Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan. Ten model będzie kosztował fortunę!

Mariusz Michalak
Nissan GT-R50 by ItaldesignNissan GT-R50 by Italdesign powstał na bazie najnowszego Nissana GT‑R NISMO. Za jego napęd odpowiada silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Jednostka po zmianach oferuje 720 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego.Fot. Nissan
Nissan GT-R50 by ItaldesignNissan GT-R50 by Italdesign powstał na bazie najnowszego Nissana GT‑R NISMO. Za jego napęd odpowiada silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Jednostka po zmianach oferuje 720 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego.Fot. Nissan
Współpraca firmy Nissan z Italdesign zaowocowała powstaniem Nissana GT‑R ze specjalnie zaprojektowanym nadwoziem. Auto pokazano publiczności na Festiwalu Szybkości w Goodwood w Chichester w Anglii.

Prototypowy GT‑R50, prezentowany w Goodwood pierwszy efekt współpracy Nissana z Italdesign, mógłby być wstępem do ekstremalnie krótkiej serii ręcznie wykonanych egzemplarzy produkcyjnych. Samochód upamiętnia 50‑lecie zarówno modelu GT‑R (przypadające w 2019 r.), jak i pracowni Italdesign (2018 r.).

Po prezentacji w Goodwood, w najbliższych miesiącach GT-R50 by Italdesign pojawi się także w innych miejscach na świecie. W tym czasie może też powstać inspirowana prototypem wersja dla klientów. Firma Italdesign wyprodukowałaby nie więcej niż 50 sztuk. Każdy egzemplarz w cenie szacowanej na co najmniej 900 000 euro byłby indywidualnie dostosowany do wymagań nabywcy.

Nissan GT-R50 by Italdesign powstał na bazie najnowszego Nissana GT‑R NISMO. Za jego napęd odpowiada silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Jednostka po zmianach oferuje 720 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego. Zmodyfikowane amortyzatory Bilstein i udoskonalone hamulce Brembo pomagają okiełznać dodatkową moc.

Za opracowanie, konstrukcję i budowę pojazdu odpowiada Italdesign. Główne cechy stylistyczne to między innymi mocniej wyprofilowana pokrywa silnika, wydłużone reflektory LED, obniżona linia dachu i wyraźnie zarysowane wloty powietrza za przednimi kołami. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler podtrzymywany przez dwa wsporniki. Z szarością lakieru Liquid Kinetic Gray kontrastują złote „rocznicowe” akcenty w kolorze Energetic Sigma Gold.

Zobacz także: Testujemy hybrydę z napędem 4x4

Dwa rodzaje włókna węglowego pokrywają znaczne powierzchnie konsoli środkowej, deski rozdzielczej i paneli drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary i wysokogatunkowej włoskiej skóry. Złote akcenty w kokpicie nawiązują do stylistyki nadwozia.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty