Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nie taki znów mały mieszczuch

Data publikacji: Autor: Robert Tomaszewski

Fot. Robert Tomaszewski Hyundai i20 jest następcą modelu Getz. Małe gabaryty ułatwiają poruszanie się nim po mieście

Fot. Robert Tomaszewski .

Jest to auto o wymiarach 3940 mm długości, 1710 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości, więc można, uznać, że jest to samochód stosunkowo mały. Jednak w tym niedużym nadwoziu znajdziemy wiele miejsca. Wnętrze jest obszerne, a bagażnik ma pojemność 295 l, co do niedawna było wynikiem spotykanym w autach kompaktowych.

Tuż po zajęciu pozycji za kierownicą uwagę zwracają dość twarde fotele, które początkowo wydają się mało wygodne, ale w czasie dłuższej podróży nie powodują zmęczenia. W testowanym przez nas Hyundaiu była możliwość zarówno regulacji wysokości fotela kierowcy jak i regulacji kolumny kierowniczej w dwóch poziomach, stąd „dopasowanie” auta do swoich potrzeb i sylwetki nie nastręcza większych problemów.

Fot. Robert Tomaszewski We wnętrzu auta panują wszech obecne plastiki, których nie tylko jest nieco za dużo (brakuje tapicerki np. na obiciach drzwi) to niestety w czasie jazdy, szczególnie po wyboistej drodze, dają o sobie niekiedy znać po przez ciche dźwięki dochodzące z okolic ich łączeń. Po za tym, śmiało można powiedzieć, że deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i funkcjonalna. Nie znajdziemy na niej zbędnych przycisków czy też wydumanych funkcji, co można przyjąć za plus gdyż jest to auto do zwykłego codziennego użytku a miłośnicy gadżetów raczej gustują w innych segmentach.

Fot. Robert Tomaszewski Na środku deski rozdzielczej jest wielofunkcyjny wyświetlacz pokazujący m.in.: licznik przebiegu dziennego, średnie i chwilowe spalanie paliwa, dystans jaki nam pozostał do przejechania na znajdującej się w zbiorniku ilości paliwa oraz nazwę aktualnie odtwarzanej stacji radiowej.

Testowany przez nas Hyundai był wyposażony w benzynowy silnik 1,2 l o mocy 78 KM w wersji Comfort. Silnik może nie jest porażająco dynamiczny ale czuć, że auto wykorzystuje wszystkie swoje „konie mechaniczne” co powoduje, że nie ma problemu z dynamiką szczególnie w mieście. W trakcie naszego testu auto spalało średni ok. 5 l/ 100 km (pojemność zbiornika paliwa wynosi 45 l), przy czym samochód miał okazję jeździć zarazem po mieście jak i po za nim.

Fot. Robert Tomaszewski Pięciobiegowa skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. Ciekawą funkcją jest możliwość zmiany cykliczności wycieraczek, dzięki czemu możemy zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od rodzaju deszczu ilość ruchów wycieraczki w pozycji przerywanej.

Zawieszenie auta jest czymś pośrednim. Nie służy do brawurowego pokonywania zakrętów dzięki czemu w środku nie czuć wszystkich wybojów a zarazem na tyle sztywne, że przy spokojnej jeździe odczuwa się bezpieczeństwo.

Układ kierowniczy precyzyjnie i spokojnie reaguje na ruchy kierownicy. Z przodu auto wyposażone jest w zawieszenie z kolumnami Mac-Phersona, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Promień skrętu samochodu, według zapewnień producenta, wynosi 5,2 m co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem. Komfort jazdy zapewne także podnoszą 14. calowe felgi z dobrze tłumiącymi wysoko profilowymi oponami.

Fot. Robert Tomaszewski Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa układ zapobiegający blokadzie kół w czasie hamowania (ABS) oraz system rozdziału sił hamowania (EBD).

W skład wyposażenia wersji Comfort wchodzi manualnie sterowana klimatyzacja z funkcją chłodzenia schowka, komputer pokładowy, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie ustawiane lusterek i przednie boczne szyb, centralny zamek z funkcją otwierania drzwi w razie kolizji a także radioodtwarzacz z CD, MP3, AUX i USB, czterema głośnikami i przyciskami w kole kierownicy.

Hyundai i20 z benzynowym silnikiem 1,2 l w wersji Comfort kosztuje 43 900 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • RysiekK

    Chyba na temat warunków bycia autem miejskim powyjaśnialiśmy sobie wszystko, nieprawdaż ? i nie mamy ochoty tego powtarzać, nieprawdaż ? Więc uważajcie, proszę, Panowie redaktorzy na tytuły

  • Mecenas

    No i teraz weźcie to postawcie obok nowego Polo - pośmiejemy się jak nigdy dotąd ;-)

  • kkprofi

    W takiej cenie kupimy nowego VW Polo!!! Wybór chyba jest prosty, na pewno nie to koreańskie cudo. Nie mówię że jest złe ale skoro można mieć VW w takiej cenie...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai i20 zdjęcia

Hyundai i20 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai i20 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i20 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł