Ten samochód miał właśnie swoją europejską premierę, którą zorganizowano na torze Circuit Ricardo Tormo w hiszpańskiej Walencji. Miejsce wybrano nieprzypadkowo, gdyż Nissan Leaf Nismo RC jest autem wyczynowym, choć zbudowanym w oparciu o doświadczenia zebrane z samochodu kompaktowego.
Leaf Nismo RC dzieli swoją zaawansowaną technologię z seryjnym samochodem Nissan Leaf, który posiada napęd w pełni elektryczny. Jednak o ile silnika tego auta generuje moc od 150 KM z wykłej wersji do 217 KM w wersji Tekna, to napęd Leaf Nismo RC dostarcza moc 322 KM i 640 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny już od chwili startu. Natomiast przyspieszenie od 0 do 100/h trwa zaledwie 3,4 sekundy.
Kolejną różnicą pomiędzy Nissanem Leaf a Leaf Nismo RC jest rodzaj układu napędowego - w tym ostatnim napędzane są wszystkie koła (zwykły Leaf ma napęd na przód). System rozdziela moc z silnika w ten sposób, aby większa porcja momentu obrotowego trafiała na koła o lepszej przyczepności.
Natomiast baterie, w których magazynowany jest prąd potrzebny do zasilania silnika są w zasadzie takie same w obu autach.
Samochody różnią się także nadwoziem. Nie chodzi tylko o stylistykę, ale o budowę. Leaf Nismo RC ma strukturę tzw. monocoque wykonaną z włókien węglowych, do której mocowane są komponenty poszycia karoserii. Dlatego masa całkowita tego auta nie znacznie przekracza 1200 kg.
Producent informuje, że stworzenie sportowego modelu Leaf Nismo RC jest nie tylko na pokaz. Auto ma być bazą testową dla przyszłej ewolucji technologicznej i prezentować potencjał pojazdów elektrycznych Nissana.
To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?