Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36482 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Nissan Note kontra Renault Grand Modus

Data publikacji: Autor: Jarosław Zgirski

 Renault i Nissan ściśle ze sobą współpracują, ale i konkurują mając w gamie samochody z tych samych segmentów. Który z miejskich minivanów jest lepszy - Note, czy Grand Modus?

 

Grand Modus i Note bazują na tej samej płycie podłogowej, opracowanej przez francusko-japoński zespół inżynierów. W gamie Renault stanowi ona podwozie dla Clio III, Modusa i jego wersji wydłużonej – Grand. Nissan na tej samej płycie podłogowej montuje modele Micra i Note. Oba należą do tej samego segmentu aut wielofunkcyjnych, ale mimo wielu podobieństw można dostrzec różnice. I właśnie one są ich siłą w walce z najgroźniejszymi konkurentami, którymi są obecnie Ford Fusion i Skoda Roomster.

 

Wprowadzeniu modelu Grand jesienią 2007 r. towarzyszył lifting krótszej wersji. Grand Modus ma zwiększony o prawie 10 cm rozstaw osi, zyskał też na długość – o blisko 6 cm. To pozwoliło powiększyć bagażnik, który po przesunięciu tylnej kanapy z 305 litrów zwiększa się do godnej kompaktów przestrzeni 410 litrów. Krótka wersja Modusa pozwalała zwiększyć pojemność do 295 litrów, ale z tyłu mogły usiąść już tylko małe dzieci.

 

Na tylnym siedzeniu Nissana Note będzie podobnie po przesunięciu kanapy, jednak wtedy do dyspozycji będzie jeszcze więcej miejsca na bagaże – 437 litrów. Różnice wielkości bagażników w obu pojazdach są minimalne, ale podczas dłuższej podróży z pewnością odczuwalne. Przy czym nie są to wyniki rekordowe w tej klasie aut.

 

Za to pod względem ilości skrytek i schowków na drobiazgi Note i Grand Modus mogą iść w zawody ze znacznie większymi konkurentami. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca na kubki, napoje, atlasy, monety, czy zabawki wystarczy z naddatkiem.

 

Pewnym mankamentem małego Nissana może być tylko nieco gorsza, niż u francuskiego kuzyna, jakość plastików we wnętrzu i ponura czerń kokpitu. Francuzi dobrze odrobili lekcje z dziedziny wzornictwa przemysłowego i ich desce rozdzielczej nie można odmówić finezji i polotu oraz prostoty i łatwości obsługi.

 

Oba testowane samochody są przestronne, ale ze względu na lepsze parametry wysokości i szerokości nie tylko optycznie lepszy jest Grand Modus, który dopiero w wydłużonej wersji stanowi prawdziwą alternatywę dla japońskiego mikrovana. Same linie nadwozia obu aut mogą się podobać, choć z pewnością bardziej spodobają się kobietom. Za kierownicą siedzi się wysoko, mając dobrą widoczność w każdą stronę, co płeć piękna także doceni. 

 

Rodzinne koneksje zmusiły japońskiego producenta do sięgnięcia po jeden silnik diesla, pochodzący z paryskiej półki Renault.  Dieslowski motor z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,5 l jest tylko o 1 KM mocniejszy, niż jego francuski odpowiednik. Różnice są minimalne, ale zaskakujące: Note jest zrywniejszy, za to Modus szybszy. Francuski mikrovan jest jednak o kilkadziesiąt kilogramów lżejszy od auta z Kraju Kwitnącej Wiśni, czym można wytłumaczyć choćby drobne różnice w spalaniu.

 

Wrażenia z jazdy

 

W mieście testowane pojazdy prowadzi się dobrze. Wysoka pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa, podobnie jak dość dynamiczny silnik, który na zatłoczonych ulicach sprawdza się znakomicie. Dopiero w trasie, szczególnie przy większych obciążeniach, doskwiera brak mocy i trzeba często zmieniać biegi, by względnie bezpiecznie wykonywać manewry wyprzedzania.

 

Spokojna, stonowana jazda pozytywnie odbija się za to na zużyciu paliwa – w obu przypadkach poniżej 5 l na 100 km, choć Grand Modus ma ogólnie mniejszy apetyt na olej napędowy.  Zawieszenie rywali jest miękkie, w starszej wersji francuskie auto prowadziło się jednak znacznie gorzej. Teraz pod względem trakcji samochody są porównywalne, zatem wciąż nieco bujają w ostrych zakrętach, ale dość neutralnie zachowują się przy tłumieniu dziur.

 

Różnice w cenach wynikają z nieco innego wyposażenia, jednak biorąc pod uwagę ceny opcji Renault i upust 4400 zł w salonach Nissana różnice zanikają, a jedynym kryterium wyboru pozostanie gust nabywcy, no i być może kwestia gwarancji mechanicznej, o rok dłuższej w Nissanie.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Nissan Note

Renault Modus

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

Remis

Remis

Poziom hałasu (odczuwalny)

Remis

Remis

Zużycie paliwa

 

+

Wyposażenie

+

 

Cena

 

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Nissan Note

Renault Grand Modus

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/8/diesel

4/8/diesel

Pojemność skokowa (cm3 )

1461

1461

Moc maksymalna (KM/obr/min)

86/3750

85/3750

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

200/1900

200/1900

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13

13,4

Prędkość maksymalna (km/h)

168

171

Pojemność bagażnika (l)

280/1332

305/1454

Pojemność zbiornika paliwa (l)

46

51

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

5,1/6,3

4,5/5,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

408/169/155

403/171/159

Rozstaw osi (cm)

260

257,5

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

2/12

Cena (zł)

63 300

58 600

Utrata wartości po 3 latach (%)

 

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Nissan Note Acenta

Renault Grand Modus Alize

Poduszki powietrzne

4

4

Układ ABS

S

S

Układ ESP

4200*

1200

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/550

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/-

S/1200

Radioodtwarzacz z CD/z MP3

S/-

S/500

S- wyposażenie standardowe

- - opcja niedostępna

* - pakiet Security: ESP oraz kurtyny powietrzne i aktywne zagłówki

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • wipeer

    ale beznadziejne wnętrze w ty modusie!!!

  • Roger

    radio wbudowane w pulpit to chyba jeden z najgorszych patentów jakie wpakowali..

  • Krychaj

    wolalbym note. Modus skonczy tak samo jak Avantime

  • wipeer

    teraz w wielu samochodach tak własnie jest z tym radiem zwłaszcza w tych bardziej ekskluzywnych co dla mnie też nie jest za dobrym rozwiązaniem. ale gorzej razi mnie w oczy licznik na środku i to jeszcze w wesji cyfrowej... co bezsensowny patent chyba nigdy sie do tego nie przyzwyczaje

  • alek1

    note jest lepszy ,ale ja wybrałem hyundaia i30

  • michalik80

    Ja właśnie zastanawiam się nad kupnem i już jestem umówiony na jazdę próbną w salonie na Płowieckiej, tu w warszawie na miejscu na początku następnego tygodnia. Hmm... przyznam szczerze, że jestem pozytywnie zaskoczony tym modelem. Wiem, ze ma dużo przeciwników, ale z drugiej strony czytałem wiele pozytywnych opinii i szczerze przyznam, ze jestem bardzo ciekawy tego co mnie spotka w samym salonie.

  • Barton

    Jeżeli chodzi o cyferki to Renault wygrywa Mimo, że krótszy, ma większy bagażnik Spalanie mniejsze, znacznie większy zasięg na zbiorniku No i różnica cenowa jest wyraźna

  • Klaudia (gość)

    Modus najlepszy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Note zdjęcia

Nissan Note dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Renault Modus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan Note Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł