Japoński producent zarejestrował w 2018 roku 15 287 pojazdów, z czego największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki – Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego nowego Nissana LEAF.
Bestsellerem sprzedaży Nissana w Polsce pozostaje Qashqai – w 2018 roku nabywców znalazło 8 533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku 2017. Pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Wszystkie nowe jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2 466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem aż o 32,5% lepszym.
W poprzednim roku dużą popularnością cieszyła się także druga generacja Nissana LEAF – modelu, który mimo szybko rosnącej liczby konkurentów pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie, w 2018 roku Nissan sprzedał 296 egzemplarzy „elektryków”, w tym 269 modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych Nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44%.
Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?