Nissan powróci do klasy kompakt

(pp)
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Po kilku latach nieobecności w segmencie C, Nissan zamierza ponownie włączyć się do walki o klientów w tej klasie pojazdów. Nowy model japońskiej marki zostanie przedstawiony na przełomie 2013 i 2014 roku.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Ostatnim kompaktem produkowanym przez Nissana była Almera, którą zaprzestano wytwarzać w 2006 roku. Od tamtej pory, producent z kraju "Kwitnącej Wiśni" skupił się na projektowaniu crossoverów. Poszerzył więc ofertę o kompaktowego SUV-a Qashqai oraz mniejszego Juke'a, które odniosły rynkowy sukces. Teraz, Nissan zamierza powrócić to klasy kompakt z nowym hatchbackiem, który będzie rywalizował o klientów m.in. z Volkswagenem Golfem czy Fordem Focusem.

Auto będzie nawiązywało swoim wyglądem zewnętrznym do drugiej generacji wspomnianego już Qashqaia, a także zaprezentowanego już prototypu Invitation. Zdaniem Andy'ego Palmera, dyrektora ds. planowania produkcji Nissana, nowy kompakt będzie stanowił połączenie ekscytującego designu z innowacyjnymi technologiami. Na jego pokładzie znajdą się m.in. takie systemy, jak asystent parkowania, nawigacja GPS czy kamery rejestrujące obraz dookoła samochodu.

Oferta jednostek napędowych będzie się składała z silników koncernu Renault. Będziemy mogli się zatem spodziewać motorów nowej generacji, które opracowano zgodnie z zasadami downsizingu. Jednostki będą posiadały niewielką pojemność oraz będą wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie.

Podobnie jak w przypadku zaprezentowanego niedawno nowego Renault Clio, kompakt Nissana będzie dostępny jedynie w wersji pięciodrzwiowej.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty