Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Nowa Honda Civic. Test praktycznego, szybkiego i drogiego rywala Golfa

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Ryszard M. Perczak Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

Civic to najbardziej znany w Europie model Hondy. Debiutował w 1972 roku i do tej pory zaistniał w dziesięciu generacjach. Kolejne pokolenia tylko wzmacniały jej pozycję w nieoficjalnym rankingu najbardziej udanych samochodów klasy kompaktowej. Kierowcy doceniają w Civicach sportowy styl oraz ich trwałość i niezawodność.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Ryszard M. PerczakJeśli chodzi o wygląd Honda Civic najnowszej, dziesiątej generacji to albo jest przez kierowców bezkrytycznie uwielbiana, albo zupełnie się nie podoba. Tych pierwszych jest chyba u nas więcej. Tego samochodu nie sposób pomylić z jakimkolwiek innym. Ma swój indywidualny, bardzo zdecydowany styl. Mocny, charakterystyczny przód wyrażający się dużym zderzakiem z umieszczonymi w nim potężnymi wlotami powietrza. Również z tyłu żadne auto nie wygląda jak Civic. Co tu dużo mówić, nie trzeba być znawcą samochodów aby już po sylwetce od razy rozpoznać ten model.

Redakcja poleca:

Uwaga kierowcy. Nawet 4200 zł kary za drobne spóźnienie
Opłata za wjazd do centrum miasta. Nawet 30 zł
Kosztowna pułapka w którą wpada wielu kierujących

Civic ósmej generacji (2006–2011) był popularnie nazywany UFO. Wzięło się to przede wszystkim od jego wyglądu, ale bez wątpienia inspiracją do stworzenia wspomnianej "ksywki" było także niezwykłe wnętrze. Kabina najnowszego Civica jest już znacznie spokojniejsza. Uporządkowano niegdyś bardzo rozproszone wskaźniki i przełączniki. Zegary są czytelne, co we współczesnych samochodach nie zawsze jest takie oczywiste. Zmiany które wprowadzono w tym modelu - naszym zdaniem - wyszły mu na dobre. Nawet jeśli uznamy, że może tablica rozdzielcza straciła na swoim indywidualizmie. Zyskała za to na łatwości obsługi. Kabina w najnowszej Hondzie Civic to również kilka bardzo przydatnych schowków na tunelu środkowym i między fotelami oraz w drzwiach.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Ryszard M. PerczakSam wygląd Civica sugeruje, że samochód jest dynamiczny i szybki. Potwierdzą to już pierwsze przejechane za jego kierownicą kilometry. Testowaliśmy Hondę Civic z nadwoziem typu hatchback oraz turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 182 KM. To nowy motor japońskiego koncernu. Nowy i od razu dodajmy świetny. Alternatywą dla niego jest trzycylindrowa jednostka 1.0 VTEC Turbo, generująca 129 KM i 200 Nm momentu obrotowego. W ofercie zabrakło natomiast diesla.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Bartosz GubernatMotor 1.5 VTEC Turbo jest w stanie rozpędzić Civica do prędkości 215 km/h i pozwala na przyspieszanie do „setki” w niespełna 9 sekund. Styl w jakim się to odbywa nie przynosi tej Hondzie wstydu. Pewne zachowanie i trakcja zdradzają wysoką jakość układu przeniesienia napędu oraz zawieszenia. Civic zachowuje się bardzo przewidywalnie nie tylko na prostych odcinkach drogi, ale również w zakrętach. Dużym plusem tego samochodu jest precyzyjny układ kierowniczy i bardzo skuteczne hamulce.

Civic nie jest autem tanim. Bazowa wersja startuje z pułapu 70 900 zł, a testowana to już wydatek przekraczający próg 100 tys. zł. Jednak kiedy się weźmie pod uwagę walory tego samochodu to okaże się, że jest bardzo dobra relacja ceny do tego, co za zostawione w salonie pieniądze dostajemy.

Nie zmienia to faktu, że Civic nie jest samochodem dla każdego kierowcy, chociażby ze względu na to, że nie wszyscy będą w stanie zaakceptować jego odważną stylizację. To raczej wóz dla tych, dla których ważny jest wygląd samochodu oraz jego osiągi. Ta Honda z wyglądu jest niebanalna. Ma w sobie także sporo z auta sportowego.

Honda Civic i wybrani konkurenci - ceny i dane techniczne

Marka/model Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Toyota Auris 1.6 Valvematic Skoda Octavia 1.5 TSI
Cena (zł) 106.000 85.200 104.380
Typ nadwozia/liczba drzwi Hatchback/5 Hatchback/5 Hatchback/5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy      
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4518/1799/1434 4330/1760/1475 4670/1814/1461
Rozstaw osi (mm) 2697 2600 2686
Rozstaw kół (mm) 1537/1565 1535/1525 1543/1534
Masa własna (kg) 1307 1190 1217
Pojemność bagażnika (l) 420 428 590
Pojemność zbiornika paliwa (l) 46 50 50
Układ napędowy      
Rodzaj paliwa Silnik benzynowy Silnik benzynowy Silnik benzynowy
Pojemność (cm3) 1498 1598 1498
Liczba cylindrów 4 4 4
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń manualna/6 manualna/6 manualna/6
Osiągi      
Moc (KM) przy obr./min 182/5500 132/6400 150/5000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min

240/1900

160/4400 250/1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,2 10,0 8,3
Prędkość maksymalna (km/h) 215 190 218
Średnie spalanie (l/100 km) 5,8 5,6 5,0
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Ryszard M. Perczak

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dziesiąta generacja Hondy Civic, oferowana jako hatchback i sedan, wyróżnia się z tłumu futurystyczną linią nadwozia. Samochód nie rozczarowuje także możliwościami silników oraz właściwościami jezdnymi, które korespondują ze sportowymi aspiracjami marki.

fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Lukas (gość)

    Wnętrze Civic’a jest super( kokpit, bo rezygnacja z magic Seats to błąd / ale rozumiem ze już konstrukcyjnie nie było to możliwe ) Ale z zewnątrz ten samochód to porażka - wiejski tuning i szalona realizacja kogoś kto nie ma za grosz gustu

  • S. Tańczyk (gość)

    To raczej przerost formy nad treścią. Pewnie honda chciała wyróżnić się za wszelką cenę z tłumu aut i to się udało. Z 4- cylindrowym silnikiem o mocy ponad 180 KM auto jest dosyć ciekawe i oryginalne. Gdybym miał walizkę pieniędzy, jakiej żądają za to cudo, to kto wie, może bym się skusił...

  • Agat (gość)

    Za te pieniądze trochę drogo, ale jeździłem Hondą Civic VIII i mam o tym aucie bardzo dobre zdanie. Gorzej z autoryzowanym serwisem w Warszawie, który nie umiał usunąć przez pół roku tego co pan Zdzisio złota rączka zrobił w kwadrans.

  • DVD (gość)

    No to przynajmniej jakoś wygląda a nie te niemieckie wydmuszki

  • Kasanga (gość)

    To auto M e jest dla kazdego. Tylko smakosze futurystycznego wygladu wyrozniajacego sie z motlochu aut powszechnych typu opel, ford, skoda doceniavten wyglad. Ale wlasciwa wartosc tego auta widocznavjest podczas jazdy. Przyspieszenie nie ponad 8 sek jak podaja ale grubo ponizej . Trzyma sievdrogi lepiej od fokusa st a nisko osadzone wiedz nievdodaje smaczku w jezdzievpo kretych zakretach. Zapomnialbym o tym iz nikt nie dorownujevjej w hamowaniu z tych szarakowvktore wczesniej wymienilem. Mam przejechane 2 mln kim metrow tamtymi autami i honda w porownaniu z nimi jest duzo lepsza. Jedzcie na jazde probna a sami zobaczycie :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości