Nowa platforma Volkswagena

(mj/ip)
Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen
Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen
Niemiecka marka zaprezentowała nową platformę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie. Będzie ona wykorzystywana przy budowie różnych modeli, od Polo do Passata.

Nowa platforma została opracowana z myślą o poprawie efektywności napędów, wykorzystania alternatywnych źródeł energii oraz

Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen
Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen

zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Najważniejszą cechą nowej platformy podłogowej jest poprzeczna pozycja montażu silników. Aby udało się to zrobić, Volkswagen poddał silniki licznym modyfikacjom. Dodatkową zaletą będzie przesunięcie do przodu przednich kół o 40 mm, dzięki czemu proporcje sylwetki będą bardziej wyważone. Zwiększyć ma się także ilość i wykorzystanie przestrzeni w autach z grupy Volkswagena.

Dzięki zastosowaniu tzw. platformy MQB masa poszczególnych modeli zmaleje. Średnio będą o ponad 40 kg lżejsze od obecnie produkowanych. Co więcej platforma zapewnia lepszy komfort i wyższą dynamikę jazdy. MQB spełnia wszystkie obowiązujące na świecie wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Konstrukcja podłogi jest lżejsza o 18 kg. Początkowo będzie ona zbudowana ze stali o wysokiej wytrzymałości, jednak z biegiem czasu planuje się zastąpienie blach stalowych  aluminium. Kolejna oszczędność, to spadek masy zawieszenia o 6 kg, instalacji elektrycznej o 3 kg. Najwięcej masy zaoszczędzono na silniku. Przykładowo jednostka 1,4 l o mocy 122 KM ma być o ponad 21 kg lżejsza. Jeśli chodzi o wnętrze, oszczędność wyniosła ponad 10 kg - dzięki zmniejszeniu masy siedzeń przednich i tylnych, nowej konstrukcji deski rozdzielczej i układu klimatyzacji.

Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen
Nowa platforma Volkswagena - MQB, Fot: Volkswagen

Wszystkie modele zbudowane na bazie tej platformy będą dostępne z 20. innowacyjnymi systemami z dziedziny bezpieczeństwa oraz tzw. connectivity/infotainment. Są to m.in. system rozpoznający znaki drogowe, automatyczna kontrola odległości ACC, system obserwacji otoczenia przed samochodem Front Assist czy system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu. Wśród systemów premierowych Volkswagen zapowiada elektronicznie regulowaną blokadę poprzeczną przedniej osi „VAQ”, która eliminuje niekorzystne zjawiska związane z trakcją występujące w samochodach z napędem na przednią oś oraz progresywny układ kierowniczy. Kolejną nowością jest hamulec MKB, który aktywuje się automatycznie po pierwszym uderzeniu, co pozwala zapobiec, lub zmniejszyć skutki ewentualnych dalszych uderzeń.

Hamulec MKB będzie wyposażeniem seryjnym w nowym Golfie. Po raz pierwszy zastosowano go w nowym Audi A3.
Ostatnią nowością jest nowy dotykowy ekran z czujnikiem zbliżeniowym, który także montowany będzie w nowym Golfie. Wyświetlacz w rozmiarach od 5 do 7 cali będzie pozwalał na indywidualne ustawianie i odczytywanie ustawień poszczególnych systemów, w tym nawigacji satelitarnej. Jeśli chodzi o prezentację map, to będzie ona wyświetlana w wysokiej rozdzielczość z realistyczną grafiką 3D. Co więcej klienci będą mieć możliwość ich bezpłatnej aktualizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty