Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36608 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nissan Murano 2,5 dCi

Data publikacji:

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert Murano został zaprojektowany w Nissan Design America w San Diego w USA. Pierwsza generacja modelu w sprzedaży pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku. Obecna wersja kosztuje w Polsce od 179 900 zł.

Japoński SUV zbudowany został na wspólnej płycie podłogowej - „Nissan D”, Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert którą spotkać możemy w konstrukcjach takich aut jak: Nissan Maxima, Renault Laguna III oraz Renault Latitute. Projektanci starali się stworzyć samochód o wnętrzu, które będzie jednocześnie wygodne i funkcjonalne.


Sylwetka samochodu charakteryzuje się dynamicznym, masywnym nadwoziem, które łączy w sobie cechy SUV-a i samochodu sportowego. Elementem zewnętrznym wyróżniającym go z grupy pojazdów sportowo-użytkowych, jest bez wątpienia jego przód. Na uwagę zasługuje wykończenie zewnętrzne testowanego crossovera. Nadwozie może zostać pokryte innowacyjną powłoką lakierową „Scratch Shield”, cechą, której jest zwiększona odporność na zarysowania i zadrapania. Lakier ten posiada też właściwości samoregenerujące, dzięki zastosowaniu, jako jednego ze składników, wysoce elastycznej żywicy.


Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert Wnętrze to spora dawka luksusu. Jakość wykończenia, estetyka, oświetlenie oraz materiały pozwalają śmiało konkurować z pojazdami z klasy Premium. Samochód w środku jest bardzo obszerny, a dodatkowo efekt przestronności powiększa zastosowanie dwuczęściowego szyberdachu. Pojemność przestrzeni bagażowej na poziomie 402 litrów nie zachwyca przy tak dużym pojeździe, nieznacznie lepiej jest po złożeniu tylnych siedzeń: uzyskamy wtedy około 840 litrów.


Murano może być wyposażany w 3,5-litrowy silnik benzynowy współpracujący z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub 2,5 litrowy silnik diesla przekazujący moment obrotowy na kół za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Przez wiele lat auto sprzedawane było jedynie z silnikiem benzynowym. W 2010 roku do modelu trafił zmodernizowany silnik Diesla (YD25) znany z modeli Navara i Pathfinder.

Testowany pojazd wyposażony był we wspomniany silnik Diesla o mocy 190 Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert KM przy prędkości obrotowej silnika 4000 obr./min. Jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym 450Nm, który mamy do dyspozycji już przy obrotach silnika na poziomie 2000 obr./min. Modernizacja silnika oraz zastosowanie materiałów wygłuszających spowodowały znaczne zmniejszenie poziomu hałasu. Do kabiny prawie nie docierają dźwięki pracy silnika, jego kultura pracy daje wrażenie jakby była to jednostka sześciocylindrowa w układzie V, gdy w rzeczywistości to silnik rzędowy czterocylindrowy.

Automatyczna skrzynia biegów, w jaką wyposażone było testowane auto zapewnia płynną zmianę przełożeń, oraz dobre wykorzystanie momentu obrotowego silnika. Przekładnia wyposażona jest w system ASC (Adaptive Shift Control), który w sposób adaptacyjny steruje zmianą biegów w zależności od stylu i warunków jazdy. Układ napędowy to „ALL MODE 4x4-i” włączający napęd również na tylną oś w przypadku gdy wykryje on utratę stabilności lub przyczepności. Dodatkowo zastosowano w nim aktywny mechanizm różnicowy LSD współpracujący z systemem ESP. Zawieszenie samochodu jest zestrojone w sposób zapewniający możliwie maksymalny Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert komfort. Jest miękkie, pracuje cicho, bardzo sprawnie tłumi nierówności drogi. Układ kierowniczy działa dość poprawnie, jedynie przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością pojazd może się przechylać.

Skuteczność układu hamulcowego zasługuje na pochwałę, pozwala dość ciężkie Murano zatrzymać w sposób stabilny na stosunkowo krótkim odcinku drogi. Auto przy tym prowadzi się bezpiecznie i stabilnie.


Model jest ciekawą ofertą dla osób poszukujących bardziej luksusowego SUV-a niż typowego samochodu terenowego. Najtańsza podstawowa wersja jest do nabycia w polskich salonach za kwotę 179 900 zł.


Wybrane dane techniczne Nissana Murano i konkurentów:

Marka / model Nissan Murano 2,5 dCi BMW X5 xDrive30d Volvo XC90 D5 AWD
Wersja Premium - Summum
Cena (zł) 211 900 263 900 235 500
Silnik Diesel Diesel Diesel
Liczba cylindrów silnika 4 6 4
Układ cylindrów silnika Rzędowy Rzędowy Rzędowy
Pojemność (ccm) 2488 2993 2400
Moc (KM) 190 245 200
Moment obrotowy (Nm) 450 540 420
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 10,5 7,6 10,3
Prędkość maksymalna (km/h) 196 210 205
Średnie spalanie (l/100 km) 8,0 7,4 8,3
Skrzynia biegów Automatyczna Automatyczna Automatyczna
Pojemność bagażnika (l) 402 620 483


Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Murano zdjęcia

Nissan Murano dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Nissan Murano opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan Murano Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł