Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe BMW serii 1 - zobacz jak wygląda

(pp)
BMW opublikowało oficjalne zdjęcia najnowszego modelu serii 1. Pojazd ten również w drugiej generacji pozostaje jedynym samochodem z napędem tylnym w klasie kompakt premium.

BMW opublikowało oficjalne zdjęcia najnowszego modelu serii 1. Pojazd ten również w drugiej generacji pozostaje jedynym samochodem z napędem tylnym w klasie kompakt premium.

Fot. BMW
Fot. BMW

Nowe BMW serii 1 w wersji 5-drzwiowej przyciąga uwagę ze względu na masywnie ukształtowaną karoserię o wyraziście wymodelowanych powierzchniach. Długość nadwozia zwiększyła się w porównaniu do poprzedniego modelu o 85 mm, rozstaw osi o 30 mm, rozstaw kół z przodu i 51 mm zaś rozstaw kół z tyłu o 72 mm. Na korzyść wnętrza i sportowego wyglądu wpływ ma też większa o 17 mm szerokość auta. Pojemność bagażnika zwiększona została o 30 l i teraz wynosi ona 360 litrów. Istnieje jednak możliwość zwiększenia przestrzeni bagażowej, dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy.

**CZYTAJ TAKŻE

BMW serii 4?BMW Gran Coupe do produkcji?

**

Fot. BMW
Fot. BMW

Po raz pierwszy zastosowane będą wyłącznie silniki benzynowe i wysokoprężne w nowej technologii BMW TwinPower Turbo. Silnik benzynowy 1.6 litra dostępny będzie w dwóch wariantach mocy, 136 i 170 KM. Nieco większy wybór będą mieli ci, którzy zdecydują się na Diesla. Tutaj także będzie dostępna jedna jednostka napędowa o mocy 116, 143 oraz 184 KM. Najmocniejszy Diesel rozpędza nową serię 1 do "setki" w nieco ponad 7 sekund, charakteryzując się przy tym spalaniem na poziomie 4,5 litra na 100 km.

Ciekawostką jest automatyczna skrzynia biegów, która będzie posiadała aż 8 przełożeń. BMW serii 1 będzie także pierwszym autem w tej klasie wyposażonym w system Start&Stop zarówno w wersji z przekładnią manualną jak i automatyczną. Dla miłośników jazdy ekonomicznej dostępny będzie tryb jazdy ECO Pro, który automatycznie ustawi wszystkie parametry pracy silnika pod kątem jak najniższego zużycia paliwa.

Fot. BMW
Fot. BMW

Budowę zawieszenia kompaktowego BMW podporządkowano wysokiemu komfortowi i precyzji prowadzenia. Z przodu zastosowano amortyzatory na podwójnych przegubach, natomiast oś tylna to konstrukcja pięciowahaczowa. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy nie przekazuje drgań na koło kierownicy, a lista standardowego wyposażenia została wzbogacona o takie systemy jak stabilizacja jazdy DSC z DTC i elektroniczna funkcja blokady tylnego mechanizmu różnicowego.

W wyposażeniu opcjonalnym może się znaleźć min. asystent świateł drogowych, reflektory adaptacyjne, asystent parkowania, kamera cofania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z ostrzeganiem przed najechaniem, tempomat z funkcją hamowania, funkcja Speed Limit Info i No Passing Info, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, Real-Time Traffic Information i aplikacje do odbioru radia internetowego oraz korzystania z portali społecznościowych.

Ceny nowej serii 1 nie są jeszcze znane.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Nowe BMW serii 1 - zobacz jak wygląda
Warianty modelowe116i118i116d118d120d
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowywysokoprężnywysokoprężny
Pojemność (l)1.61.62.02.02.0
Moc (KM)136170114143184
Maks. moment obr. (Nm)220250260320380
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)8,57,410,38,97,2
Prędkość maksymalna210225200212228
Zużycie paliwa (l/100 km)5,55,84,34,44,5
Emisja CO2 (g/km)129134114115119
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty