Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38655 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Nowa Dacia Duster. Jakie zmiany? W salonach we wrześniu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Dacia Duster 

Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Fot. Dacia Podobnie jak poprzednie generacje modelu nowy Duster jest skierowany zarówno do klientów poszukujących komfortowego SUV-a, jak i do tych, którzy potrzebują samochodu z napędem 4x4. Co wprowadził lifting?

Nowy Duster, zaprezentowany w nowym kolorze nadwozia Orange Arizona, zyskał bardziej nowoczesny design. Pod względem stylistyki  jest w pełni zgodny z kanonami nowej identyfikacji wizualnej, zaprezentowanej po raz pierwszy w nowych modelach Sandero, Sandero Stepway i Logan. Nowe reflektory mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery Y. Zmieniony kształt nawiązuje wizualnie do trójwymiarowego motywu zastosowanego w nowej osłonie chłodnicy.

Dacia Duster 

Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Fot. Dacia Stałe oświetlenie typu ECOLED w przednich i tylnych światłach jest elementem nowego, charakterystycznego układu świateł Dacii. Duster jest pierwszym modelem Dacii wyposażonym w kierunkowskazy przednie z diodami LED. Technologia ta została także zastosowana w światłach mijania (z funkcją automatycznego włączania w standardzie) i w oświetleniu tablicy rejestracyjnej. Oprócz mniejszego zużycia energii diody LED zapewniają także lepsze oświetlenie zarówno w dzień jak i w nocy, co pozwala kierowcy lepiej widzieć i być widzianym przez innych użytkowników drogi.

Tapicerka siedzeń Dustera jest w 100% nowa. Rodzaje użytych materiałów oraz kształt nowych zagłówków zapewniają lepszą ergonomię i skuteczniejsze podparcie ciała. Cieńsze zagłówki zapewniają ponadto lepszą widoczność w kabinie, tak pasażerom na tylnych siedzeniach do przodu jak i na odwrót.

Redakcja poleca: Kodeks drogowy. Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu

Nowością jest wysoka środkowa konsola z szerokim podłokietnikiem, przesuwanym na długości 70 mm. Jest wyposażona w zamykany schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB dla pasażerów na tylnych siedzeniach w zależności od wersji.

Niezależnie od poziomu wyposażenia w standardzie otrzymamy komputer pokładowy z ekranem, automatyczne włączanie świateł mijania i ogranicznik prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy.

Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Wśród Diesli oferowany jest motor 1.5 dCi o mocy 115 KM. Benzyniaki to silniki 1.0 TCe o mocy 90 KM lub większy 1.3 TCe w dwóch wariantach, 130 lub 150 KM. W oferice jest także 100-konny wariant z silnikiem 1.0 i fabryczną instalacją LPG.

Duster jest teraz dostępny z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EDC w wersji z silnikiem TCe 150, a wersja z silnikiem ECO-G 100 posiada zbiornik LPG o zwiększonej o niemal 50% pojemności, wynoszącej 49,8 litra.

Zobacz także: Skoda Enyaq iV - elektryczna nowość

Dacia Duster 

Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Fot. Dacia

Dacia Duster

Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Fot. Dacia

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • alonzo (gość)

    Jak zwykle nic nowego...

  • Jazon (gość)

    Nadal uważam, że lepiej dopłacić i kupić, auto na lata coś ze stajni toyoty nawet. Silniki hybrydowe sporo wytrzymują

  • Małgorzata (gość)

    2021 Dacia Duster 1.5 DCI przebieg 500 km, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika ok. 1800-2000 w kabinie pojazdu słychać pulsacyjne "szurania, "ocierania". W serwisie po badaniu powiedziano, że nic nie mogą wymieniać( samochód mam od 10dni) bo nic nie zmieni wymiana czegokolwiek. Producent wysłał im wewnętrzne maile, żeby zbywać tematem, że ten typ tak ma.Dlatego po diagnostyce zgłosiliśmy usterkę na piśmie i zażądaliśmy odpowiedzi na piśmie. Żałuję że kupiłam ten samochód. Inni mają tak samo.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Dacia Duster zdjęcia

Dacia Duster dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Dacia Duster Cena