Nowe BMW serii 2 Active Tourer

(ip)
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
Wprowadzenie do sprzedaży BMW serii 2 Active Tourer oznacza poszerzenie oferty BMW o kolejny segment modelowy. Nowy samochód w segmencie kompaktowym premium umiejętnie łączy w sobie komfort i funkcjonalność przestrzenną z typowymi dla BMW siłą, dynamiką, stylem i elegancją.

Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, obdarzony harmonijnymi proporcjami Active Tourer emanuje

BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW

sportowym charakterem. Mierząc zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości, jest zarazem autem o niewielkich rozmiarach zewnętrznych i zaskakująco przestronnej kabinie, co czyni go idealnie dostosowanym do rosnących wyzwań miejskiej mobilności.

W BMW serii 2 Active Tourer wyraźnie obecny jest też duch dynamiki, tak typowy dla marki. Widoczny jest choćby w charakterystycznym, lekko pochylonym w przód wlocie powietrza („nerki”) i podwójnych, okrągłych lampach głównych. Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny czy wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Zwięzły język linii bocznych podkreśla siłę uwydatnianą przez mocne łuki nadkoli, sprawiając, że BMW serii 2 Active Tourer nawet gdy stoi, wydaje się pożerać przestrzeń. A kokpit oczywiście jest pochylony w stronę kierowcy – to kolejny element etosu BMW, którego nie da się nie zauważyć.

BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW

Wszechstronna przestrzeń bagażowa, której pojemność można dowolnie kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard) to najbardziej oczywiste przykłady znakomitej praktyczności tego auta w codziennym użytkowaniu. Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy – albo dla wyższego komfortu podróżnych, albo większego potencjału transportowego. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: mocnymi, lekkimi i ekonomicznymi jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji silników. Montowane są poprzecznie, a charakteryzują się niezwykle zwartą budową i zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo – i spełniają normę spalinową EU6.

Nowa 3-cylindrową jednostkę benzynową cechują wyjątkowa wydajność i wspaniałe osiągi. Ten ultranowoczesny silnik

BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW

debiutuje w wariancie BMW 216i Active Tourer (spalanie miasto/trasa/średnio: 6,1/4,2/4,9 l/100 km*; emisja CO2 średnio: 115 g/km*), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM i imponuje spontanicznymi reakcjami na gaz, łatwością wchodzenia na wysokie obroty oraz potężną siłą ciągu. Konstrukcja oparta na 3 cylindrach oznacza, że uzyskano wzajemne znoszenie się sił bezwładności 1. i 2. rzędu, a aby praca jednostki była jak najrówniejsza, dodano jeszcze wałek wyrównoważający.

W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (spalanie 7,6/5,0/6,0 l/100 km, emisja 139 g/km). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 s i maksymalnie do 235 km/h, wznosząc na wyżyny poziom osiągów dynamicznych w swojej klasie.

Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (zużycie paliwa 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, emisja 109 g/km*). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm. Jest kolejnym potwierdzeniem dynamicznych możliwości wysokoprężnych jednostek BMW, rozpędzając 218d Active Tourer do 100 km/h w czasie 8,9 s i maksymalnie do 205 km/h.

BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW
BMW serii 2 Active Tourer, Fot: BMW

Podobnie jak wszystkie modele BMW, tak i nowe BMW serii 2 Active Tourer charakteryzuje się znakomitymi własnościami jezdnymi i dynamiką. Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu, zapewnia zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania. Przednia oś nowego BMW serii 2 Active Tourera została tak dopracowana pod względem kinematyki, by dynamika jazdy i precyzja sygnałów z układu kierowniczego były optymalne w sposób typowy dla marki. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz funkcjonalne zestrojenie systemu pozwoliły na uzyskanie prowadzenia pozbawionego zachowań związanych z wpływami momentu obrotowego na układ kierowniczy.

BMW serii 2 Active Tourer to pierwszy samochód w klasie kompaktowej premium, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty