Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Toyota Yaris

Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Trzecią generację małej Toyoty niedawno przedstawialiśmy w naszym serwisie. Teraz przyszedł czas na sprawdzenie jej w praktyce

.

Pierwszą jazdę odbyliśmy samochodem z benzynowym silnikiem 1.33 Dual

Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor

VVT-i o mocy 99 KM. Toyota Motor Poland prezentację nowego Yarisa przygotowała na Dolnym Śląsku. Przejazd spod Bystrzycy Kłodzkiej do Wrocławia wiódł przez wszelkiego typu drogi asfaltowe. Najpierw mieliśmy wąskie i kręte drogi między małymi, urokliwymi wsiami i miasteczkami. Drugi etap wiódł drogą krajową, a na koniec trafiło się nawet parę kilometrów autostrady. Najbardziej podobał się nam pierwszy etap. W małych wioseczkach trafiliśmy na drogi o szerokości jednego samochodu, ale zwykle wyłożone asfaltem w całkiem dobrym stanie.

**CZYTAJ TAKŻE

Nowa Toyota Yaris - premieraPrzestronne wnętrze w małym nadwoziu - Toyota Yaris II

**

Yaris dobrze radził sobie z łukami i większością podjazdów. Trzeba było naprawdę stromej górki, żeby obciążony dwoma osobami samochód dostał zadyszki. Nieco więcej wysiłku wymagało także wyprzedzanie przy wyższych

Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor

prędkościach. W sumie jednak niemal stukonny silnik jest dla tego samochodu całkiem wystarczający. Nowy Yaris jest całkiem dobrze wyciszony. Niemal w każdych warunkach mogliśmy rozmawiać bez nadmiernego podnoszenia głosu.Zawieszenie jest zestrojone dość sztywno, ale bez przesady, więc mniejsze nierówności asfaltu samochód pokonuje miękko i cicho.

System nawigacyjny jest oparty o Google Maps. Ma bardzo ładną i precyzyjną grafikę. Przed fotoradarami dwukrotnie ostrzega sygnałem dźwiękowym - najpierw na kilkaset metrów przed urządzeniem, a potem tuż przed wjazdem przed jego obiektyw. Powiązanie nawigacji z serwisem internetowym Google

Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor

Maps dało jej nowe możliwości. Można np. nie tylko sprawdzić położenie najbliższych stacji benzynowych, ale także ceny paliwa. Można także zaplanować i wyznaczyć trasę na domowym komputerze i za pomocą specjalnego internetowego serwisu przesłać ją do urządzenia samochodzie. Dostęp do internetu pozwala także na korzystania z seriwsów społecznościowych, wykorzystywanie informacji Google Local Search czy prognozy pogody.

Nawigacja Toyota Touch & Go to odmiana systemu multimedialnego Toyota Touch, wyposażonego w sześciocalowy, dotykowy ekran. Toyota przewiduje, że będzie to atrakcyjny element wyposażenia, więc wykorzystała go do podbicia ceny auta - na dwóch pierwszych poziomach wyposażenia nie jest on dostępny nawet jako opcja.

Jeżeli chcemy go mieć, musimy kupić auto co najmniej w specyfikacji Sol, a to już ceny zaczynające się od 47 800 zł, a nie 39 900 zł, jak za podstawową wersję Terra czy nawet 44 900 zł za Lunę. Nawigacja jest natomiast dostępna

Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor
Nowa Toyota Yaris, Fot: Piotr Myszor

jako opcja za 1900 złotych, oczywiście także od poziomu Sol.

Wnętrze nowego Yarisa jest dość pakowne, choć auto nadal jest jednym z najmniejszych w segmencie. Ma za to duży rozstaw osi, co pozwoliło na wygospodarowanie w miarę pakownego wnętrza. To zresztą nie tylko kwestia wielkości, ale także zagospodarowania kabiny. W poprzedniej generacji mieliśmy masywną, wypukłą deskę rozdzielczą z wystającym modułem centralnej konsoli.

W nowym modelu deska jest znacznie mniejsza i lżejsza, co zwiększa poczucie przestronności. Zniknęła wcinająca się w kabinę konsola. Teraz na płaskiej desce rozdzielczej mamy zwarty panel zestawu audio, a pod nim mniejszy im nieco cofnięty panel sterowania systemem przewietrzania lub klimatyzacją. Na tunelu między przednimi fotelami jest kilka półek. Największa, umieszczona pod konsolą ma wyjmowaną przegrodę - można więc wybierać między dużą półką, a mniejszą z dodatkiem dwóch uchwytów na kubki.

Wybrane dane techniczne Toyoty Yaris i konkurentów (wersje 5-drzwiowe):

Marka / modelToyota YarisKia RioFiat Punto Evo
Cena (zł)43 10042 49045 990
Silnik1,331,41,4
Pojemność (l)1,3291,3961,368
Moc (KM)9910977
Moment obrotowy (Nm)125137115
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s)11,711,513,2
Prędkość maks. (km/h)175183165
Średnie spalanie (l/100 km)5,45,35,7
Emisja CO2 (g/km)123124132
Skrzynia biegówmanualnamanualnamanualna
Pojemność bagażnika (l)286288275
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty