Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Primera

Tekst i zdjęcia Krzysztof Franek
Technologia i design godne marki

Wszystkie trzy modele nadwoziowe, czyli sedan, wagon i hatchback ostatniej generacji nissana primery, przeznaczone na europejskie rynki, produkowane są w brytyjskim Sunderland. Jednocześnie zainaugurowały one nowy kierunek w projektowaniu tej marki.

Nissan Primera

Stylistycznie dominuje konstrukcja jednej bryły, tworzącej sylwetkę elegancką, a przy tym z zacięciem sportowym. We wnętrzu szczególnie przyciąga uwagę niezwykła tablica rozdzielcza z centralnym zestawem przełączników i wielofunkcyjnym, ciekłokrystalicznym ekranem wyświetlacza, który wchodzi w skład systemu N-FORM, oraz z analogowymi wskaźnikami. Wszystko ułożono tak, że większością urządzeń samochodu można sterować palcami jednej ręki, niemal nie odrywając jej od koła kierownicy. Ekran służy też do wyświetlania obrazu z kamery, umieszczonej nad tylną tablicą rejestracyjną, a uruchamianej przy włączaniu wstecznego biegu.
W zależności od poziomu wyposażenia (visia, tekna i acenta) auto może posiadać oprócz systemu audio, nawigację satelitarną DVD, klimatyzację, zintegrowany telefon. Jest też pierwszym w segmencie D autem, w którym zastosowano inteligentny system utrzymywania stałej prędkości jazdy i stałej odległości od pojazdu poprzedzającego. Przednie fotele wyposażono w regulację wysokości, pochylenia oparcia, oddalenia od tablicy rozdzielczej, a także podparcia lędźwiowej części kręgosłupa. Układ jezdny zapewnia komfort na wysokim poziomie; uzyskano lepsze tłumienie drgań i hałasu, większą odporność na boczny wiatr, dobre trzymanie na zakrętach.
Primera wyposażona jest według wyboru w zmodernizowane (posiadają zmienny system faz rozrządu) silniki 109-konny 1.6 i 116-konny 1.8; testowaliśmy sedana z takim silnikiem oraz nowe - benzynowy 2.0 (140 KM) zblokowany z bezstopniową przekładnią automatyczną Hypertronic CVT M6 i wysokoprężny turbodoładowany 2.2 (126 KM) z wtryskiem common-rail, połączony z ręczną skrzynią 6-biegową.
Pod względem bezpieczeństwa samochód znajduje się w czołówce segmentu D, do czego przyczyniają się ABS i ESP, dodatkowe wspomaganie podczas nagłego hamowania i system elektronicznego rozdziału sił hamowania. Nadwozie posiada strefy kontrolowanego zgniotu. Auto ma poduszki przednie, boczne i kurtyny powietrzne, system aktywnych zagłówków i bezpieczną konstrukcję pedału hamulca.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty