Nissan IMx. 600 km zasięgu na jednym ładowaniu

(mm) / Associated Press/x-news
Nissan IMxKoncepcyjny i bezemisyjny Nissan IMx jest oparty na nowej platformie samochodów elektrycznych Nissana. IMx jest wyposażony w dwa silniki elektryczne dużej mocy, które napędzają wszystkie koła pojazdu. Łącznie generują one 320 kW mocy i aż 700 Nm momentu obrotowego. Fot. Nissan
Nissan IMxKoncepcyjny i bezemisyjny Nissan IMx jest oparty na nowej platformie samochodów elektrycznych Nissana. IMx jest wyposażony w dwa silniki elektryczne dużej mocy, które napędzają wszystkie koła pojazdu. Łącznie generują one 320 kW mocy i aż 700 Nm momentu obrotowego. Fot. Nissan
Nissan IMx, w pełni elektryczny koncepcyjny crossover z funkcją jazdy autonomicznej został zaprezentowany na salonie samochodowym w Tokio. Auto może być wykorzystywane m.in. jako wirtualna elektrownia.

Minimalistyczne i sportowe wzornictwo elektrycznego IMx nawiązuje do charakterystycznych rozwiązań stylistycznych typowych dla Nissana, takich jak przedni pas z motywem litery V czy wyraźnie zarysowana, wznosząca się linia boczna, biegnąca od maski silnika po tył samochodu. Panoramiczny panel wskaźników z ekranem OLED wyświetla w tle widok otoczenia pojazdu. Osobny wyświetlacz imitujący drewno z widocznym rysunkiem słojów jest umieszczony pod panelem wskaźników i otacza kabinę, sięgając również na boki drzwi. Dzięki niemu osoby podróżujące samochodem mają poczucie kontaktu z otoczeniem. Układ sztucznej inteligencji umożliwia sterowanie panelem wskaźników za pomocą gestów i ruchu oczu. Intuicyjny interfejs pozwolił wyeliminować wiele fizycznych przełączników i elementów sterowania.

Koncepcyjny i bezemisyjny Nissan IMx jest oparty na nowej platformie samochodów elektrycznych Nissana. IMx jest wyposażony w dwa silniki elektryczne dużej mocy, które napędzają wszystkie koła pojazdu. Łącznie generują one 320 kW mocy i aż 700 Nm momentu obrotowego. Źródłem energii jest akumulator o dużej pojemności, którego konstrukcję dopracowano pod kątem zwiększenia gęstości energetycznej. Nowy akumulator pozwala na przejechanie ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu.

Zobacz także: Premiery aut na salonie samochodowym w Tokio

Podstawą technologiczną IMx jest przyszła wersja systemu jazdy autonomicznej ProPILOT. Po wybraniu trybu jazdy ProPILOT system chowa kierownicę w desce rozdzielczej i rozkłada wszystkie fotele, aby kierowca i pasażerowie mieli więcej przestrzeni i mogli bardziej zrelaksować się w czasie podróży. W trybie manualnym kierownica wysuwa się, fotele wracają do normalnego położenia, a za prowadzenie pojazdu znów odpowiada kierowca.

Po zawiezieniu właściciela na lotnisko IMx może sam zaparkować się w miejscu umożliwiającym podłączenie się do sieci elektroenergetycznej i działać jako wirtualna elektrownia, oddając nadwyżkę prądu do sieci. Funkcja ta jest rozszerzeniem koncepcji wykorzystywania samochodu jako źródła energii dla domów mieszkalnych i innych budynków. Po powrocie właściciela IMx będzie czekał na niego przed terminalem i odwiezie go do domu. Cały proces odbywa się sprawnie, między innymi dzięki zwiększonej pojemności akumulatora i technologiom podłączania samochodów do internetu, takim jak Seamless Autonomous Mobility.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty