Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Niebiescy atakują

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Fot. Suzuki Nowość Suzuki GSX-R 1000 ma wielki apetyt na miano najlepszego sportowego motocykla 2005 roku.

 

Jest to najlżejszy i najmocniejszy z tego rodzaju motocykli, jakie kiedykolwiek trafiły do salonów sprzedaży.

 

Jednostka napędowa wyposażona jest w czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy silnik o pojemności 999 cm3 i mocy 178 KM. Została gruntownie przebudowana.

 

Przed 20 laty, kiedy po raz pierwszy przeniesiono technikę wyścigową z toru na ulicę, na Fot. Suzuki pojeździe widniał napis GSX-R 750. Dzisiaj ten sportowy motocykl z silnikiem o mocy 100 KM nikogo nie szokuje. Jednak najnowszy model Suzuki GSX-R 1000 już powala na kolana dzięki wielu zmianom.

 

Jest teraz mniejszy i poręczniejszy. Zbiornik paliwa jest o 40 mm krótszy i o 17 mm węższy. Aby zachować pojemność zbiornika, jego tylny koniec został wpuszczony w ramę, przez co obniżono środek ciężkości. Wysokość siodła zmalała o 20 mm i wynosi 810 mm, kanapa jest węższa z przodu o 15, a z tyłu o 17 mm. Podnóżki zostały przesunięte do tyłu i lekko w górę. Nowa rama jest o 6 mm krótsza, a bardziej zwarty silnik przesunięto do przodu.

 

Rama otaczająca silnik została zespawana z trzech aluminiowych odlewów i dwóch kutych profili, wykorzystując silnik jako element nośny. Dwuramienny wahacz z centralnym amortyzatorem, mocowany systemem dźwigni posiada regulację wysokości.

 

Widelec typu upside-down o średnicy goleni 43 mm, jest regulowany przez napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie dobicia i odbicia.

 

Zwiększono średnicę tarcz hamulcowych o 10 mm. Z przodu dwie tarcze o średnicy 310 mm współpracują z zaciskiem czterotłoczkowym, z tyłu tarcza o średnicy 220 mm współpracuje z zaciskiem dwutłoczkowym.

 

Wykonany z tytanu układ wydechowy jest zakończony nietypowym trójkątnym tłumikiem.

 

Motocykl przeznaczony jest dla tych, którzy już dobrze znają tajniki szybkiej jazdy i czują sportowy charakter tej maszyny.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • MICH........ (gość)

    To bedzie najlepszy w tym roku motocykl na torze.......

  • Bartez (gość)

    och jakbym chciał dorwać taka maszyne...!!

  • bart (gość)

    no nie mam pytan.....

  • hajek (gość)

    hayabusa to motocykl reszta to skutery

  • rex (gość)

    zgadzam sie z hajkiem. Tylko Busa sie liczy, poza tym Busa i ...dlugo, dlugo nic. na koncu zas Busa.

  • Jarek (gość)

    hayabusa jest szybka ale to wielka krowa GSX-R1000 jest duzo lepszym motocyklem sportowym ( jednym z najlepszych)

  • kubuś (gość)

    tylko że busa na kole ma 160 koni a ten k5 ponad 180 więc jakby chodziło o przyspieszenie na najwyższych prędkościach to niestety ...

  • krzysiek (gość)

    bajka

  • Jaruś (gość)

    ja chcem taki !!!!!!!!!!!

  • tyka (gość)

    ta maszyna jest boska

  • choody (gość)

    to ma moc jazda na maxa pozdrawiam

  • Tomek (gość)

    I tak wole R1 !!!!

  • dj w (gość)

    Aja mam lepszy od was cieniasy

  • paula (gość)

    wiem już na co przeznaczyć moje oszczędności muszę go mieć

  • miki (gość)

    mam lepszy ma 190km i pojemność 1,9

  • busa (gość)

    Kubuś mylisz sie hayabusa ma seryjnie 185 km a poza tym popatrz sobie na stronki z instalacjami turbo do hajki wyciagaja tam do 600 km pokarz mi inny model z ktorego wyciskaja takie moce ? pozdrowienia dla wszystkich fanow hayabusy :-)

  • szona (gość)

    cool

  • PRZEMEK (gość)

    SUZUKI JEST BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PERFEKCJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości