Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Klasa S Coupe

(ip)
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Nowa Klasa S Coupé łączy proporcje klasycznego gran turismo z awangardowym luksusem oraz najnowocześniejszą technologią. Model jako pierwszy będzie oferowany z opcjonalnym zawieszeniem Magic Body Control z funkcją pochylania w zakrętach, a dostępne na życzenie przednie lampy z kryształami Swarovskiego nadają mu szczególnie wysmakowany wygląd. Model trafi do salonów w drugiej połowie roku w wersji S 500 Coupé, z jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" Magic Body Control wzbogaconym o funkcję

Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz

pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących zostaje ograniczone, a sami podróżni pewniej siedzą w swoich fotelach. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy - zwłaszcza na pozamiejskich drogach.

Zawieszenie Magic Body Control z Active Body Control korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia - zależnie od prędkości i przebiegu drogi.

Innowacyjne zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Sportowe doznania pogłębia brzmienie układu wydechowego z dwiema końcówkami. Tylny tłumik wyposażono w dwie sterowane pneumatycznie klapy, których położenie dostosowane jest do prędkości obrotowej silnika oraz programu jazdy - w trybie S klapy otwierają się wcześniej niż w trybie E. Po ich otwarciu gazy wydechowe prowadzone są przez tłumik inną drogą, a z rur wydechowych dobiega gardłowy pomruk.

Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz

Podobnie jak limuzyna Klasy S, nowe Coupé dostępne jest z licznymi systemami wspomagającymi z rodziny "Intelligent Drive". Należą do nich m.in.: układ zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE® z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat Distronic Plus wraz z funkcją Steer Assist i Stop&Go Pilot, asystent hamowania BAS PLUS ze wspomaganiem na skrzyżowaniach, układ kontroli pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, adaptacyjne światła drogowe Adaptive High-beam Assist Plus oraz wspomagający jazdę nocą system Night View Assist Plus.

Collision Prevention Asssist został uzupełniony o funkcję adaptacyjnego hamowania, chroniącą przed kolizjami już od prędkości 7 km/h. Jeśli w obliczu zagrożenia kolizją kierowca nie zareaguje, system może przeprowadzić autonomiczne hamowanie z prędkości do 105 km/h, ograniczając skutki zderzenia z pojazdami, które poruszają się wolniej lub pozostają nieruchome. Ponadto, system hamuje po napotkaniu stojącego pojazdu z prędkości do 50 km/h i jest w stanie zapobiec najechaniu na tył poprzedzającego auta przy prędkości do 40 km/h

Podobnie jak w limuzynie, system zapobiegawczej ochrony Pre-Safe® został rozszerzony do wersji Pre-Safe® Plus, która może rozpoznać nieuchronne uderzenie w tył innego samochodu i ostrzec pozostałych uczestników ruchu poprzez uruchomienie świateł awaryjnych migających z wysoką częstotliwością. Jeśli zagrożenie kolizją nadal występuje, po zatrzymaniu się pojazdu system może także włączyć hamulec postojowy i ograniczyć wstrząs spowodowany uderzeniem przez jadącego z tyłu, minimalizując w ten sposób ryzyko urazów kręgosłupa.

Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz

Zwiewny profil Klasy S Coupé czerpie z wzorców klasycznej elegancji, a jednocześnie pozostaje w harmonii z nowoczesnymi idiomami projektowania. Długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, mocno wyprofilowane nadkola, duże obręcze (o średnicy od 18 do 20 cali) i szeroki optycznie tylny pas podkreślają charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, podobnie jak znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - opadająca linia, biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Typowo dla modeli coupé ze Stuttgartu, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki, a drzwi pozbawiono ram okiennych. Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. W przednim pasie dominuje wlot powietrza z trójwymiarowym, diamentowym wypełnieniem oraz w pełni LED-owe przednie lampy z ich charakterystycznym spojrzeniem, podkreślonym przez diodowe "brwi" świateł do jazdy dziennej. W połączeniu ze standardowym systemem inteligentnego oświetlenia LED Intelligent Light System dostępne są unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego. 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów. Poziomy układ diod LED w tylnych lampach potwierdza technologiczne zaawansowanie modelu, a jednocześnie odwołuje się do jego znamienitych poprzedników. Przeniesienie tablicy rejestracyjnej na zderzak pozwoliło wyeksponować na klapie trójramienną gwiazdę, pod którą może kryć się opcjonalna kamera ułatwiająca manewrowanie.

Klasa S Coupé oferowana jest z panoramicznym oknem dachowym, pokrywającym dwie trzecie powierzchni dachu samochodu (około 1,32 m kw., czyli o niemal 150 proc. więcej niż w poprzedniku). Funkcja Magic Sky Control pozwala zmieniać przeźroczystość szklanej tafli za naciśnięciem przycisku - rozświetlić kabinę lub przyciemnić szkło, ograniczając nagrzewanie się wnętrza. Dach można też całkowicie zasłonić roletą.

Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz
Klasa S Coupe, Fot: Mercedes-Benz

Deska rozdzielcza nawiązuje kształtem do linii nadwozia. Nowa, głęboka zabudowa poduszki powietrznej pozwoliła na "płynne" uformowanie dolnej partii kokpitu, a jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu. Odpowiedni nastrój zapewnia oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów. Nowe tonacje kolorystyczne, takie jak czerwień bengalska czy porcelana, pozwalają na dalszą indywidualizację wnętrza.  Sportowy charakter Klasy S Coupé zdradzają kierownica "Super Sport" z masywnymi ramionami oraz cztery osobne fotele, opcjonalnie pokryte skórzaną tapicerką nappa z diamentowymi przeszyciami. Przednie pasy bezpieczeństwa zintegrowano z panelami bocznymi, by nie
zakłócały linii bocznej po otwarciu szyb. Korzystanie z pasów ułatwiają automatyczne podajniki.

Opcjonalny wyświetlacz typu head-up pozwala bardziej skoncentrować się na prowadzeniu i pokazuje najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu: szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, instrukcje nawigacji oraz komunikaty o działaniu systemów wspomagających. System wykorzystuje kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli z diodami LED o wysokiej mocy. Wyświetlają one wirtualny obraz o wymiarach 21 na 7 centymetrów „zawieszony” nad pokrywą silnika, około 2 metry przed oczami kierowcy. Rozdzielczość przekraczająca 60 pikseli na stopień kątowy zapewnia jego wysoką jakość, a czujnik oświetlenia zlokalizowany w pobliżu krawędzi dachu automatycznie dostosowuje jasność do warunków otoczenia. Opcjonalny gładzik za pomocą gestów palców pozwala obsługiwać wszystkie funkcje jednostki głównej, a także odręcznie wypisywać litery, cyfry i znaki specjalne - w każdym języku obsługiwanym przez system.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty