Nowa Skoda Octavia RS [galeria]

(kr/ip)
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda
Pod maską zaprezentowanej Skody Octavii RS pracuje 230 koni mechanicznych. Auto otrzymało również bogatsze wyposażenie.
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda

Podstawowy wygląd RS został wzbogacony pakietem Black, który zawiera: czarne listwy wokół okien, polakierowaną na czarno ramkę grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe. Uzupełnieniem drapieżnego wyglądu są 19-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze „Xtreme", zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych.

Wnętrze w kolorze czarnym otrzymało czerwone akcenty, natomiast sportowe fotele o specjalnym kształcie posiadają elektryczną regulację. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami. Skoda Octavia RS 230 otrzymała także trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.

Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda

Napędem Octavii RS 230 zajmuje się 2-litrowa jednostka benzynowa TSI, generująca 230 KM mocy. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w przypadku wersji liftback w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna sportowej Skody wynosi 250 km/h. W standardzie RS 230 wyposażona jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, ale opcjonalnie silnik ten może współpracować także z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.

Nowością jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100% swojej siły na jedno przednie koło. Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie,

Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda
Skoda Octavia RS 230 / Fot. Skoda

Seryjne wyposażenie Skody Octavii RS 230 obejmuje system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; na przykład w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic.

Radioodbiornik Bolero nowej generacji wyposażono w interfejs Bluetooth. Urządzenie to można obsługiwać także z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. Gdy Octavia RS 230 jest wyposażona w skrzynię biegów DSG, przy kierownicy znajdują się dodatkowo łopatki do zmiany biegów. Octavia RS 230 jest oferowana w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty