Nowe Audi A6 Allroad już w Polsce

(pp)
Na polskim rynku debiutuje właśnie trzecia generacja uterenowionego Audi A6. Podobnie jak poprzednik, model ten otrzymał nazwę A6 Allroad. Najtańsza wersja tego auta kosztuje w Polsce 263 tys. zł.
Fot. Audi
Fot. Audi

W przeciwieństwie do A6 Avant, model Allroad wyróżnia się zwiększonym o 6 cm prześwitem, a także szerszymi błotnikami, oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Zmiany te podkreślają terenowy charakter pojazdu. Nie można jednak zapominać, że ten mierzący 4940 mm długości pojazd nie został stworzony z myślą o ciężkich przeprawach, lecz jeździe najwyżej po utwardzonych, leśnych duktach.

Pomóc w tym ma przede wszystkim stały napęd na obie osie. Samoblokujący centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc i moment obrotowy w proporcjach 40/60 (przód/tył). Jednak w zależności od warunków panujących na drodze, wartości te mogą ulec zmianie. Na przednią oś może być skierowane nawet 70% momentu obrotowego, natomiast na tylną do 85%.

Fot. Audi
Fot. Audi

Jeśli chodzi o zawieszenie pojazdu, Audi zdecydowało się na konstrukcję pneumatyczną z regulowaną amortyzacją. W kolumnach osi przedniej sprężyny powietrzne są koncentrycznie umieszczone wokół amortyzatorów. W przypadku osi tylnej, sprężyny powietrzne i amortyzatory zamontowano oddzielnie. Sterownik dopasowuje pracę amortyzatorów do stanu drogi, stylu jazdy kierowcy i trybu wybranego w systemie Audi drive select (dynamic, automatic, comfort, allroad i lift).

W porównaniu do poprzednika, konstruując model A6 Allroad, Audi postawiło przede wszystkim na obniżenie masy konstrukcji. Auto składa się teraz w 20% z aluminium, co pozwoliło na zmniejszenie wagi o ok. 15%. Przyczyniło się to w znacznym stopniu do obniżenia zużycia paliwa, jak również emisji CO2.

Fot. Audi
Fot. Audi

We wnętrzu znajdziemy wykończenie materiałów stojące na wysokim poziomie oraz standardowo, multimedialny, zintegrowany z komputerem pokładowym system MMI (Multi Media Interface), wskazujący wśród wielu innych funkcji, także m.in. kąt pochylenia samochodu. Oprócz systemu MMI w samochodzie zamontowano system audio firmy Bang & Olufsen wyposażony w 15 głośników. Nowością jest także możliwość połączenia z Internetem za pośrednictwem UMTS oraz WLAN, które pozwalają korzystać z takich aplikacji jak Google Earth czy Google Street View. Model ten wyposażony został również w radar, który w przypadku zagrożenia kolizją, zatrzyma pojazd poruszający się z prędkością poniżej 30 km/h. Współpracujący z

Fot. Audi
Fot. Audi

radarem system adaptive cruise control, z funkcją Stop&Go, pozwala utrzymywać stałą odległość od pojazdu jadącego przed nami. Na pokładzie znajdziemy również asystenta poruszania się po pasie jezdni oraz system Park Assist 360,
który za pomocą 4 kamer monitoruje otoczenia auta.

W Polsce, A6 Allroad oferowane jest z 3 silnikami, z których tylko jeden (3.0 TFSI) jest benzynowy. Pozostałe dwa to 3.0 TDI w różnych wariantach mocy (od 204 do 245), a także nowość - motor 3.0 bi-TDI, który generuje 313 KM. Jednostki 3.0 TFSI oraz TDI o mocy 204 KM i 245 KM są wyposażone w sportowe przekładnie siedmiobiegowe S tronic. Silnik TDI
o mocy 313 KM korzysta z ośmiostopniowej przekładni tiptronic, zoptymalizowanej pod kątem czasów zmiany biegów.

Auto jest już dostępne u dealerów Audi w Polsce.

WersjaSilnikMoc (KM)Moment obrotowy (Nm)Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)Średnie zużycie paliwa (l./100 km)Prędkość maksymalna (km/h)Cena (zł)
3.0 TFSIbenzynowy3104405,98,9250268 500
3.0 TDIwysokoprężny2044507,56,1223236 500
3.0 TDIwysokoprężny2455006,66,3236267 200
3.0 TDI Clean Dieselwysokoprężny2455006,66,3236273 300
3.0 bi-TDIwysokoprężny3136305,66,7250284 700
od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty