Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36370 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nawet bezdroża nie są mu straszne

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot. Archiwum VW Transporter 4Motion prezentuje się na drodze groźnie. Ponad dwie tony stali robi wrażenie na kierowcach przywykłych do aut osobowych.

Fot. Archiwum

Dzięki terenowemu zawieszeniu za kierownicą siedzi się naprawdę wysoko. Doskonale widać przeszkody, które mogą znajdować się na trasie.

Większość przejedziemy bez trudu. Auto podjeżdża pod zbocza o nachyleniu do 36 stopni. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 16 i 22 stopnie. Ma stały napęd na obie osie, krótkie przełożenia skrzyni biegów i załączaną w razie potrzeby blokadę tylnego mostu. Całości dopełniają grube opony z terenowym bieżnikiem.

Fot. Daniel Nowakowski To, co Transportera czyni niezawodnym w terenie, na asfaltowej drodze zaczyna przeszkadzać. Off-roadowe opony hałasują już po przekroczeniu 50 km/h. Sztywne zawieszenie przenosi drgania do kabiny. Manewrowanie też wymaga wprawy. Należy wziąć poprawkę przy ostrych zakrętach, czy podczas gwałtownego hamowania.

Wnętrze jest szare i surowe, ale do jego wykończenia użyto wytrzymałych, wysokogatunkowych materiałów. Deskę rozdzielczą zaprojektowano estetycznie i funkcjonalnie. Fot. Daniel Nowakowski

Samochód zabiera prócz kierowcy jeszcze siedem osób. Podróżujący mają do dyspozycji wygodne fotele, dwustrefową klimatyzację i mnóstwo przestrzeni .

Przy komplecie pasażerów zostaje nam do dyspozycji 400 l. bagażnika. Natomiast po wyjęciu obu rzędów foteli otrzymujemy aż 6700 l przestrzeni ładunkowej. Wejście do bagażnika zamykają drzwi skrzydełkowe, natomiast pasażerowie wchodzą bocznymi, przesuwnymi drzwiami.

Fot. Archiwum Terenowego minibusa napędza 2,5-litrowy turbodoła-dowany silnik diesla o mocy 174 KM. Na obie osie przy 2000 obr./min trafia 400 Nm momentu obrotowego. Do „setki” auto przyspiesza w 12,2 s. Duża moc nie powoduje jednak wzmożonego apetytu na paliwo. W zależności od tego, czy jedziemy poza terenem zabudowanym, czy poruszamy się po mieście, spalanie mieści się w granicach 9-11 l/100 km.

Z jednostką napędową współpracuje 6-stopniowa skrzynia biegów. Za pomocą krótkiego drążka umieszczonego w górnej części kokpitu precyzyjnie wybieramy kolejne przełożenia.

Transporter 4Motion w wersji uterenowionej kosztuje ponad 160 tys. zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • nobi

    ludzie zmienicie mu już ten wygląd bo masakra tyle lat to samo dziadostwo tak na zewnątrz jak i w środku

  • siapek

    on nie ma być piękny. On ma jeździć

  • Chevy Suburban

    W porównaniu z poprzednikami i niektórymi konkurentami i tak jest piękny... Ale cena z kosmosu... Za co tyle pieniędzy??

  • nobi

    to nawet w jezdzie nic specjalnego niczym żukiem

  • marcel

    w końcu to auto dostawcze ale bieda straszna w środku za tą cenę. Za połowę tego można mieć salonkę z USA w drewnie i skórze full wypas, że o osiągach nie wspomnę

  • ondraszek

    Przy takich właściwościach jezdnych to niezła propozycja do takich firm budowlanych. Silnik dostatecznie duży i wytrzymały - powinien zrobić setki tysięcy km, a przy mądrej eksploatacji bezawaryjnie. O to chodzi.

  • Roger

    ten napęd sprawi, że będzie kupowany, szczególnie w terenach górskich.

  • PrzemekNS

    Niesamowity samochód miałem kilka razy okazje nim jeździć. Napędy w każdych warunkach dają poczucie bezpieczeństwa w poslizgach można samochodem łatwo manewrować wyjedzie praktycznie wszędzie jak prawdziwa terenówka. Gdyby tylko spalanie było troche mniejsze na autostradzie przy 160km/h 17l ale za to przyspiesza z każdego biegu 6 wbijamy przy 70 i lecimy całą trase. Przejechałem nim najdłużej 1400km i nie czułem się zmęczony w osobówce bym się chyba pochlastał. Jeśli kogoś stać na ten samochód na pewno nie będzie żałował Polecam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Transporter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Transporter Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł