Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Naprawy układu kierowniczego

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Maciej Pruński: Przy układzie kierowniczym można samemu wykonać sporo czynności, jednak po zakończeniu naprawy bezpieczniej jest dokonać pomiaru zbieżności kół przednich w wyspecjalizowanym warsztacie. Układ kierowniczy pełni w samochodzie bardzo ważną rolę i bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Fot. Maciej Pruñski: Przy uk³adzie kierowniczym mo¿na samemu wykonaæ sporo czynno¶ci, jednak po zakoñczeniu naprawy bezpieczniej jest dokonaæ pomiaru zbie¿no¶ci kó³ przednich w wyspecjalizowanym warsztacie.

 

Poważne prace związane z demontażem układu zawsze powinny być zakończone wykonaniem pomiarów geometrii przedniego zawieszenia. Są jednak czynności możliwe do wykonania przez użytkownika pojazdu. Należy do nich wymiana końcówek drążków kierowniczych, wymiana gumowych osłon przekładni kierowniczej, dolanie płynu do zbiorniczka wspomagania, regulacja naciągu paska pompy wspomagania oraz odpowietrzenie układu wspomagania. Nie są zalecane do samodzielnego wykonania prace przy przekładni kierowniczej oraz naprawy i uszczelnienia układu wspomagania. Wymagają one specjalistycznego sprzętu narzędzi i wiedzy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • JACK (gość)

    Proszę o poradę.Czy i jak często należy zmieniać olej w układzie wspomagania kierownicy oraz jak się go odpowietrza.

  • desperato

    Witam! Posiadam volvo 850.Jakiś czas temu wspomaganie w moim aucie zaczeło niedomagać...objawy to krutkie przycięcia podczas skrętu kierownicy.Kierownica na tych przycieciach sama nie odbija.Tak jak by coś przycierało zawsze w tym samym miejscu podczas jednego pełnego skretu w kilku miejscach. Zabrałem sie(nie potrzebnie) za wymiane pompy wspomagania, ale problem zniknął tymczasowo i nie odrazu, poczym oddalem maglownice do regeneracji co tez nie pomogło. Tu moje pytanie : Co to może byc, skoro sama kolumna kierownicza po zdemontowaniu magla chodzi jak masło a także same koła odłączone od magla chodzą bez problemu. Czy regeneracja mogła zakończyc sie bez testów lub też mozliwe jest że magiel może być skrzywiony i firma robiąca zlecenie nie dopatzryła sie tego? NAPRAWDE PROSZE O RADE(PŁYN W UKŁADZIE ZALECANY PRZEZ VOLVO)

  • Kazik (gość)

    Ostatnio miałem problem z układem kierowniczym i jak zwykle wybrałem się do Auto Serwis Jublewscy. Było warto.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości