Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan. Liderem w segmencie samochodów elektrycznych i crossoverów

Stanisław Rochowicz
Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.Fot. Nissan
Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.Fot. Nissan
Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.

Japoński producent zarejestrował w 2018 roku 15 287 pojazdów, z czego największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki – Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego nowego Nissana LEAF.

Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów
Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął pozycję lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.

Fot. Nissan

Bestsellerem sprzedaży Nissana w Polsce pozostaje Qashqai – w 2018 roku nabywców znalazło 8 533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku 2017. Pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Wszystkie nowe jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2 466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem aż o 32,5% lepszym.
W poprzednim roku dużą popularnością cieszyła się także druga generacja Nissana LEAF – modelu, który mimo szybko rosnącej liczby konkurentów pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie, w 2018 roku Nissan sprzedał 296 egzemplarzy „elektryków”, w tym 269 modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych Nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44%.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty