Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Nowa Honda FR-V

Data publikacji: Autor: (zpd)

Bardzo ergonomicznie opracowane miejsce kierowcy. Wiemy, jak nazywać się będzie nowy minivan Hondy. Co więcej - już nim jeździliśmy. Oficjalna premiera będzie miała miejsce prawdopodobnie na paryskim salonie samochodowym we wrześniu.

Do znanego towarzystwa tzw. minivanów: Renault Scenic, Opel Zafira, Fiat Multipla, Citroën Picasso i Toyota Corolla Verso, niebawem dołączy Honda FR-V. Europejska prapremiera tego pojazdu odbyła się w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach. Oficjalna premiera będzie miała miejsce prawdopodobnie na paryskim salonie samochodowym we wrześniu.

 

Hondę FR-V zbudowano z wykorzystaniem elementów uterenowionego modelu CR-V: m.in. płyty podłogowej, koncepcji zawieszeń przedniego i tylnego. Nadwozie ma wyróżniającą się sylwetkę o kształcie prawie jednobryłowym, z dynamicznie wyglądającym przodem i bardzo interesującym tyłem. Ścianę tylną – od dachu do zderzaka - łukowo wygięto tak, że po otwarciu drzwi umieszczonych w tej ścianie, tworzą one wycinek koła. Część tylną nadwozia wzmocniono ustawioną pionowo, prostokątną ramą, wykonaną z profili zamkniętych. Rama spełnia ważną rolę usztywniającą nadwozie. Nadwozie zbudowano z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa i to tego na wysokim poziomie.

 

Zgodnie z założeniem konstrukcyjnym samochód jest wielkopojemny, ma dużą objętość użyteczną wnętrza, przy umiarkowanych wymiarach zewnętrznych. Dużo uwagi poświęcono funkcjonalności wnętrza. Umieszczono w nim 6 indywidualnych foteli, ustawionych w dwóch rzędach. Fotele środkowe w obu rzędach są węższe, a ich przesunięcie nieco do tyłu sprawia, że mogą na nich siedzieć wygodnie osoby dorosłe. Wszystkie fotele mogą być różnie konfigurowane, np. środkowe - po złożeniu tworzą miejsce do przewozu długich przedmiotów. Fotele tylnego rzędu składają się jednym ruchem ręki, na co pozwala „hondowskie” rozwiązanie stosowane wcześniej w wersji kombi najnowszego Accorda.

 

Wrażenia z krótkich jazd mogą być tylko pozytywne. Na taką ocenę składa się wyjątkowa Bardzo ergonomicznie opracowane miejsce kierowcy. stateczność pojazdu w ruchu, uzasadniona zastosowaniem nowoczesnego zawieszenia z Hondy CR-V, pojazdu wyżej osadzonego nad nawierzchnią niż FR-V. Na słowa uznania, kierowane pod adresem twórców nadwozia, zasługuje też rozwiązanie miejsca kierowcy. Niezależnie od wzrostu, kierowca może przyjąć wygodną pozycję, dzięki regulacji ustawienia fotela i dwupoziomowej regulacji kolumny kierownicy. Sterowanie samochodem jest przyjemne, gdyż wszystkie urządzenia działają precyzyjnie, a umieszczona w konsoli środkowej dźwignia zmiany biegów, ułatwia szybką zmianę przełożeń.

 

Jeśli do wyżej wymienionych zalet pojazdu dodamy wysoką jakość wykonania, to model FR-V (produkowany tylko w Japonii) będzie poważnym konkurentem dla innych aut tej klasy. Na rynkach europejskich Honda FR-V pojawić się ma na przełomie października i listopada 2004 r., na w Polsce na przełomie roku 2004/2005. Na początku pojazd będzie oferowany z silnikiem 1,7 l, nieco później z 2,0 l, a od 2005 r. z dieslem 2,2-litra. 

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

wysokoprężny

Oznaczenie handlowe

1,7 VTEC

2,0-VTEC

2,2i-CTDi

Pojemność skokowa (cm3)

1668

1998

2204

Moc maksymalna (KM-obr/min)

125-6300

150-6500

140-4000

Moment maks. (Nm-obr/min)

154-4800

191-4000

340-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3

10,5

b.d.

Prędkość maksymalna (km/h)

182

195

b.d.

Średnie zużycie paliwa (dm3/100 km)

8,0

8,9

b.d.

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości