Jak zapewnia producent, mieszanka użyta do budowy opon Diablo Rosso Corsa została opracowana w wyniku doświadczeń i współpracy ze specjalistami, a także zawodnikami motocyklowej serii Superbike World Championship (WSBK). Zróżnicowanie mieszanki między barkami opony ma zapewniać wysokie osiągi na torze i wydłużoną trwałość w warunkach eksploatacji drogowej.
Dłuższa żywotność ogumienia to konsekwencja użycia w strefie centralnej opony materiałów o wysokiej odporności mechanicznej. Inżynierowie Pirelli zastosowali specjalne żywice i środki uplastyczniające, zapewniając tym samym najlepsze wyważenie przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni. Nowy proces utwardzania, opracowany specjalnie z myślą o nowych oponach, podnosi ich odporność na zużycie, wydłużając tym samym żywotność produktu.
Rzeźba bieżnika została zaprojektowana z wykorzystaniem technologii FGD (Functional Groove Design), która wykorzystuje połączenie powierzchni zbliżonej do slicków z barkami opony tylnej ze skoncentrowanymi nacięciami bieżnika. Takie połączenie pozwala na szybkie dogrzanie opony na torze wyścigowym, a także na efektywne odprowadzanie wody.
Gładka strefa na czele opony zwiększa powierzchnię styku opony z asfaltem, poprawiając tym samym trakcję i stabilność motocykla.
Ciekawostką jest, że użytkownicy mają możliwość zamieszczenia na bocznych ścianach opony własnych (spersonalizowanych) etykiet, które motocyklista może sam zaprojektować na stronie internetowej Pirelli MY DIABLO ROSSO™ Corsa www.pirellityre.com/drc
i zamówić wprost do domu.
Opona Diablo Rosso Corsa dostępna jest w następujących rozmiarach:
- opona przednia: 120/70ZR17
- opona tylna: 160/60ZR17, 180/55ZR17 i 190/55ZR17.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?