Audi TT zachowało dwudrzwiowe nadwozie i charakterystyczną sylwetkę z łukiem dachu. Od poprzedników różni je przede wszystkim przód z ostro zarysowaną osłoną chłodnicy i refektorami. Auto prezentuje się naprawdę dobrze. Nawiązania do większego i zdecydowanie bardziej sportowego Audi R8 są oczywiste. Samochód jest na razie dostępny tylko jako coupe, ale w kolejnych miesiącach pojawi się też kabriolet.
W gamie silnikowej znalazły się czterocylindrowe jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem: benzynowe 2.0 TFSI o mocy 230 lub 310 KM (w usportowionym Audi TT S) i wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 184 KM. Standardem jest system start-stop, automatycznie wyłączający silnik na postoju i sześciobiegowa skrzynia manualna. Będzie można też zamówić dwusprzęgłowy automat S-Tronic. W Audi TTS seryjnie montowany jest napęd quattro, w pozostałych wersjach trzeba za niego dopłacić.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Audi TT i TT S
Podstawowe wyposażenie Audi TT obejmuje m.in. zawieszenie o sportowej charakterystyce, alufelgi, tylny spoiler wysuwany automatycznie po przekroczeniu 120 km/h, reflektory ksenonowe, sportowe fotele i tzw. wirtualny kokpit, czyli kolorowy ekran LCD zamiast zegarów. Może być na nim wyświetla m.in. mapa nawigacji GPS i inne informacje systemu MMI, który służy do zarządzania pokładową elektroniką.
Ceny Audi TT startują od 160240 zł za samochód z silnikiem 2.0 TFSI 230 KM. Oto, jak ocenili go dziennikarze TVN Turbo. Skrytykowali m.in. brak tradycyjnego hamulca ręcznego:
Źródło: TVN Turbo/x-news
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?