Naprawy układu kierowniczego

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Maciej Pruński: Przy układzie kierowniczym można samemu wykonać sporo czynności, jednak po zakończeniu naprawy bezpieczniej jest dokonać pomiaru zbieżności kół przednich w wyspecjalizowanym warsztacie.
Fot. Maciej Pruński: Przy układzie kierowniczym można samemu wykonać sporo czynności, jednak po zakończeniu naprawy bezpieczniej jest dokonać pomiaru zbieżności kół przednich w wyspecjalizowanym warsztacie.
Układ kierowniczy pełni w samochodzie bardzo ważną rolę i bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
Fot. Maciej Pruński: Przy układzie kierowniczym można samemu wykonać sporo czynności, jednak po zakończeniu naprawy bezpieczniej jest dokonać pomiaru
Fot. Maciej Pruński: Przy układzie kierowniczym można samemu wykonać sporo czynności, jednak po zakończeniu naprawy bezpieczniej jest dokonać pomiaru zbieżności kół przednich w wyspecjalizowanym warsztacie.

 

Poważne prace związane z demontażem układu zawsze powinny być zakończone wykonaniem pomiarów geometrii przedniego zawieszenia. Są jednak czynności możliwe do wykonania przez użytkownika pojazdu. Należy do nich wymiana końcówek drążków kierowniczych, wymiana gumowych osłon przekładni kierowniczej, dolanie płynu do zbiorniczka wspomagania, regulacja naciągu paska pompy wspomagania oraz odpowietrzenie układu wspomagania. Nie są zalecane do samodzielnego wykonania prace przy przekładni kierowniczej oraz naprawy i uszczelnienia układu wspomagania. Wymagają one specjalistycznego sprzętu narzędzi i wiedzy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty