Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niebezpieczne skrzyżowania na S3. Mieszkańcy Klinisk piszą do premier Bieńkowskiej

redakcja.gdp
Skrzyżowanie w Kliniskach jest jednym z najbardziej niebezpiecznych na trasie S3 w woj. zachodniopomorskim.
Skrzyżowanie w Kliniskach jest jednym z najbardziej niebezpiecznych na trasie S3 w woj. zachodniopomorskim.
Mieszkańcy Klinisk w woj. zachodnipomorskim wzięli sprawę w swoje ręce. Piszą petycję do premier Elżbiety Bieńkowskiej o przebudowę dwóch niebezpiecznych węzłów na drodze ekspresowej S3.
Skrzyżowanie w Kliniskach jest jednym z najbardziej niebezpiecznych na trasie S3 w woj. zachodniopomorskim.
Skrzyżowanie w Kliniskach jest jednym z najbardziej niebezpiecznych na trasie S3 w woj. zachodniopomorskim.

Mieszkańcy zawiązali stowarzyszenie Innowacyjna Polska. Mają dość niebezpiecznych sytuacji, do których dochodzi na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S3.

 

– Odcinek Rurka – Rzęśnica drogi krajowej nr 3, na który składają się skrzyżowanie z drogą powiatową w Kliniskach Wielkich i rozjazd na Chociwel jest najbardziej obciążonym ruchem odcinkiem drogi w sieci szczecińskiego oddziału GDDKIA. Korkuje się na odcinku kilkunastu kilometrów codziennie w sezonie wypoczynkowym blokując cały ruch A6, S3 wjazd i zjazd z DK10, DK6 oraz Szczecina – mówi Marcin Gręblicki, mieszkaniec Klinisk i przewodniczący stowarzyszenia. – Tym samym jest najbardziej niebezpiecznym odcinkiem drogi krajowej nr 3 na skrzyżowaniach w Kliniskach Wielkich i rozjeździe na Chociwel, Wielgowo, Świnoujście. Tylko w ostatnich kilku latach – według danych policji do grudnia 2012 roku na skrzyżowaniach w Kliniskach Wielkich i DW 142 doszło do 74 zdarzeń drogowych z udziałem 13 rannych. Tylko zmiany mogą poprawić te rosnące statystyki zdarzeń drogowych, rannych i zabitych.

Pod listem skierowanym do premier Elżbiety Bieńkowskiej podpisują się nie tylko mieszkańcy okolicznych miejscowości. Inicjatorzy rozmawiali też z samorządowcami.

– To interesy mieszkańców gminy – mówi Robert Krupowicz, burmistrz Goleniowa. – Szczególnie dla mieszkańców takich miejscowości jak Kliniska, Rurzyca, Pucice, dla których droga szybkiego ruchu stanowi połączenie z Goleniowem. Zaniepokoiły nas plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamknięcia wyjazdu ze skrzyżowania w Kliniskach, w lewo, w kierunku Goleniowa. A przecież są plany przebudowy tego skrzyżowania na bezkolizyjne.

List poparł Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Wie, że przebudowa tych skrzyżowań ułatwi dojazd nad morze także mieszkańcom Szczecina.

– Prezydent podpisał pismo przygotowane do premier Bieńkowskiej – mówi Aleksandra Charuk, rzecznik prezydenta.

Przedstawiciele stowarzyszenia chcą zbierać podpisy nie tylko w regionie. Ruszają z akcją w lutym.

– Mamy swoich przedstawicieli we Wrocławiu, Legnicy, Szczecinie i tam także liczymy na społeczne poparcie pod listem do rządu – zapewnia przewodniczący Gręblicki.

O tym, że plany przebudowy nie są wzięte z kosmosu świadczą zapisy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie www.gddkia.gov.pl w zakładce, w której są opisy stanu budowy dróg, znajdziemy informacje na temat przebudowy węzła Kliniska. Trzy z czterech wariantów przebudowy zakładają przesunięcie węzła około 950 m w kierunku południowym w stosunku do lokalizacji obecnego skrzyżowania i połączenie go drogami zbiorczymi przez dwa ronda z istniejącą drogą powiatową. Jeden wariant zakłada pozostawienie węzła w miejscu istniejącego skrzyżowania i połączenie drogi powiatowej z drogą S3 przez dwa ronda.

W tym wariancie przebieg drogi S3, która w rejonie węzła będzie przebiegać nad drogą powiatową, zmieni się na odcinku około 2200 m.

W przypadku węzła Rzęśnica są trzy warianty przebudowy. Wszystkie warianty zakładają utrzymanie jako głównego kierunku ciągu Goleniów – Szczecin.
Warianty 1 i 2 zakładają budowę węzła trójwylotowego typu „trąbka" ze zjazdami i wjazdami od strony Szczecina. Wariant 3 zakłada budowę węzła trójwylotowego typu „trąbka" ze zjazdami i wjazdami od strony Goleniowa. Wariant 4 zakłada budowę typowego węzła czterowylotowego typu „koniczynka". 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty