.
Pierwszą jazdę odbyliśmy samochodem z benzynowym silnikiem 1.33 Dual
VVT-i o mocy 99 KM. Toyota Motor Poland prezentację nowego Yarisa przygotowała na Dolnym Śląsku. Przejazd spod Bystrzycy Kłodzkiej do Wrocławia wiódł przez wszelkiego typu drogi asfaltowe. Najpierw mieliśmy wąskie i kręte drogi między małymi, urokliwymi wsiami i miasteczkami. Drugi etap wiódł drogą krajową, a na koniec trafiło się nawet parę kilometrów autostrady. Najbardziej podobał się nam pierwszy etap. W małych wioseczkach trafiliśmy na drogi o szerokości jednego samochodu, ale zwykle wyłożone asfaltem w całkiem dobrym stanie.
**CZYTAJ TAKŻE
Nowa Toyota Yaris - premieraPrzestronne wnętrze w małym nadwoziu - Toyota Yaris II**
Yaris dobrze radził sobie z łukami i większością podjazdów. Trzeba było naprawdę stromej górki, żeby obciążony dwoma osobami samochód dostał zadyszki. Nieco więcej wysiłku wymagało także wyprzedzanie przy wyższych
prędkościach. W sumie jednak niemal stukonny silnik jest dla tego samochodu całkiem wystarczający. Nowy Yaris jest całkiem dobrze wyciszony. Niemal w każdych warunkach mogliśmy rozmawiać bez nadmiernego podnoszenia głosu.Zawieszenie jest zestrojone dość sztywno, ale bez przesady, więc mniejsze nierówności asfaltu samochód pokonuje miękko i cicho.
System nawigacyjny jest oparty o Google Maps. Ma bardzo ładną i precyzyjną grafikę. Przed fotoradarami dwukrotnie ostrzega sygnałem dźwiękowym - najpierw na kilkaset metrów przed urządzeniem, a potem tuż przed wjazdem przed jego obiektyw. Powiązanie nawigacji z serwisem internetowym Google
Maps dało jej nowe możliwości. Można np. nie tylko sprawdzić położenie najbliższych stacji benzynowych, ale także ceny paliwa. Można także zaplanować i wyznaczyć trasę na domowym komputerze i za pomocą specjalnego internetowego serwisu przesłać ją do urządzenia samochodzie. Dostęp do internetu pozwala także na korzystania z seriwsów społecznościowych, wykorzystywanie informacji Google Local Search czy prognozy pogody.
Nawigacja Toyota Touch & Go to odmiana systemu multimedialnego Toyota Touch, wyposażonego w sześciocalowy, dotykowy ekran. Toyota przewiduje, że będzie to atrakcyjny element wyposażenia, więc wykorzystała go do podbicia ceny auta - na dwóch pierwszych poziomach wyposażenia nie jest on dostępny nawet jako opcja.
Jeżeli chcemy go mieć, musimy kupić auto co najmniej w specyfikacji Sol, a to już ceny zaczynające się od 47 800 zł, a nie 39 900 zł, jak za podstawową wersję Terra czy nawet 44 900 zł za Lunę. Nawigacja jest natomiast dostępna
jako opcja za 1900 złotych, oczywiście także od poziomu Sol.
Wnętrze nowego Yarisa jest dość pakowne, choć auto nadal jest jednym z najmniejszych w segmencie. Ma za to duży rozstaw osi, co pozwoliło na wygospodarowanie w miarę pakownego wnętrza. To zresztą nie tylko kwestia wielkości, ale także zagospodarowania kabiny. W poprzedniej generacji mieliśmy masywną, wypukłą deskę rozdzielczą z wystającym modułem centralnej konsoli.
W nowym modelu deska jest znacznie mniejsza i lżejsza, co zwiększa poczucie przestronności. Zniknęła wcinająca się w kabinę konsola. Teraz na płaskiej desce rozdzielczej mamy zwarty panel zestawu audio, a pod nim mniejszy im nieco cofnięty panel sterowania systemem przewietrzania lub klimatyzacją. Na tunelu między przednimi fotelami jest kilka półek. Największa, umieszczona pod konsolą ma wyjmowaną przegrodę - można więc wybierać między dużą półką, a mniejszą z dodatkiem dwóch uchwytów na kubki.
Wybrane dane techniczne Toyoty Yaris i konkurentów (wersje 5-drzwiowe):
Marka / model | Toyota Yaris | Kia Rio | Fiat Punto Evo |
Cena (zł) | 43 100 | 42 490 | 45 990 |
Silnik | 1,33 | 1,4 | 1,4 |
Pojemność (l) | 1,329 | 1,396 | 1,368 |
Moc (KM) | 99 | 109 | 77 |
Moment obrotowy (Nm) | 125 | 137 | 115 |
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) | 11,7 | 11,5 | 13,2 |
Prędkość maks. (km/h) | 175 | 183 | 165 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 5,4 | 5,3 | 5,7 |
Emisja CO2 (g/km) | 123 | 124 | 132 |
Skrzynia biegów | manualna | manualna | manualna |
Pojemność bagażnika (l) | 286 | 288 | 275 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?