Sprawdzono sześć oddziałów GDDKiA - w Gdańsku, Krakowie, Olsztynie, Łodzi, Szczecinie i Wrocławiu. Z raportu wynika, że koszty utrzymania dróg krajowych mogłyby być niższe, gdyby instytucje odpowiedzialne za ich stan rzetelnie monitorowały i analizowały wydatki.
Uwagę zwrócono m.in. na nierzetelne weryfikowanie ofert wykonawców na zimowe utrzymanie dróg, opóźnienia w przygotowaniach do sezonu zimowego, nie egzekwowanie lub słaby nadzór wykonawców umów na utrzymanie zieleni przydrożnej, a podkreślono również, że obowiązkowe objazdy i kontrole dróg krajowych przeprowadzano niezgodnie z przyjętymi zasadami.
Porównano stan dróg krajowych w 2013 i 2014 roku W samym województwie warmińsko-mazurskim o 10 proc. ubyło dróg w stanie dobrym, jednocześnie aż o 67 proc. przybyło dróg w stanie niezadowalającym i złym. W czterech z pięciu regionów województwa łódzkiego dróg w stanie złym przybyło o 30 proc, natomiast tylko w szczecińskim oddziale GDDKiA sytuacja uległa poprawie.
Potrzeby poszczególnych oddziałów są dużo większe niż otrzymany budżet. W 2014 roku GDDKiA dostała na remonty jedynie 25% wymaganych środków. Z roku na rok coraz więcej jest dróg w złym stanie, a na ich naprawę potrzeba 7,1 mld złotych.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?