Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Juke 2019. Tak wygląda nowa generacja

Mariusz Michalak
Nissan Juke Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.Fot. Nissan
Nissan Juke Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.Fot. Nissan
Prawie dekadę po ustawieniu poprzeczki dla miejskich crossoverów jako model o wyrazistym charakterze. Jak bardzo różni się od poprzednika?

Nietuzinkowa stylistyka przysporzyła Nissanowi Juke sympatii europejskich klientów, o czym świadczy prawie milion egzemplarzy tego modelu na drogach Starego Kontynentu.

Nissan Juke powraca, by wyznaczyć nowy standard w segmencie miejskich crossoverów. Przyciąga uwagę zwiększonymi wymiarami, atletyczną sylwetką, 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz stylistyką coupé. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory w nowym Nissanie Juke zachowały kultowy okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”. Nie zabrakło też charakterystycznego dla Nissana grilla z motywem litery V. Paleta kolorów obejmuje 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.

Zmiany zaszły także we wnętrzu – względem poprzednika nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20 proc., do 422 litrów.  Pozycja kierowcy jest wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika. Zdecydowano się na nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny. Standardowe jednobryłowe sportowe fotele mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara lub skórą.

Nowa wersja wyposażenia – N‑Design – oferuje wiele opcji personalizacji, co pozwala zindywidualizować konkretny egzemplarz modelu Juke. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki, podkreślające miejski, prestiżowy i sportowy charakter Juke. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.

Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, co przekłada się na więcej przestrzeni w środku przy zachowaniu kompaktowych gabarytów oraz masie obniżonej o 23 kg.

Nissan Juke Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową
Nissan Juke

Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.

Fot. Nissan

Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.

W aucie po raz pierwszy dostępna będzie zaawansowana technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu. Juke oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, która w tym segmencie jest nowością. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.

Nissan Juke Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową
Nissan Juke

Samochód jest napędzany 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.

Fot. Nissan

Nowy system multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi*, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z Internetem.

Aplikacja NissanConnect Services pozwala na sprawdzania statusu zamków drzwi w samochodzie oraz blokowanie lub otwieranie pojazdu zdalnie za pomocą smartfona. Dla większego bezpieczeństwa w ten sam sposób można sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą.

Aby jeszcze bardziej ułatwić życie kierowcy, z Nissanem JUKE można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Tą drogą można między innymi sterować światłami oraz przesyłać do pokładowego systemu nawigacji współrzędne docelowego punktu podróży. Do dyspozycji jest osiem potężnych głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield.

Nowy Nissan JUKE, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty