Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36495 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nowa Kia Cee’d

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Kia Cee'd, Fot: Kia Poprzedni Cee’d był prawdziwym bestsellerem koreańskiej firmy. Wygląda na to, że nowy też jest skazany na sukces.

Minęło zaledwie kilkanaście tygodni od premiery w Genewie, a auto czeka już w salonach sprzedaży.

Kia bazuje na tej samej płycie podłogowej, co Hyundai i30. W porównaniu z poprzednim modelem jest o 5 cm dłuższa, choć rozstaw osi został ten sam: 265 cm. Jest również o centymetr niższa. Wnętrze powiększyło się nieznacznie, za to bagażnik wersji pięciodrzwiowej ma teraz 380 l, czyli o 40 l więcej. Można go powiększyć do 1318 l.

Rozstaw kół jest szerszy. Poprawiło się zachowanie auta na drodze, a przy okazji komfort jazdy. W zawieszeniu nadal są kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu, tzw. multi-link. Nadwozie ma wyższą o 45% sztywność skrętną. Ogranicza to hałas i wibracje.

Otoczenie kierowcy i pasażerów jest starannie wykończone. Kompozycja matowych, aksamitnych w dotyku tworzyw z błyszczącymi dodatkami sprawia, że Kia ma „bogate wnętrze”. W czołowych wersjach lub za dopłatą można mieć skórzane fotele, układ ostrzegający o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu oraz system automatycznego parkowania równoległego. Do ciekawostek w tej klasie pojazdów należy podgrzewanie kierownicy oraz elektryczny hamulec postojowy. Auto może mieć liczne, elektroniczne gadżety, np. złącze USB czy wskaźniki wzbogacone o ekran LCD na prędkościomierzu, wyświetlający informacje w atrakcyjnej, niekiedy trójwymiarowej formie. To przyciągnie młodszych kierowców. Lista opcji jest zresztą dość długa. Kia oferuje cztery standardy wyposażenia: S, M, L oraz XL. Klimatyzacja jest standardem już od wersji M. W modelach L i XL jest oferowane wspomaganie kierownicy FlexSteer o sile regulowanej w trzech zakresach: komfortowym, normalnym i sportowym.

Samochód ma w standardzie między innymi ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system wspomagania hamowania BAS oraz HAC ułatwiający ruszanie na wzniesieniu.

Auto zaprojektowano w Europejskim Centrum Projektowym firmy mieszczącym się w Monachium i Rüsselsheim. Pracami kierował Peter Schreyer. Produkcją zajmuje się fabryka w słowackiej Żylinie.

Poza 5-drzwiowym hatchbackiem po wakacjach znajdzie się w sprzedaży wersja kombi Sportswagon. Od hatchbacka różni się wydłużonym, rozbudowanym tyłem. Ceny znamy już dziś. Najtańsze ma kosztować 52 990 zł.

No koniec firma zostawia sportowy model, następcę ProCeeda, który na razie pozostaje tajemnicą.

Kia daje do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.4 – 100 KM oraz 1.6 GDI – 135 KM i trzy Diesle: 1.4 CRDi – 90 KM, 1.6 CRDi – 110 KM i 1.6 CRDI – 128 KM. Wszystkie współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Do mocniejszego z silników benzynowych można zamówić za 6000 zł zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynkę DCT. Natomiast z wysokoprężnymi 1.6 CRDi dostępny jest na życzenie typowy „automat” w cenie 4000 zł. Obie skrzynie mają po sześć przełożeń, które kierowca może zmieniać sam, sekwencyjnie, łopatkami przy kierownicy.

Do wszystkich modeli, oprócz tych, które mają „automat” oraz wybrane pakiety opcji, oferowany jest za 1500 zł pakiet EcoDynamics. Jego głównym elementem jest system „start-stop” wyłączający silnik na każdym postoju, np. na światłach. Ponadto auto ma „oszczędny” alternator i sprężarkę, które uruchamiają się w miarę możliwości tylko wtedy, gdy silnik pracuje pod małym obciążeniem oraz opony o obniżonym oporze toczenia. Te elementy sprzyjają niskiemu zużyciu paliwa.

Tak jak poprzednio firma daje 7 lat gwarancji. Cee’d jest dla Kii bardzo ważny. W Polsce jest najchętniej kupowanym modelem tej marki, chociaż w swoim segmencie ma wyjątkowo liczną konkurencję. Ogółem w Europie ma 39 rywali, w tym tak znanych i lubianych jak VW Golf czy Ford Focus. Najtańszy model ze 100-konnym silnikiem benzynowym kosztuje 49 990 zł. Wariant XL z najmocniejszym Dieslem kosztuje 85 490 zł.

Wybrane dane techniczne Kii Cee'd i konkurentów:

Marka/model Kia Cee'd Fiat Bravo Fresh Volkswagen Golf Optimum
Cena (zł) 49 990 46 490 60 150
Silnik benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy
Pojemność (l) 1,4 1,4 1,4
Moc (KM) 100 90 80
Maks. moment obr. (Nm) 137 128 132
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,8 12,5 13,9
Prędkość maks. (km/h) 182 179 172
Śr. zużycie paliwa (l/100 km) 6 6,3 6,4
Emisja CO2 (gr/km) 139 146 149
Skrzynia biegów 6-biegowa, ręczna 6-biegowa, ręczna 5-biegowa, ręczna
Pojemność bagażnika (l) 380 400 350



Kia Cee'd, Fot: Kia

Kia Cee'd, Fot: Kia

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia Cee'd zdjęcia

Kia Cee'd dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Cee'd Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł