Rozwiązanie to zostało zaprezentowane po raz pierwszy w koncepcyjnym modelu Takeri, w grudniu 2011 roku. System Mazdy działa podczas zwalniania oraz hamowania, wykorzystując energię kinetyczną. Elementem magazynującym energię jest wydajny kondensator, zaś jej odzyskiwaniem zajmuje się nowy alternator o napięciu 12/25V. Zanim prąd zostanie dostarczony do instalacji elektrycznej samochodu, specjalna przetwornica zmienia jego napięcie na 12V.
Nowością jest kondensator energii EDLC, który może być naładowany w ciągu 1 sekundy. Dzięki niemu, producent mógł zrezygnować ze stosowanych dotychczas specjalnych akumulatorów RBS, znacząco redukując w ten sposób wagę całego systemu. Jednak masa nie jest jedyną zaletą układu i-ELOOP.
Zgromadzony przez niego prąd zasila urządzenia pokładowe pojazdu, jak np. elektryczne szyby, radio lub klimatyzacja. Dotychczas, pobór energii odbywał się kosztem mocy silnika. Jak szacują przedstawiciele Mazdy, nowe rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet do 10% paliwa w trybie miejskim.
Poza i-ELOOP, nowa Mazda 6 będzie wyposażona w silniki z systemem SKYACTIV oraz lekkie nadwozie, które również wpłyną na redukcję zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Premiera Mazdy 6 odbędzie się w ostatnich miesiącach 2012 roku, zaś produkcja ma się rozpocząć już w 2013.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?