Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" Magic Body Control wzbogaconym o funkcję
pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących zostaje ograniczone, a sami podróżni pewniej siedzą w swoich fotelach. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy - zwłaszcza na pozamiejskich drogach.
Zawieszenie Magic Body Control z Active Body Control korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia - zależnie od prędkości i przebiegu drogi.
Innowacyjne zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.
Sportowe doznania pogłębia brzmienie układu wydechowego z dwiema końcówkami. Tylny tłumik wyposażono w dwie sterowane pneumatycznie klapy, których położenie dostosowane jest do prędkości obrotowej silnika oraz programu jazdy - w trybie S klapy otwierają się wcześniej niż w trybie E. Po ich otwarciu gazy wydechowe prowadzone są przez tłumik inną drogą, a z rur wydechowych dobiega gardłowy pomruk.
Podobnie jak limuzyna Klasy S, nowe Coupé dostępne jest z licznymi systemami wspomagającymi z rodziny "Intelligent Drive". Należą do nich m.in.: układ zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE® z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat Distronic Plus wraz z funkcją Steer Assist i Stop&Go Pilot, asystent hamowania BAS PLUS ze wspomaganiem na skrzyżowaniach, układ kontroli pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, adaptacyjne światła drogowe Adaptive High-beam Assist Plus oraz wspomagający jazdę nocą system Night View Assist Plus.
Collision Prevention Asssist został uzupełniony o funkcję adaptacyjnego hamowania, chroniącą przed kolizjami już od prędkości 7 km/h. Jeśli w obliczu zagrożenia kolizją kierowca nie zareaguje, system może przeprowadzić autonomiczne hamowanie z prędkości do 105 km/h, ograniczając skutki zderzenia z pojazdami, które poruszają się wolniej lub pozostają nieruchome. Ponadto, system hamuje po napotkaniu stojącego pojazdu z prędkości do 50 km/h i jest w stanie zapobiec najechaniu na tył poprzedzającego auta przy prędkości do 40 km/h
Podobnie jak w limuzynie, system zapobiegawczej ochrony Pre-Safe® został rozszerzony do wersji Pre-Safe® Plus, która może rozpoznać nieuchronne uderzenie w tył innego samochodu i ostrzec pozostałych uczestników ruchu poprzez uruchomienie świateł awaryjnych migających z wysoką częstotliwością. Jeśli zagrożenie kolizją nadal występuje, po zatrzymaniu się pojazdu system może także włączyć hamulec postojowy i ograniczyć wstrząs spowodowany uderzeniem przez jadącego z tyłu, minimalizując w ten sposób ryzyko urazów kręgosłupa.
Zwiewny profil Klasy S Coupé czerpie z wzorców klasycznej elegancji, a jednocześnie pozostaje w harmonii z nowoczesnymi idiomami projektowania. Długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, mocno wyprofilowane nadkola, duże obręcze (o średnicy od 18 do 20 cali) i szeroki optycznie tylny pas podkreślają charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, podobnie jak znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - opadająca linia, biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Typowo dla modeli coupé ze Stuttgartu, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki, a drzwi pozbawiono ram okiennych. Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. W przednim pasie dominuje wlot powietrza z trójwymiarowym, diamentowym wypełnieniem oraz w pełni LED-owe przednie lampy z ich charakterystycznym spojrzeniem, podkreślonym przez diodowe "brwi" świateł do jazdy dziennej. W połączeniu ze standardowym systemem inteligentnego oświetlenia LED Intelligent Light System dostępne są unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego. 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów. Poziomy układ diod LED w tylnych lampach potwierdza technologiczne zaawansowanie modelu, a jednocześnie odwołuje się do jego znamienitych poprzedników. Przeniesienie tablicy rejestracyjnej na zderzak pozwoliło wyeksponować na klapie trójramienną gwiazdę, pod którą może kryć się opcjonalna kamera ułatwiająca manewrowanie.
Klasa S Coupé oferowana jest z panoramicznym oknem dachowym, pokrywającym dwie trzecie powierzchni dachu samochodu (około 1,32 m kw., czyli o niemal 150 proc. więcej niż w poprzedniku). Funkcja Magic Sky Control pozwala zmieniać przeźroczystość szklanej tafli za naciśnięciem przycisku - rozświetlić kabinę lub przyciemnić szkło, ograniczając nagrzewanie się wnętrza. Dach można też całkowicie zasłonić roletą.
Deska rozdzielcza nawiązuje kształtem do linii nadwozia. Nowa, głęboka zabudowa poduszki powietrznej pozwoliła na "płynne" uformowanie dolnej partii kokpitu, a jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu. Odpowiedni nastrój zapewnia oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów. Nowe tonacje kolorystyczne, takie jak czerwień bengalska czy porcelana, pozwalają na dalszą indywidualizację wnętrza. Sportowy charakter Klasy S Coupé zdradzają kierownica "Super Sport" z masywnymi ramionami oraz cztery osobne fotele, opcjonalnie pokryte skórzaną tapicerką nappa z diamentowymi przeszyciami. Przednie pasy bezpieczeństwa zintegrowano z panelami bocznymi, by nie
zakłócały linii bocznej po otwarciu szyb. Korzystanie z pasów ułatwiają automatyczne podajniki.
Opcjonalny wyświetlacz typu head-up pozwala bardziej skoncentrować się na prowadzeniu i pokazuje najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu: szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, instrukcje nawigacji oraz komunikaty o działaniu systemów wspomagających. System wykorzystuje kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli z diodami LED o wysokiej mocy. Wyświetlają one wirtualny obraz o wymiarach 21 na 7 centymetrów „zawieszony” nad pokrywą silnika, około 2 metry przed oczami kierowcy. Rozdzielczość przekraczająca 60 pikseli na stopień kątowy zapewnia jego wysoką jakość, a czujnik oświetlenia zlokalizowany w pobliżu krawędzi dachu automatycznie dostosowuje jasność do warunków otoczenia. Opcjonalny gładzik za pomocą gestów palców pozwala obsługiwać wszystkie funkcje jednostki głównej, a także odręcznie wypisywać litery, cyfry i znaki specjalne - w każdym języku obsługiwanym przez system.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?