Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Nowe BMW M5. Biturbo, 600 KM i napęd 4x4

Data publikacji: Autor: ip

Nowe BMW M5

Wraz z nowym M5 BMW M GmbH wchodzi na nowe tereny: po raz pierwszy sportowa limuzyna będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Tym samym BMW M5 zyska na funkcjonalności w codziennej eksploatacji na każdej nawierzchni. Jednocześnie konsekwentnie kontynuuje tradycje luksusowej czterodrzwiowej limuzyny biznesowej o wyścigowym potencjale zapoczątkowane w roku 1984 wraz z pierwszym BMW M5.

fot. BMW Wraz z nowym M5 BMW M GmbH wchodzi na nowe tereny: po raz pierwszy sportowa limuzyna będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Tym samym BMW M5 zyska na funkcjonalności w codziennej eksploatacji na każdej nawierzchni. Jednocześnie konsekwentnie kontynuuje tradycje luksusowej czterodrzwiowej limuzyny biznesowej o wyścigowym potencjale zapoczątkowane w roku 1984 wraz z pierwszym BMW M5.

Opracowany przez BMW M GmbH nowy napęd na cztery koła M xDrive to najbardziej emocjonujący napęd tego typu w segmencie wyczynowym. Wykorzystuje on centralną skrzynię rozdzielczą ze sprzęgłem wielotarczowym i odpowiednio do potrzeb w pełni adaptacyjnie rozdziela napęd na oś przednią i tylną. Optymalna trakcja na każdej nawierzchni i w każdych warunkach to także zasługa aktywnego dyferencjału M na osi tylnej, który działa również całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.

Nowe BMW M5

Wraz z nowym M5 BMW M GmbH wchodzi na nowe tereny: po raz pierwszy sportowa limuzyna będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Tym samym BMW M5 zyska na funkcjonalności w codziennej eksploatacji na każdej nawierzchni. Jednocześnie konsekwentnie kontynuuje tradycje luksusowej czterodrzwiowej limuzyny biznesowej o wyścigowym potencjale zapoczątkowane w roku 1984 wraz z pierwszym BMW M5.

fot. BMWKierowca ma możliwość indywidualnego określenia charakteru pracy układu M xDrive. Do dyspozycji jest pięć różnych konfiguracji bazujących na różnych kombinacjach trybów DSC (DSC on, MDM, DSC off) i trybów M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Już w ustawieniu podstawowym z włączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i 4WD układ dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu, zapewniając sportowo zwinną jazdę. W trybie M Dynamic (MDM, 4WD Sport) układ M xDrive umożliwia łatwo kontrolowany drift. Dla ambitnych kierowców i do zastosowania głównie na torach wyścigowych przeznaczone są trzy tryby M xDrive z wyłączonym DSC. Tu kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje, w tym sam napęd tylny 2WD. Ten tryb umożliwia drift pod dowolnym kątem i pozwala umiejętnym kierowcom cieszyć się pełną dynamiką jazdy.

Adekwatny napęd zapewnia również w nowym BMW M5 podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 M TwinPower Turbo. Inżynierowie M mocno zmodyfikowali tę jednostkę. Na przykład nowa turbosprężarka, bardzo wydajne pośrednie chłodzenie powietrza doładowującego i większe ciśnienie wtrysku paliwa zapewniają większą moc, a przede wszystkich większy moment obrotowy. Znamionowa moc 600 KM generowana jest w zakresie 5600-6700 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 750 Nm uzyskiwany jest już od 1800 obr/min i pozostaje na tym wysokim poziomie aż do 5600 obr/min. W pełni adaptacyjna, sterowana wykresowo pompa olejowa gwarantuje odpowiednie smarowanie również przy jeździe nowym BMW M5 na torze. Imponujące osiągi nowego BMW M5 mówią same za siebie: samochód przyspiesza w jedyne 3,4 s do 100 km/h, a w 11,1 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem M Driver do 305 km/h.

Redakcja poleca:

Przyciski dla pieszych znikną ze skrzyżowań?
To trzeba wiedzieć przy zakupie polisy AC
Używany roadster za rozsądne pieniądze

Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście

Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?

Nowe BMW M5

Wraz z nowym M5 BMW M GmbH wchodzi na nowe tereny: po raz pierwszy sportowa limuzyna będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Tym samym BMW M5 zyska na funkcjonalności w codziennej eksploatacji na każdej nawierzchni. Jednocześnie konsekwentnie kontynuuje tradycje luksusowej czterodrzwiowej limuzyny biznesowej o wyścigowym potencjale zapoczątkowane w roku 1984 wraz z pierwszym BMW M5.

fot. BMWMoc silnika przenoszona jest w nowym BMW M5 przez specjalnie skonfigurowaną 8-stopniową skrzynię Steptronic z układem Drivelogic. W trybie D gwarantuje ona komfort automatycznej zmiany biegów, ale biegi można przełączać też sekwencyjnie: albo za pomocą kompaktowej dźwigni biegów na konsoli środkowej, albo łopatkami przy kierownicy. Układ Drivelogic umożliwia kierowcy dostosowanie charakterystyki pracy skrzyni biegów do własnych preferencji. Na torze wyścigowym 8-stopniowa skrzynia M Steptronic oferuje ekstremalnie szybką zmianę przełożeń, przyczyniając się do nieprzeciętnie wysokiej dynamiki jazdy nowego BMW M5.

Również układ jezdny nowego BMW M5 przystosowany jest do codziennej eksploatacji przy możliwie najlepszej trakcji oraz do maksymalnej dynamiki jazdy na torze wyścigowym. Silnik, skrzynia biegów i układ M xDrive strojone były przez doświadczonych specjalistów i kierowców wyścigowych na najtrudniejszym torze testowym świata – na słynnej Pętli Północnej toru Nürburgring. Starannie dobrane wzmocnienia w tylnej i przedniej części auta zapewniają bardzo wysoką sztywność karoserii, dając kierowcy nieprzeciętnie wysokie wyczucie pojazdu również przy bardzo sportowej jeździe.

Nowe BMW M5

Wraz z nowym M5 BMW M GmbH wchodzi na nowe tereny: po raz pierwszy sportowa limuzyna będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Tym samym BMW M5 zyska na funkcjonalności w codziennej eksploatacji na każdej nawierzchni. Jednocześnie konsekwentnie kontynuuje tradycje luksusowej czterodrzwiowej limuzyny biznesowej o wyścigowym potencjale zapoczątkowane w roku 1984 wraz z pierwszym BMW M5.

fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości