Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Nowa Toyota Yaris

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

Fot. Toyota Toyota Yaris trzeciej generacji ma zmienione proporcje, inną stylizację i lepsze jakościowo wnętrze. Pozostała ta sama gama silników i niewiele zmieniona cena. W podstawowej wersji silnikiem 1.0 kosztuje 39 900 zł.

Toyota Yaris trzeciej generacji ma zmienione proporcje, inną stylizację i lepsze jakościowo wnętrze. Pozostała ta sama gama silników i niewiele zmieniona cena. W podstawowej wersji silnikiem 1.0 kosztuje 39 900 zł.


Co czwarte sprzedawane w Europie auto należy do segmentu B, a to oznacza Fot. Toyota około 4 milionów aut. Toyota ma nadzieję, że w przyszłym roku 200 tys. z tej liczby będą stanowiły nowe Yarisy. Mały model o tej nazwie po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1999 roku, stanowiąc dla tej marki przełom w dziedzinie stylistyki i funkcjonalności.


Trzecie generacja nie jest tak rewolucyjna, ale zmiany w porównaniu z drugą są wyraźne. Linia nadwozia pozostała podobna, ale zmieniły się proporcje, bo nowy Yaris jest o 10 cm dłuższy, ale i 2 co niższy. Mimo niewielkiego powiększenia rozmiaru auto jest przy tym lżejsze o 20 kg. Z przodu zwraca uwagę atrapa chłodnicy w kształcie litery V - to nowa twarz Toyoty – w końcu tego roku na rynku ma się pojawić zmodernizowany na tą samą modłę Avensis. Do kompletu mamy nowy zderzak z większym wlotem powietrza i reflektory kojarzące się z modelem iQ. Patrząc na boczną linię zauważymy brak pionowego słupka na szybie tylnych okien.

CZYTAJ TAKŻE:


Nowa Toyota Verso S


Toyota Hillux po liftingu


Fot. Toyota We wnętrzu najważniejszą zmianą jest przesunięcie tablicy rozdzielczej znad centralnej konsoli, gdzie mieściła się w przypadku dwóch poprzednich generacji auta, w tradycyjne miejsce przed kierownicą. Oprócz miejsca zmieniła się też forma – mamy trzy koliste zegary z dużym prędkościomierzem pośrodku. Toyota zrezygnowała z pojedynczego modułu centralnej konsoli. Deskę rozdzielczą przecina w poprzek owalny pas z miękkiego tworzywa, wydający się wypływać spod głównej części deski. W jego lewym końcu mieści się prostokątny, obwiedziony metalem zestaw audio z sześciocalowym. Oferowany jako standard od trzeciego poziomu wyposażenia Sol dysponuje m.in. łącznością Bluetooth, pozwalającą na obsługiwanie telefonu przez dotykowy ekran systemu, na którym jest dostępna pełna lista numerów z pamięci telefonu, wysyłanie SMS-ów, a także strumieniowe odtwarzanie muzyki z pamięci urządzenia. Port USB pozwala na podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy MP3, a w przypadku iPhona dysponujemy nawet możliwością pokazywania okładek płyt, zawartych w pamięci programu iTunes.

W ramach wyposażenia dodatkowego jest oferowany zestaw Touch & Go z nawigacją satelitarną, a dzięki połączeniu przez Bluetooth ze smartfonem kierowcy, pozwala także na korzystanie z internetowych aplikacji z Facebookiem włącznie. Dzięki temu, także nawigacja satelitarna może informować nie tylko o tym gdzie są najbliższe stacje benzynowe, ale też np. podawać ile kosztuje paliwo na każdej z nich. 


Trzecia generacja Yarisa została zbudowana na nowej platformie, która ma Fot. Toyota rozstaw osi większy o 5 cm. Więcej miejsca pozostało więc dla pasażerów, a i bagażnik nieco urósł – obecne 286 l to o 12 l więcej od poprzednika. Toyota deklaruje, że starała się stworzyć maksymalnie duże wnętrze. Przed tylną kanapą jest o 3,5 cm więcej przestrzeni, a szerokość kabiny wzrosła o 3 cm. Jak na segment B to sporo, ale kiedy jednak pasażer o wzroście 180 cm usiądzie na tylnej kanapie za równie wysokim kierowcą, to kolanami dotyka już oparcia fotela.

Gama jednostek napędowych to dokładne odbicie tego, co jest oferowane obecnie - zaczyna się od trzycylindrowego, jednolitrowego, benzynowego silnika o mocy 69 KM. Ta jednostka zużywa średnio 4,8 l/100 km, ale na rozpędzenie samochodu do 100 km/h potrzebuje 15,3 sekundy.

Drugi silnik benzynowy, to najmocniejsza jednostka w gamie. Ma pojemność 1,33 l i moc 99 KM.

Zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów wynosi 5,4 l/100 km, ale ta wersja może być wyposażona w system Stop&Start, który pozwala zmniejszyć ten Fot. Toyota wynik o 0,2 l. Nie jest to jednak najbardziej dynamiczna jednostka. Tą rolę spełnia 90. konny turbodiesel 1,4 D-4D, który zadowala się średnio 4 litrami oleju napędowego na 100 km. Podczas gdy benzynowy 1,33 pozwala osiągnąć „setkę” w 11,7 sekundy, turbodieslowi wystarczaj na to 10,8 sekundy.

CZYTAJ TAKŻE

Będzie nowa, sportowa Toyota

Skoda Fabia kontra Toyota Yaris


W Polsce ceny tego samochodu zaczynają się od 39 900 za trzydrzwiowy model i 41 700 za pięciodrzwiowy w wersji Terra, a to oznacza tylko 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, radioodtwarzacz CD z gniazdem USB, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, wspomaganie kierownicy i 14. calowe koła. Za wersję Luna, która ma na wyposażeniu także manualną klimatyzację, centralny zamek z pilotem, obrotomierz i piętnastocalowe felgi trzeba już zapłacić o 5 tysięcy więcej.



Marka/model Toyota Yaris Kia Picanto Fiat Punto Evo
Cena (zł) 39 900 31 490 44 990
Silnik 1.0 1.0 1.2
Pojemność (l) 998 998 1242
Moc (KM) 69 69 69
Moment obrotowy (Nm) 93 95 102
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 15,3 14,4 14,5
Prędkość maksymalna (km/h) 155 153 155
Średnie spalanie (l/100 km) 4,8 4,2 5,2
Emisja CO2 (g/km) 110 99 123
Skrzynia biegów manualna manualna manualna
Pojemność bagażnika (l) 286 200 275



Fot. Toyota Fot. Toyota Fot. Toyota Fot. Toyota Fot. Toyota Fot. Toyota

więcej  zdjęć Toyoty Yaris w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    Dodać trzeba że lwią część sprzedaży klasy B w europie zapewniają dwaj liderzy segmentu tj. Ford Fiesta i VW Polo którzy comiesięcznie zamieniają się pozycjami w rankingach sprzedaży. Każdego z tych modeli schodzi miesięcznie po ok. 45 tys sztuk. (miesięcznie!)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości