Nissan NV200 jako londyńska taksówka

(pp/ip)
Nissan przedstawił własną wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem mniej CO2 w porównaniu z obecnymi taksówkami i tym samym wpisuje się w ogłoszoną przez burmistrza Borisa Johnsona strategię, mającą zapewnić londyńczykom czyste powietrze. Co więcej, przewiduje się też, że w brytyjskiej stolicy zostanie poddany próbom całkowicie elektryczny model e-NV200.

Burmistrz dołączył do organizacji osób niepełnosprawnych i wpływowego Londyńskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy, popierających wprowadzenie Nissan NV London Taxi.

Nissan ma już pewne doświadczenie w londyńskim transporcie taksówkowym - jego 2.7-litrowy diesel TD27 trafił pod maskę kultowego modelu LTI FX4 „Fairway". Taki sam silnik został użyty również w modelu TX1, będącym następcą Fairway.

Steve McNamara, sekretarz generalny Stowarzyszenia Licencjonowanych Taksówkarzy, powiedział: „Już teraz Nissan ma bardzo mocną pozycję na londyńskim rynku taksówek - 2.7-litrowy diesel, montowany w niektórych wcześniejszych taksówkach, był jednym z najlepszych silników, jakie trafiły do aut tego typu. Z tego, co zobaczyłem w NV200 London Taxi wynika, że model ten spełnia wszystkie wymagania. Ważne, że wygląda jak taksówka, jest wygodny, łatwo się do niego wsiada i wysiada, no i jest niezawodny. Jeżeli zużycie paliwa okaże się zgodne z obietnicami, to będzie to wielki przebój rynkowy."

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Punktem wyjścia w pracy projektantów było wnętrze auta, które ma zapewniać wygodę pasażerom, kierowcom, a nawet innym użytkownikom drogi - w efekcie NV200 London Taxi jest sprawniejszy i lepiej uwzględnia wymagania ochrony środowiska niż obecne modele londyńskich taksówek, zarazem zaś jest od nich bardziej komfortowy, bardziej przestrzenny i przyjaźniejszy dla pasażera. Szczególną uwagę zwrócono też na ułatwienia dla osób mających trudności z poruszaniem się.

Nissan NV200 London Taxi wygodnie pomieści pięciu dorosłych pasażerów - trzech na tylnej kanapie i dwóch na składanych siedzeniach, ustawionych tyłem do kierunku jazdy. Przedni fotel pasażera został usunięty, by zrobić miejsce na bagaż.

Taksówka wyróżnia się przesuwnymi drzwiami pasażerskimi, dającymi się łatwo otwierać i zamykać. Rozwiązanie to jest też znacznie bezpieczniejsze dla pieszych, rowerzystów i innych pojazdów - nie trzeba się obawiać, że otwierające się na zewnątrz drzwi staną się dla kogokolwiek potencjalną przeszkodą.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

NV200 jest też znacznie tańszy w eksploatacji w porównaniu z innymi londyńskimi taksówkami. Oszczędny silnik 1.5 dCi 110 HP Euro V z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów spala 5,3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, to jest niemal 50% mniej niż najoszczędniejsza taksówka TX4, dla której zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8 litrów na 100 km.

- „Poprawa jakości powietrza w Londynie jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stanąłem jako burmistrz. Po wykonaniu ważnego kroku, jakim było wprowadzenie pierwszego limitu wieku dla londyńskich taksówek, jestem zachwycony, widząc, że producenci dają z siebie wszystko i odpowiadają na wyzwanie, jakie postawiłem w mojej strategii zapewnienia jakości powietrza, i zmniejszają ilość zanieczyszczeń emitowanych przez taksówki oraz podnoszą ich sprawność. Z niecierpliwością oczekuję na moment, gdy na rynek trafi w pełni konkurencyjny model" - powiedział burmistrz Londynu, Boris Johnson.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty