Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36554 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nissan X-Trail. Najpopularniejszy SUV w nowej odsłonie

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Pobocha

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail może się podobać. Nowoczesne linie uatrakcyjniły bryłę japońskiego SUVa. Jednak trudno pozbyć się wrażenia, że projektanci mogli trochę bardziej „poszaleć” wewnątrz auta – w jego kwestii SUV niczym nie zaskakuje. Kabina pasażerska jest poprawna, przestrzenna i wygodna. Bagażnik to ogromna zaleta X-Traila – jest ustawny i posiada dużo schowków. Może właśnie w tej klasycznej przewidywalności tkwi sekret popularności SUV-ów i crossoverów Nissana.

Fot. Bartłomiej Pobocha Nissana nie ma na co narzekać. Quashqai i X-Trail to najpopularniejsze samochody w swoich klasach. Zainteresowanie nimi mają podtrzymać lub – na co zapewne liczą Japończycy – zwiększyć nowe odsłony tych aut. My przyjrzeliśmy się odświeżonemu X-Trailowi.

W 2016 r. X‑Trail (w Stanach Zjednoczonych oferowany jako Rogue) był najpopularniejszym SUV‑em na świecie. Sprzedano go łącznie 766 tys. sztuk, więcej niż jakiegokolwiek konkurencyjnego modelu. Od swojej premiery w 2000 r. znalazł już ponad 3,7 mln nabywców. Sukcesu SUV-a Nissana należy doszukiwać się w atrakcyjnej cenie, przyzwoitym wyposażeniu, dobrej renomie marki oraz atrakcyjnym wyglądzie, który został w tym roku odświeżony.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail może się podobać. Nowoczesne linie uatrakcyjniły bryłę japońskiego SUVa. Jednak trudno pozbyć się wrażenia, że projektanci mogli trochę bardziej „poszaleć” wewnątrz auta – w jego kwestii SUV niczym nie zaskakuje. Kabina pasażerska jest poprawna, przestrzenna i wygodna. Bagażnik to ogromna zaleta X-Traila – jest ustawny i posiada dużo schowków. Może właśnie w tej klasycznej przewidywalności tkwi sekret popularności SUV-ów i crossoverów Nissana.

Fot. Bartłomiej Pobocha Nowoczesne linie oraz wyraziste i muskularne nadwozie połączono z jeszcze lepszym wykończeniem i atrakcyjniejszym wyposażeniem wnętrza. Samochód zyskał rozbudowane systemy technologiczne, poprawiające poziom bezpieczeństwa jazdy.

Redakcja poleca:

Raport awaryjności. Te auta sprawiają najmniej problemów
Cofanie licznika będzie karane więzieniem?
S
prawdzamy czy warto kupić używanego Opla Astrę II

Co nowego?

Kształt deski rozdzielczej nie odbiega od tego, do czego przyzwyczaił nas Nissan. Zmieniły się natomiast fotele, które są znacznie wygodniejsze niż w poprzedniku. Z przodu X‑Trail otrzymał szerszą kratę wlotu powietrza z motywem litery V oraz nowy zderzak - w większej części pokryty lakierem w kolorze nadwozia, z czarnymi błyszczącymi detalami.

Pod zmienionymi kloszami reflektorów umieszczono unowocześnione światła do jazdy dziennej z charakterystycznym motywem bumerangu. Zwiększyła się różnica stylistyczna między reflektorami halogenowymi a ich w pełni diodową wersją, w której po raz pierwszy zastosowano system adaptacyjnego oświetlenia przedniego. Okrągłe światła przeciwmgłowe zastąpiono prostokątnymi.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail może się podobać. Nowoczesne linie uatrakcyjniły bryłę japońskiego SUVa. Jednak trudno pozbyć się wrażenia, że projektanci mogli trochę bardziej „poszaleć” wewnątrz auta – w jego kwestii SUV niczym nie zaskakuje. Kabina pasażerska jest poprawna, przestrzenna i wygodna. Bagażnik to ogromna zaleta X-Traila – jest ustawny i posiada dużo schowków. Może właśnie w tej klasycznej przewidywalności tkwi sekret popularności SUV-ów i crossoverów Nissana.

Fot. Bartłomiej Pobocha Tylny zderzak stał się bardziej masywny i został ozdobiony chromowanymi detalami. Wszystkie światła są wykonane w technologii LED. Z profilu zmodernizowanego Nissana X‑Traila można rozpoznać po nowych wzorach 17- i 18‑calowych kół oraz chromowanej listwie w dolnej części przednich i tylnych drzwi (w najwyższej wersji wyposażenia Tekna).

Jedną ze zmian we wnętrzu jest nowa kierownica z ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie spłaszczeniem w dolnej części. Zapewnia ona także lepszy widok na zestaw wskaźników, a przeprojektowane, łatwe w obsłudze czterokierunkowe przyciski sterujące pomagają ograniczyć czas, w którym kierowca nie patrzy na drogę. Kierownica jest również po raz pierwszy dostępna z podgrzewanym wieńcem, co w zimowych warunkach jest niezwykle przydatną funkcją.

W całej kabinie pojawiły się nowe materiały, w tym lepsza gatunkowo skórzana tapicerka. Po raz pierwszy podgrzewane są nie tylko przednie, ale także i tylne siedzenia. W odpowiedzi na trend wyposażania aut klasy średniej w nagłośnienie z „wyższej” półki, do X-Traila w wersji Tekna trafił ośmiogłośnikowy system Bose Premium, który brzmi satysfakcjonująco, szczególnie w przypadku utworów o dużym natężeniu tonów niskich.

O nowym X-Trailu mówi Dorota Pajączkowska z polskiego przedstawicielstwa Nissana:

Przestronny i (nie)zbyt nowoczesny

W nowym X-Trailu nie można narzekać na wielkość wnętrza. Jest ono wyjątkowo przestronne i komfortowe. Jak zapewnia producent, samochód zapewnia najwięcej miejsca na poziomie kolan w drugim rzędzie w swojej klasie i… jest to jak najbardziej odczuwalne. W kabinie zastosowano przemyślane schowki i praktyczne rozwiązania, takie jak funkcja przesuwania i składania drugiego rzędu siedzeń. Przydaje się ona zwłaszcza wtedy, gdy ktoś planuje większe zakupy czy podróżuje z dziećmi i bagażami. Pojemność bagażnika mierzona według standardu VDA wzrosła z 550 od 565 litrów w wersji pięciomiejscowej. Całkowita przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich foteli to 1996 l.

W kufrze zastosowano system podziału przestrzeni z wykorzystaniem półek i przegród, oferujący aż dziewięć różnych konfiguracji. W zamaskowanych skrytkach można w miarę bezpiecznie schować cenniejsze przedmioty, które przydadzą się w czasie rodzinnej wycieczki lub gdy w samochodzie na co dzień wozimy różne drobiazgi.

Jeśli chodzi o nowoczesne technologie, Nissan zapowiedział, że 2018 roku nowy X‑Trail będzie dostępny z technologią jazdy autonomicznej ProPilot. System ten będzie kontrolował układ kierowniczy, przyspieszenie i hamowanie przy dużym natężeniu ruchu oraz w czasie jazdy z wyższą prędkością jednym pasem autostrady. Póki co X-Trail dostępny jest jedynie z inteligentnym systemem hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych oraz systemem wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu, który w czasie cofania informuje kierowcę sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi o zbliżaniu się innego pojazdu. Razi znany z poprzednich modeli wyświetlacz umieszczony w konsoli środkowej. Oprogramowanie systemu infotainment nie przeszło żadnej aktualizacji, a responsywność ekranu stanowczo odbiega od tego, co serwuje w tej chwili nowocześniejsza konkurencja – np. Skoda czy Ford.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail może się podobać. Nowoczesne linie uatrakcyjniły bryłę japońskiego SUVa. Jednak trudno pozbyć się wrażenia, że projektanci mogli trochę bardziej „poszaleć” wewnątrz auta – w jego kwestii SUV niczym nie zaskakuje. Kabina pasażerska jest poprawna, przestrzenna i wygodna. Bagażnik to ogromna zaleta X-Traila – jest ustawny i posiada dużo schowków. Może właśnie w tej klasycznej przewidywalności tkwi sekret popularności SUV-ów i crossoverów Nissana.

Fot. Bartłomiej Pobocha

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail może się podobać. Nowoczesne linie uatrakcyjniły bryłę japońskiego SUVa. Jednak trudno pozbyć się wrażenia, że projektanci mogli trochę bardziej „poszaleć” wewnątrz auta – w jego kwestii SUV niczym nie zaskakuje. Kabina pasażerska jest poprawna, przestrzenna i wygodna. Bagażnik to ogromna zaleta X-Traila – jest ustawny i posiada dużo schowków. Może właśnie w tej klasycznej przewidywalności tkwi sekret popularności SUV-ów i crossoverów Nissana.

Fot. Bartłomiej Pobocha

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Loki (gość)

    Coś się Wam silniki pomyliły w tabelce na koniec ... ;)

  • adamiec (gość)

    Wszystko ok! Dajcie nam więcej modeli do salonów europejskich!!! Nowa primera, almera, patrol, maxima!!

  • Komentarz usunięty.
  • Sławek (gość)

    W sumie ladne auto ale osobiscie wolalbym kupic nowe korando nawet to w wersji 2.0 benzyna, na moją jazde spokojnie 149 KM by wystarczylo

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan X-trail zdjęcia

Nissan X-trail dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan X-trail Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł