Nowa Kia Sportage. Ile kosztuje koreańska nowość?

Mariusz Michalak
Kia Sportage V Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM. Fot. Kia
Kia Sportage V Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM. Fot. Kia
Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM. A jak prezentuje się cennik nowości.
Kia Sportage V Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do
Kia Sportage V

Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM.

Fot. Kia

Kia Polska ogłosiła cennik nowego Sportage. Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 zł za wersję M z napędem na przednie koła i wyposażoną w 150-konny turbodoładowany silnik benzynowy T-GDI z rodziny Smartstream. Półkę wyżej znajdziemy 180-konny wariant z miękką hybrydą. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowy Sportage jest również dostępny w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu Mild Hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Ta ostatnia ma moc aż 265 KM i jest najmocniejsza w gamie Sportage piątej generacji. Jej seryjne wyposażenie obejmuje, między innymi, napęd na cztery koła i automatyczną, 6-stopniową przekładnię. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line. Za tę ostatnią trzeba zapłacić 200 900 złotych.

Z pakietem Smart za 4 tys. zł, który zawiera automatyczną, 3-strefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujnik deszczu, cena Sportage wzrasta do 109 900 zł. To wciąż od 7500 do aż 22100 zł mniej niż kosztują porównywalne pod względem wyposażenia konkurencyjne modele.

O 9000 zł droższe są wersje Sportage wyposażone w napęd na cztery koła. 11000 zł wynosi dopłata do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz układu mikrohybrydowego Mild Hybrid z silnikiem benzynowym. W wypadku wersji hybrydowych z wysokoprężną jednostką napędową dopłata do przekładni DCT oraz układu hybrydowego typu MHEV (Mild Hybrid) wynosi 14000 zł.

W**yposażenie seryjne nowego Sportage obejmuje m.in.:**

  • system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów,
  • asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu,
  • 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy,
  • światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED,
  • elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka,
  • klimatyzację,
  • kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu,
  • system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay / Android Auto,
  • kamerę cofania,
  • 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
  • relingi dachowe,
  • system powiadamiania ratunkowego E-Call,
  • elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold,
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.

Kia Sportage V. Co to za auto? 

Kia Sportage V Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do
Kia Sportage V

Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM.

Fot. Kia

Po raz pierwszy w 28-letniej historii tego modelu, Sportage w wersji na rynki europejskie został zaprojektowany i skonstruowany wyłącznie na potrzeby klientów Starego Kontynentu. Nowy Sportage, opracowany został z wykorzystaniem nowej platformy podłogowej. W kabinie uwagę przykuwa zakrzywiony wyświetlacz, za pomocą którego obsługuje się najnowsze systemy i korzysta się z łączności z Internetem.

Nowy Sportage będzie dostępny z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji.

Sportage PHEV jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Najnowocześniejszy akumulator w Sportage PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologicznie jednostkę zarządzającą pracą akumulatora, która stale monitoruje jego stan, w tym takie czynniki, jak poziom prądu, napięcie, izolację oraz diagnostykę błędów. Akumulator jest również wyposażony w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje zarówno ich napięcie, jak i temperaturę.

Kia Sportage V Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do
Kia Sportage V

Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM.

Fot. Kia

Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również bardzo wydajną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowane technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.

Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.

Wszystkie wersje silnikowe nowego Sportage w wersji europejskiej są wyposażone w system Idle Stop-and-Go, który wyłącza silnik podczas postoju auta, co zapewnia dalszą oszczędność w zużyciu paliwa oraz redukcję emisji. System ISG współpracuje z systemami asystującymi, dzięki którym potrafi określić czy i kiedy należy uruchomić ISG, gdy np. Sportage zbliża się do skrzyżowania. Pozwala to wyeliminować niepotrzebne zatrzymywanie i uruchamianie silnika oraz informuje kierowcę o działaniu ISG.

Przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień na modele produkowane w fabryce na Słowacji wynosi 4 miesiące.

Zobacz także: Toyota Camry w nowej odsłonie

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty