Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Juke 1.5 dCi

Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Juke jest ciekawą propozycją dla osób ceniących ekscentryczną stylistykę nadwozia. Za 59 900 zł możemy stać się właścicielami samochodu, który 2 lata po premierze wciąż wzbudza zainteresowanie.

Wizytówką małego crossovera są trzy pary świateł przednich. Najwyżej

Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

umieszczone klosze w kształcie ostrzy kryją światła dzienne oraz kierunkowskazy. Poniżej znajdują się światła mijania i drogowe. Na samym dole zaś wkomponowano reflektory przeciwmgielne.

Zwiększony prześwit, plastikowe osłony na nadkolach, progach i masywnych zderzakach to zapożyczenia z klasy pojazdów uterenowionych. Natomiast niewielka zwężająca się ku tyłowi powierzchnia okien, opadająca linia dachu, klamka drzwi tylnych ukryta w słupku i kształt tylnych reflektorów przypominający te ze sportowego modelu 370Z to nawiązania do stylu samochodów coupe.

Nietuzinkowy projekt nadwozia uzupełnia ciekawe wnętrze. Lakierowany tunel środkowy i elementy na drzwiach (w zależności od wersji w kolorze czerwonym lub oksydowanej stali) oraz dwukolorowa tapicerka nadają kabinie sportowego i młodzieżowego klimatu. Konsola centralna (wykończona czarnym lakierem fortepianowym) podzielona została na dwie części. Na górze dominuje pięciocalowy dotykowy wyświetlacz systemu audio i nawigacji służący również jako ekran kamery cofania. Poniżej znajduje się Nissan Dynamic Control System, który na pierwszy rzut oka wygląda jak najzwyklejszy panel do sterowania klimatyzacją. Okazuje się jednak, że po naciśnięciu przycisku D-Mode zastosowanie przycisków ulega zmianie i możemy za ich pomocą wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy – Eco, Normal lub Sport. W zależności od wybranego trybu zmienia się m.in. charakterystyka działania przepustnicy, siła wspomagania kierownicy lub

Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

parametry pracy skrzyni CVT.

Pomimo tego, że z zewnątrz Juke sprawia wrażenie masywnego samochodu, wewnątrz czuć przynależność do segmentu B. O ile podróżowanie z przodu niezależnie od wzrostu należy do przyjemności, o tyle z tyłu obniżona linia dachu i niewielka ilość miejsca na nogi nie rozpieszczają pasażerów.

Przestrzeń bagażowa wynosi zaledwie 251 litrów. To o 14 litrów mniej niż w Nissanie Micra i 29 litrów mniej niż w VW Polo. W wersji 4x4 bagażnik ma tylko 207 litrów. Po rozłożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy otrzymujemy 830 litrów licząc do linii dachu.

W ofercie Juke’a znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności 1.6 litra i jednego półtoralitrowego Diesla. Testowy Nissan wyposażony był w jednostkę wysokoprężną o mocy 110 KM i momencie obrotowym 240 Nm. Silnik z Common Rail charakteryzuje się dużą elastycznością oraz niskim zużyciem paliwa. Podczas testu w mieście zużywał 7,5 litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km, natomiast w trasie ok. 5 l/ 100 km. Przyśpieszenie do pierwszych 100km/h trwa 11,2 sekundy. Emblemat „Pure Drive” umieszczony na pokrywie bagażnika oznacza, że jednostka emituje mniej niż 130g/km CO2

Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

– w tym wypadku jest to 129g/km. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-stopniowej skrzyni biegów, którą za dopłatą 6000 zł możemy zamienić na automatyczną przekładnię CVT.

Tańszy z silników benzynowych dysponuje mocą 117 KM i momentem 158 Nm. Słabsze (niż w Dieslu) przyśpieszenie i elastyczność rekompensowane są niższą o 9000 zł ceną zakupu. Dla klientów, którzy nie zwracają uwagi na spalanie, a cenią przede wszystkim osiągi i emocje za kierownicą producent przygotował silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę. Sprint do pierwszych 100km/h trwający zaledwie 8 sekund i prędkość maksymalna 215 km dostępne są dzięki 190 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego. Tylko z tym silnikiem, za dopłatą Juke może być wyposażony w napęd na obie osie – w słabszych jednostkach napęd przekazywany jest na przednią oś. System All Mode 4x4 z systemem Torque Vectoring pozwala na rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 50:50 oraz podział momentu pomiędzy kołami tylnej osi.

Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Konstrukcja zawieszenia tylnego zależna jest od wersji silnikowej. W słabszych jednostkach z tyłu znajdziemy belkę skrętną, którą w topowej 190-konnej wersji zastąpiono zawieszeniem wielowahaczowym. Z przodu w obu przypadkach znajdują się kolumny McPhersona. Pomimo wyższego nadwozia i większego prześwitu, dzięki sztywnemu zestrojeniu zawieszenia Nissan prowadzi się pewnie w szybko pokonywanych zakrętach, nie tracąc zbyt dużo na komforcie podczas spokojnej jazdy lub przejeżdżaniu przez nierówności.

Wybrane dane techniczne Nissana Juke i konkurentów:

Marka/model

Nissan Juke

Kia Soul

Mini Countryman

Wersja

Tekna

XL

Cooper D

cena (zł)

78 200

66 990

99 900

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1461

1582

1598

Moc (KM)

110

128

112

Moment obrotowy (Nm)

240

260

270

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

11,2

10,7

10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

175

182

185

Średnie spalanie (l/100 km)

4,9

4,9

4,4

Emisja CO2 (g/km)

129

129

115

Skrzynia biegów

manualna 6 biegów

manualna 6 biegów

manualna 6 biegów

Pojemność bagażnika (l)

251

340

350

Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Nissan Juke, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert
Info-Ekspert
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty