Minimalistyczne i sportowe wzornictwo elektrycznego IMx nawiązuje do charakterystycznych rozwiązań stylistycznych typowych dla Nissana, takich jak przedni pas z motywem litery V czy wyraźnie zarysowana, wznosząca się linia boczna, biegnąca od maski silnika po tył samochodu. Panoramiczny panel wskaźników z ekranem OLED wyświetla w tle widok otoczenia pojazdu. Osobny wyświetlacz imitujący drewno z widocznym rysunkiem słojów jest umieszczony pod panelem wskaźników i otacza kabinę, sięgając również na boki drzwi. Dzięki niemu osoby podróżujące samochodem mają poczucie kontaktu z otoczeniem. Układ sztucznej inteligencji umożliwia sterowanie panelem wskaźników za pomocą gestów i ruchu oczu. Intuicyjny interfejs pozwolił wyeliminować wiele fizycznych przełączników i elementów sterowania.
Koncepcyjny i bezemisyjny Nissan IMx jest oparty na nowej platformie samochodów elektrycznych Nissana. IMx jest wyposażony w dwa silniki elektryczne dużej mocy, które napędzają wszystkie koła pojazdu. Łącznie generują one 320 kW mocy i aż 700 Nm momentu obrotowego. Źródłem energii jest akumulator o dużej pojemności, którego konstrukcję dopracowano pod kątem zwiększenia gęstości energetycznej. Nowy akumulator pozwala na przejechanie ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu.
Zobacz także: Premiery aut na salonie samochodowym w Tokio
Podstawą technologiczną IMx jest przyszła wersja systemu jazdy autonomicznej ProPILOT. Po wybraniu trybu jazdy ProPILOT system chowa kierownicę w desce rozdzielczej i rozkłada wszystkie fotele, aby kierowca i pasażerowie mieli więcej przestrzeni i mogli bardziej zrelaksować się w czasie podróży. W trybie manualnym kierownica wysuwa się, fotele wracają do normalnego położenia, a za prowadzenie pojazdu znów odpowiada kierowca.
Po zawiezieniu właściciela na lotnisko IMx może sam zaparkować się w miejscu umożliwiającym podłączenie się do sieci elektroenergetycznej i działać jako wirtualna elektrownia, oddając nadwyżkę prądu do sieci. Funkcja ta jest rozszerzeniem koncepcji wykorzystywania samochodu jako źródła energii dla domów mieszkalnych i innych budynków. Po powrocie właściciela IMx będzie czekał na niego przed terminalem i odwiezie go do domu. Cały proces odbywa się sprawnie, między innymi dzięki zwiększonej pojemności akumulatora i technologiom podłączania samochodów do internetu, takim jak Seamless Autonomous Mobility.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?