Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36608 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nissan Micra 1.0 IG 71 Acenta. Test miejskiego auta z podstawowym silnikiem

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub Mielniczak Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens?

Po nieciekawej stylistycznie Micrze K13, która nie odniosła w Europie sukcesu sprzedażowego, na paryskim salonie samochodowym w 2016 roku zaprezentowano następcę oznaczonego fabrycznym kodem K14. Auto, które weszło do sprzedaży wiosną 2017 r. zbudowano stricte pod europejskiego klienta, a jego silniki zapożyczono z Renault Clio IV generacji. Oprócz nowocześniejszej stylistyki, nabywcom zaproponowano lepsze niż w poprzedniku możliwości personalizacji auta i przestronniejsze wnętrze. Produkcja Micry odbywa się we Francji, w miejscowości Flins-sur-Seine. Do naszej redakcji trafiła podstawowa wersja silnikowa o tajemniczym oznaczeniu IG 71, pod którym kryje się litrowy, wolnossący motor o mocy 71 KM, połączony z manualną, pięciobiegową przekładnią. Testowy samochód skonfigurowano w oparciu o odmianę Acenta, która w cenniku zajmuje miejsce w środku stawki.

Nadwozie/wnetrze
Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub MielniczakWygląd obecnej generacji Micry jest zdecydowanie bardziej charakterny niż jej poprzedniczki. Sporo ostrych linii (zwłaszcza w tylnej części nadwozia), ukryte w słupkach C klamki, czarne felgi testowanej wersji i masywny, chromowany grill powodują, że auto zwraca uwagę na ulicy. By jeszcze bardziej się wyróżnić, przy konfiguracji pojazdu można zdecydować się na jeden z pakietów stylizacyjnych nadwozia - dostępne są takie z akcentami pomarańczowymi, niebieskimi, chromowanymi i czarnymi, a ich ceny - w zależności od zakresu „kolorowych” elementów wynoszą od 1600 do 3600 zł. Jakby tego było mało, nabywca może dokupić do Micry naklejki na nadwozie - szerokie pasy biegnące przez dach i maskę - chociaż ich ceny nie należą do okazyjnych i zaczynają się od 3700 zł. Chcąc mieć aż tak zindywidualizowane auto, trzeba też wybrać wersję Tekna, a więc najbogatszą i najdroższą spośród dostępnych.

Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub MielniczakDobre wrażenie pozostaje po otwarciu drzwi. Pierwszym, co rzuca się w oczy w testowanym samochodzie jest niebieski pas biegnący przez całą szerokość kokpitu - to element kosztującego 1250 zł pakietu stylizacji wnętrza „Niebieski Power”. Pas jest wykonany z miękkiego w dotyku materiału, a kontynuacja kolorystyczna tego motywu znajduje się też na fotelach. Jakość materiałów wykończeniowych jest całkiem niezła - sporo jest miękkich wstawek - oprócz wspomnianego wcześniej niebieskiego pasa, takie znajdziemy zarówno w dolnej części konsoli środkowej, obok kolan kierowcy i pasażera, jak i na boczkach drzwi. W porównaniu np. do całkowicie plastikowego wnętrza Seata Ibizy, Micra zdecydowanie punktuje. Spodobała nam się też kierownica - jej wieniec jest dość gruby i dobrze leży w dłoni, a przyciski umieszczone na stosunkowo wąskich ramionach są logicznie rozplanowane i łatwe w obsłudze. Analogowe wskaźniki są proste i czytelne. Miejsca we wnętrzu wystarczy dla czworga pasażerów o wzroście do ok. 175 cm. Wyższe osoby siedzące z tyłu będą dotykały głową do podsufitki. Fotele są dość wygodne, chociaż trzymanie boczne jest dla nich obcym zagadnieniem. Nie narzekamy na schowki - ten przed pasażerem nie jest jakiś szczególnie obszerny, ale w zamian mamy duże kieszenie drzwiowe, dwa uchwyty na napoje na tunelu środkowym oraz półkę na smartfona pod panelem klimatyzacji. Bagażnik o pojemności 300 l nie należy do największych w segmencie, ale jest wystarczający dla auta segmentu B. Szkoda, że brak w nim haczyków na torby z zakupami.

Zobacz także; Rejestracja auta 2019. Będą zmiany w przepisach

Napęd/prowadzenie
Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub MielniczakPoczątkowe dobre wrażenie mija w momencie uruchomienia silnika. Niezależnie od tego, czy jednostka jest ciepła, czy zimna, wytwarza spore drgania, które przenoszą się do wnętrza. Mocno dygoczący drążek zmiany biegów także nie przystoi w nowoczesnym aucie z XXI wieku. To wszystko jednak jakoś dałoby się przeżyć, gdyby Micra nie była… tak przeraźliwie wolna. OK, przeznaczeniem auta nie są autostrady, ale nawet w mieście wymagana jest szeroko pojęta zwinność i dynamika pozwalająca np. na szybkie włączenie się do ruchu, czego w tym aucie zdecydowanie brakuje. Według danych fabrycznych, sprint do „setki” zajmuje przeszło 16 sekund, subiektywne odczucia są jeszcze gorsze. Brakuje też elastyczności - nikłe 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych jest dopiero przy 3500 obr/min. Niezależnie od prędkości, Micra jest powolna. Jazda poza miastem jest możliwa, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaakceptować spory hałas we wnętrzu. Na pocieszenie, auto jest wyjątkowo ekonomiczne. Nie jest problemem uzyskanie wyniku 6,5 l/100 km podczas jazdy miejskiej (warunek - brak korków), podczas podróżowania z prędkością 100 km/h na wyświetlaczu komputera zobaczymy rezultat poniżej 5 l/100 km, a przy 140 km/h - 7,5 l/100 km.

Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub MielniczakPraca skrzyni przekładniowej nie budzi żadnych zastrzeżeń. Biegi wchodzą precyzyjnie, nie haczą a drogi prowadzenia drążka nie są zbyt długie. Podobnych - pozytywnych odczuć - dostarcza zawieszenie. Micra dobrze trzyma się drogi, nie jest zbyt miękka, ale pozostaje przy tym komfortowa. Aż chciałoby się tym autem szybciej pojeździć w krętej drodze! Niestety - z podstawowym silnikiem to dość trudne zadanie. W podstawowej wersji, Micra otrzymała 4 gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Aby mieć auto „pięciogwiazdkowe”, należy dokupić kosztujący od 2500 do 2700 zł (zależnie od wersji) pakiet bezpieczeństwa zawierający m.in.: automatyczny hamulec z funkcją wykrywania pieszych, system rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.

Ceny
Patrząc na tabelę z danymi technicznymi Nissana Micry, który trafił do naszej redakcji, niejeden się oburzy. 71 KM to - według przyzwyczajeń dzisiejszych klientów - skandalicznie mało, tym bardziej, że mówimy o przedstawicielu segmentu B, a nie A. Czy najsłabsza dostępna wersja tego miejskiego Nissana ma sens? 

Fot. Jakub MielniczakCennik Micry startuje od 46 890 zł za najtańszą wersję IG 71 Visia. Tak wyposażone auto nie ma jednak ani klimatyzacji, ani nawet radia, więc w praktyce rozważając zakup trzeba się zainteresować przynajmniej odmianą Visia+ droższą o 5400 zł. Testowana Acenta dodatkowo mająca na pokładzie tempomat, system audio z 7-calowym ekranem dotykowym oraz 16-calowe felgi stalowe kosztuje przynajmniej 54 460 zł. Doposażenie do poziomu naszej „testówki” podnosi cenę o kolejne 10 000 zł. Konfigurację Micry powinniśmy zacząć jednak od wyboru mocniejszego silnika - dopłata do odmiany 90-konnej wynosi 2500 zł, a 100-konnej - 2750 zł. Konkurencyjny względem naszej testówki, 65-konny Volkswagen Polo 1.0 MPI w wersji Start kosztuje 45 790 zł i jest równie ubogi, co podstawowa Micra. Lepiej wyposażona odmiana Trendline to przynajmniej 51 190 zł. Nieco tańsza jest Skoda Fabia, której ceny zaczynają się od 44 300 zł (Active) oraz 49 300 zł (Ambition).

Podsumowanie
Micra to dobre i dojrzałe auto, które zdecydowanie warto rozważyć szukając przedstawiciela segmentu B do swojego garażu. Nie warto jednak zawracać sobie głowy najsłabszym silnikiem - każdy inny wybór jednostki napędowej będzie lepszy, nawet kosztem nieco większego zużycia paliwa tym bardziej, że dopłaty do mocniejszych źródeł napędu nie są wysokie. Małego Nissana docenią wszyscy lubiący personalizować auto według swoich kryteriów, ale też ci, którzy chcą czerpać przyjemność z jazdy - dopracowany układ jezdny i ładnie wykończone wnętrze tą przyjemność bez wątpienia zwiększą.

Zalety:
- ładnie wykończone wnętrze;
- dopracowany układ jezdny;
- duże możliwości personalizacji.

Wady:
- zdecydowanie za słaby silnik;
- hałas we wnętrzu przy wyższych prędkościach.

 Dane techniczne Nissana Micra 1.0 IG 71 i wybranych konkurentów


Nissan Micra 1.0 IG 71 Skoda Fabia 1.0 MPI 60 KM Renault Clio TCe 75
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 998 ccm, R3, benzynowy 999 ccm, R3, benzynowy 898 ccm, R3, benzynowy turbo
Moc 71 KM przy 6300 obr./min 60 KM przy 5000 obr./min 75 KM przy 5000 obr/min
Moment obrotowy 95 Nm przy 3500 obr./min 95 Nm przy 3000-4300 obr./min 120 Nm przy 2500 obr/min
Skrzynia biegów i napęd 5-biegowa manualna, napęd przedni 5-biegowa manualna, napęd przedni 5-biegowa manualna, napęd przedni
Liczba miejsc 5 5 5
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1510\1520 1463\1457 1506\1506
Rozstaw osi (mm) 2525 2470 2589
Pojemność bagażnika (l) 300 330 300
Pojemność zbiornika paliwa (l) 41 45 45
Długość/szerokość/wysokość (mm) 3999/1743/1455 3992/1732/1488 4062/1732/1448
Typ nadwozia/liczba drzwi Hatchback / 5 Hatchback / 5 Hatchback / 5
Prędkość maksymalna 158 km/h 157 km/h 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 16,4 16,6 12,3
Średnie zużycie paliwa 5,7 l/100 km (producent) 5,9 l/100 km (producent) 5,2  l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 128 132 113
Masa własna (kg) 1006 1055 1082
Cena od 46 890 zł od 44 300 zł od 43 900 zł

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kris (gość)

    Porażka. Niedługo przesiądziemy się z powrotem do wózków dla inwalidów typu Verolex". Dzięki ci Unio za twoją głupotę.

  • jerzy (gość)

    francuskie auto z małym motorem. to nie może być dobre,

  • TT (gość)

    Auto nie jest do końca francuskie. Mianowicie silnik 1.0 jest konstrukcji... Mercedesa!!! Dopiero 0.9 TCe w Clio ma 75 lub 90 koni. To konstrukcja Renault. Bez porównania z tym spod gwiazdy...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Micra zdjęcia

Nissan Micra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Nissan Micra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan Micra Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł