Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36344 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nissan Qashqai +2

Data publikacji:

Fot: Robert Kulczyk Od czasu europejskiej premiery w marcu 2007 Qashqai +2 wzbudza ogromne zainteresowanie. W najtańszej wersji samochód kosztuje 78 100 zł.

Ten zaprojektowany w Japonii crossover, produkowany w Wielkiej Brytanii,Fot: Robert Kulczyk swoja nazwę zaczerpnął od irańskiego plamienia nomadów „Qashqai”. Samochód skonstruowano na płycie podłogowej segmentu C opracowanej wspólnie przez Nissana i Renault.
Testowany pojazd to wersja wyposażeniowa Tekna Premium, napędzany silnikiem benzynowym 2.0 l o mocy 140 KM z napędem 4X4.

Na zewnątrz Nissan Qashqai prezentuje się okazale, posiada jednocześnie cechy SUV-a i samochodu kompaktowego. Siadając za kierownicą zauważamy wnętrze raczej samochodu europejskiego niż japońskiego. Deska rozdzielcza jest solidna, a jej elementy stylistyczne nawiązują do innych modeli marki. Fotele przednie są wygodne, dobrze wyprofilowane zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wsiadanie do samochodu nie sprawia najmniejszych problemów. Z przodu siedzi się dość wysoko, co jest typowe dla tego rodzaju pojazdów. Miejsca wewnątrz Qashqai’a jest wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania pięciu osób.

CZYTAJ TAKŻE

Nissan Murano - wrażenia z jazdy

Rekreacyjnie w lżejszym terenie - Kia Sportage



Fot: Robert Kulczyk Testowany Nissan to pojazd posiadający dwa dodatkowe fotele, zwiększające możliwość jazdy nim do siedmiu osób. Składane fotele umieszczone zostały w części bagażowej pojazdu i po rozłożeniu w znaczny sposób, ograniczają przestrzeń bagażową., a podróżowanie na nich nie należy do najwygodniejszych. Jednak, dzięki takiemu rozwiązaniu Qashqai+2 jest autem bardziej uniwersalnym.

O uniwersalności tego pojazdu niech świadczy mnogość rozwiązań przestrzeni bagażowej. Zaczynając od niespełna 130 litrów pojemności przy wykorzystaniu 7. miejsc do podróżowania, przez 550 litrów dostępnych po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń, a zakończywszy na pojemności rzędu 1520 litrów po złożeniu drugiego rzędu.

Qashqai+2 oferuje dwa silniki benzynowe: 1.6 115 KM i 2.0 140K m oraz Fot: Robert Kulczyk dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 106 KM i 2.0 dCi 150 KM. Testowany pojazd wyposażony był w silnik o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM. Silnik ten zapewnia dość przyzwoitą dynamikę jazdy przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa jak na pojazd tej wielkości. W testowanym samochodzie napęd przekazywany był poprzez 6. stopniową manualną skrzynię biegów.. Duży prześwit samochodu pozwala na bezproblemowe pokonywanie nierówności drogi. Qashqai’a prowadzi się pewnie i dość komfortowo.

Wyjątkowa ilość miejsca we wnętrzu i właściwości jezdne, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny czynią z Nissana pojazd przeznaczony na długie wyprawy. Niedogodności związane z jakością polskich dróg nie są dla niego straszne. Podstawową zaletą Qashqai’a jest to, że posiada on cechy jednocześnie samochodu kompaktowego oraz SUV-a. W najtańszej wersji samochód kosztuje 78 100 zł.

Wybrane dane techniczne Nissana Qashqaia +2 i konkurentów


Marka / model Nissan Qashqai +2 2.0 140 KM Mitsubishi ASX 1.6 117 Km Kia Sportage 2.0 163 KM
Wersja Tekna Instyle XL
Cena (zł) 98 200 93 300 89 300
Silnik benzynowy benzynowy benzynowy
Pojemność (ccm3 ) 1997 1590 1998
Moc (KM) 140 117 163
Moment obrotowy (Nm) 196 154 194
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 10,6 11,4 10,4
Prędkość maksymalna (km/h) 193 183 184
Średnie spalanie (l/100 km) 8,2 5,9 7,5
Skrzynia biegów manualna, 6 biegowa manualna, 5 biegowa manualna, 5 biegowa
Pojemność bagażnika (l) 450 393 564


Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

więcej zdjęć Nissana Qashqai w naszej galerii

 
Fot: Robert Kulczyk

Fot: Robert Kulczyk

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Robbi

    to chyba jedyny aktualny model Nissana ktory jest w miare udany. Taki Juk czy nowa Micra to wyjatkowe bazdziewie.

  • Mecenas

    Przy tych cenach przedstwionych powyżej samochodów dla mnie jest oczywistym że warto kupić za niewiele więcej Volkswagena Tiguana. Cennik startuje od 96 tys zł ale mamy auto większe, ładniejsze, lepiej wykonane i teraz po liftingu o rewelacyjnej prezencji małego Touarega ;-)

  • Mecenas

    dodam że za 108 tys zł jest Tiguan w wersji Track @ Style z silnikiem 2,0 TFSI 180 KM

  • Barton

    [quote=]dodam że za 108 tys zł jest Tiguan w wersji Track @ Style z silnikiem 2,0 TFSI 180 KM[/quote] Przy tej masie pojazdu to albo worek $$ na paliwo do TFSI albo pozostaje wybrać diesla i jeździć jego momentem, ciesząc się zarazem z oszczędności

  • ~DD (gość)

    Ale kto kupuje niemodne samochody koncernu VW??? Taka KIA dawno pobiła VW stylistyką i jakością samochodów...

  • BK gosc (gość)

    Coscie sie tak uwzieli na vw jakby one byly najlepsze a sa g...warte japonce czy koreanczyki teraz bija je na glowe

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Qashqai zdjęcia

Nissan Qashqai dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan Qashqai Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł