Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Nie ma zgody

Data publikacji: Autor: (rp)

fot. Hyundai Strategiczny sojusz DaimleraChryslera i Hyundaia przestał istnieć. Zapowiadana globalizacja przemysłu motoryzacyjnego jakoś nie następuje.

Strategiczny sojusz DaimleraChryslera i Hyundaia przestał istnieć. Zapowiadana globalizacja przemysłu motoryzacyjnego jakoś nie następuje.

 

fot. Hyundai Wczoraj DaimlerChrysler ogłosił, że sprzeda swój pakiet akcji Hyundai Motor (10,4%). Natomiast Hyundai (na zdjęciu model Getz) odkupi od DaimleraChryslera  50% udziałów we wspólnym przesięwzięciu.

 

Na zakup akcji Hyundai Motor w 2000 i 2001 r. DaimlerChrysler wydał 571,6 mln dol. Obecnie są one warte 993 mln dol.

 

Sojusz zakładał utworzenie wspólnych firm, które miały produkować pojazdy osobowe i użytkowe. Nie spełniono też ambicji Hyundaia, który chciał odgrywać kluczową rolę w produkcji nowej rodziny globalnego modelu auta mającego wspólną płytę podłogową. Wspólną platformę mają co prawda Hyundai Getz, nowy Mitsubishi Colt i Smart Fourfour, ale modele te będą indywidualnie walczyć o klienta.

Pod koniec kwietnia DaimlerChrysler postanowił, że rezygnuje z dokapitalizowania japońskiej firmy Mitsubishi Motors, której był największym akcjonariuszem. Wygląda na to, że DaimlerChrysler wycofuje się z Azji, ale zamierza inwestować w Chinach. Eksperci uważają, że Chiny są obecnie najbardziej obiecującym rynkiem zbytu na świecie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości