Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Nowa Toyota Corolla

Data publikacji: Autor: Bogdan Możdżyński

 Po ponad trzech latach od wprowadzenia na rynek Corolla dziewiątej generacji przeszła modernizację i pojawiła się w sprzedaży. Dzisiaj do wyboru jest aż sześć wersji wyposażenia: Terra, Dynamic, Luna, Sol, Prestige i T Sport.

Corolla jest od lat jednym z najchętniej kupowanych samochodów w Polsce i to nie tylko w swoim segmencie. Choć zewnętrznie zmieniła się niewiele, to jej najnowsza wersja także może liczyć na zainteresowanie, w szczególności dlatego, że oferowana będzie również z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.4 D-4D o mocy 90 KM.

 

Turbodiesel z układem zasilania typu common rail dotychczas oferowany w Corolli miał tę samą moc, ale pojemność większą –2 litry. Silnik 1.4 D-4D, będący modyfikacją jednostki napędowej montowanej w Yarisie, jest największą nowością w Corolli. Został on jednak zmodyfikowany, dzięki czemu ma lepsze osiągi, niższy poziom emisji szkodliwych spalin (spełnia normy czystości Euro IV), hałasu i drgań. Nowa jednostka dostępna jest także z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w funkcję automatycznej zmiany przełożeń M-MT. Elektronicznie sterowana przekładnia oferuje automatyczny tryb jazdy zwykłej (E) i sportowej (ES). Tryb manualny kierowca wykorzystuje używając do zmiany biegów dźwigni sekwencyjnej.

 

M-MT przyczynia się do oszczędniejszego zużycia paliwa i zmniejszenia zawartości dwutlenku węgla w spalinach. Wyposażona w nowy turbodiesel Corolla rozpędza się do "setki" w 13,3 sekundy (i w 14,5 sek. z M-MT) i może jechać z maksymalną prędkością 180 km/godz. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km. Mocniejszy turbodiesel montowany w Corolli ma wprawdzie jak poprzednio 2 l pojemności, ale jego moc jest większa – 116 KM. Ten silnik także spełnia normy Euro IV.

Pozostałe jednostki oferowane w nowej Corolli, to takie jak poprzednio silniki benzynowe z układem zmiennych faz rozrządu VVT-i: 1,4 l (97 KM), 1,6 l (110 KM) oraz 1,8  l (192 KM) Wszystkie współpracują z manualną skrzynią biegów.

 

Sylwetka bardziej trendy

 

Choć face lifting jest delikatny to dzięki niemu Corolla wygląda nowocześniej, masywniej i... modniej. Dodatkowo wprowadzone detale podkreślają jej przynależność do rodziny Toyoty.

Przeprojektowano przód hatchbacka. Z tyłu zastosowano potężniejszy niż dotychczas zderzak z poziomą szczeliną. Światła tylne są czerwone z dwoma białymi cylindrami. Wersje sedan i wagon mają obecnie grill, który upodabnia je do Toyoty Avensis. W większym stopniu zmieniono wersję T Sport, przeznaczoną dla kierowców preferujących szybką, sportową jazdę.

 

Bogatsze wnętrze

 

Atrakcyjniejsze wzorniczo są także materiały wykończeniowe zastosowane w kabinie nowej Corolli. Regulowana w dwóch płaszczyznach, przeprojektowana kierownica wygląda nowocześniej i jest bezpieczniejsza. Dla wygody kierowcy zamontowano na niej przyciski systemu audio.

 

Jeszcze bezpieczniejsza

 

Nowa Corolla zapewnia użytkownikom wyższy poziom bezpieczeństwa. Wersje Sol, Prestige i T Sport oferują system stabilizacji toru jazdy VSC (Vehicle Stability Control). Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne i wycieraczki reagujące na deszcz należą do standardowego wyposażenia wersji Luna, Sol, Prestige i T Sport. Wszystkie wersje mają większe boczne lusterka. Dla większego bezpieczeństwa zastosowano przednie dwufazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. We wszystkich wersjach – oprócz Terra – zamontowano boczne kurtyny powietrzne. Nową Corollę wyposażono w system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. System wykorzystuje diodę świetlną oraz dwufazowy brzęczyk, wzmagający intensywność dźwięku w przypadku dalszego niezapięcia pasów.

 

W tym roku Toyota chce sprzedać w Europie 175 tys. Corolli (bez Verso), w tym 66 tys. egzemplarzy odnowionego modelu.

W Polsce najtańsza nowa Corolla z silnikiem benzynowym 1.4 l kosztuje 55 tys. zł (brutto). Wersja z silnikiem 1.4 D-4D pojawi się na naszym rynku we wrześniu. Jej cena nie jest jeszcze ustalona. 

 

Wybrane dane techniczne wersji 3-drzwiowej:

 

Typ silnika benzynowy benzynowy diesel T-Sport
Pojemność skokowa (cm3) 1398 1598 1995 1794
Moc (KM) 97 110 116                    192
Przyspieszenie 0- 100 km/h (s) 12,0 10,2 10,6 8,4
Prędkość maksymalna (km/h) 185 190 185 225
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 5,7/8,4 5,9/9,0 4,7/7,2 6,7/11,1

Długość/szerokość/wysokość (cm)

418/171/148

 

 

 

Pojemność bagażnika (l) 289      

Cena brutto  (zł)

55 000

57 400

78 200

90 000

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

4 poduszki powietrzne, układ ABS, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, radio CD

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • buba2

    w 2006 wyszla wersja silver lain ful wypas ale na zachodzie .Tylko u nas trzeba za wszystko placic bo dilerzy chca zarobic jak najwiecej.

  • buba2

    w polsce wersja full to za granica ledwie standard

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości