Prezentując w 1999 roku model Allroad (wówczas jeszcze bez członu A6), Audi odnalazło rynkową niszę. Klienci, którzy wymagali luksusowego pojazdu zdolnego do jazdy w lekkim terenie otrzymali wreszcie produkt, którego oczekiwali. Kilka lat później popularność w Europie zyskały SUV-y, co postawiło produkcję modelu Allroad pod znakiem zapytania.
W 2006 roku zaprezentowano jego następcę - A6 Allroad. Różnica w nazwie tego auta nie była dziełem przypadku. W porównaniu z pierwszą generacją uterenowionego kombi, następca został pozbawiony wielu cech, które zwiększały jego możliwości jazdy w lekkim terenie. Taka decyzja była podyktowana chęcią uniknięcia rywalizacji Allroad'a z wprowadzonym do sprzedaży SUV-em Q7.
Trzecia generacja uterenowionego kombi podtrzymuje trend zapoczątkowany przez swojego poprzednika. Tym, co odróżnia wersję Allroad od "zwykłego" A6, jest podwyższone o 60 mm zawieszenie, a także plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki. Podobnie jak w poprzednim A6 Allroad, w zależności od potrzeb, kierowca może regulować wielkość prześwitu w zakresie 50 mm. Co więcej, przy wyższych prędkościach samochód automatycznie wybiera najniższe ustawienia, by obniżyć środek ciężkości auta.
Nowe Audi A6 Allroad mierzy 4,94 m długości, 1,9 m szerokości, a także 1,47 wysokości. Dzięki temu, jest największym kombi w historii producenta z Ingolstadt.
Uterenowiona odmiana A6 będzie dostępna z benzynowym silnikiem 3.0 V6 TFSI o mocy 310 KM, a także dieslem 3.0 TDI w trzech wariantach mocy (204 KM, 245 KM oraz 313 KM).
Pojazd trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2012 roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?