Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa generacja Hyundai'a Genesis

(ip)
Hyundai Genesis Fot: Hyundai
Hyundai Genesis Fot: Hyundai
Hyundai zaprezentował pierwsze szkice nowego modelu Genesis, podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami koreańskich mediów. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży w Korei jeszcze w tym roku, natomiast na innych kluczowych dla firmy rynkach pojawi się w 2014 roku.

W 2009 roku Hyundai wprowadził nową filozofię projektowania samochodów określaną jako 'Fluidic Sculpture’. Nowy Genesis to

Hyundai Genesis Fot: Hyundai
Hyundai Genesis Fot: Hyundai

pierwszy model w którym zastosowano język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’, którego kluczowymi elementami są: prosty i harmonijny design z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor,  jakość materiałów i wykończenie samochodu.

Zaprojektowany w ten sposób Genesis, to sedan klasy Premium, którego sportowy wygląd daje wrażenie stałego ruchu. Sześciokątny grill jest mocnym akcentem, podczas gdy linie boczne poprowadzone są płynnie, a tył samochodu sprawia wrażenie ‘wyrzeźbionego’.

Wnętrze samochodu pozostaje spójne z całością, poprzez przemyślaną ergonomię i intuicyjną obsługę, oraz najwyższej jakości materiały i specyfikacje wyposażenia, odpowiednie dla samochodów Premium.

Zupełnie nowy Genesis posiada panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na domyślne rozpoznanie funkcji pojazdu i dzięki temu lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem. 

Wszystkie przyszłe modele będą projektowane w oparciu o język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’ i jego zasady.

Jak wykazały testy zderzeniowe, n owy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia. W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję

Hyundai Genesis Fot: Hyundai
Hyundai Genesis Fot: Hyundai

podłogi z przodu i z tyłu.

Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.

Dzięki ulepszonemu zawieszeniu i zastosowaniu zaawansowanych technologii, Nowy Genesis gwarantuje najwyższej jakości komfort jazdy. Znacznie poprawiono sztywność zawieszenia oraz rozłożenie masy, co poprawiło przyczepność. Zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) zostało po raz pierwszy zastosowane w modelu o zmiennym przełożeniu, co zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i bezpośrednie reagowanie na niskich i średnich prędkościach.

W nowym Genesise po raz pierwszy zastosowano HTRAC - napęd na wszystkie koła. Zaawansowany system HTRAC elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od drogi i warunków jazdy, oferując większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy.

W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku, zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty