005-2014 (806 zł). Jednak w pierwszej dziesiątce za naszą zachodnią granicą brakuje Skody Octavii.

Wśród najczęściej serwisowanych w 2020 r. w Niemczech samochodów osobowych, najtańszy w ubezpieczeniu jest Volkswagen Golf VI z lat 2008-2013 (595 zł). Różnica w cenie zakupu polisy OC pomiędzy nim, a BMW 3 (2005-2014) wynosi 26,1%, czyli 211 zł.

- Wartość pojazdu objętego ubezpieczeniem OC nie powinna mieć znaczenia dla zakładu ubezpieczeń, ponieważ pokrywa on tylko koszty szkód wyrządzonych przez kierowcę innym uczestnikom ruchu drogowego. Różnica w cenie OC występująca pomiędzy poszczególnymi modelami samochodów jest wynikiem indywidualnej oceny danego kierowcy i jego pojazdu, a dokładnie ryzyka spowodowania przez niego kolizji lub wypadku. Z reguły największy wpływ na wysokość składki OC ma wiek i miejsce zamieszkania właściciela pojazdu oraz wiek auta, przebieg i pojemność silnika – komentuje Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty