Nowe Clio GT ze 140-konnym silnikiem TCe

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Renault
Fot. Renault
Kilka dni temu Renault zaprezentowało czwartą generację modelu Clio. Model ten stanowi początek nowej ery w historii francuskiej marki. Jego najmocniejsza wersja Sport nie będzie już napędzana przez silnik wolnossący, lecz turbodoładowany.
Fot. Renault
Fot. Renault

Jednym ze znaków rozpoznawczych Clio drugiej i trzeciej generacji był 2-litrowy motor bez doładowania, który w zależności od wersji, generował od 172 do 200 KM. Jednak wymogi dotyczące emisji spalin sprawiły, że Francuzi zostali zmuszeni do rezygnacji z dalszego rozwoju tej jednostki i zastąpienie jej silnikiem z turbodoładowaniem.

Nowe Clio Sport będzie zatem napędzane przez nowy, 1.6-litrowy motor osiągający ok. 200 KM. Dokładna specyfikacja tego auta zostanie ujawniona w drugiej połowie roku, kiedy to doczeka się ono oficjalnej premiery. Jednak dla tych, którzy nie potrzebują tak dużej mocy, Renault przygotowuje również model "pośredni", pomiędzy wersją Sport, a podstawowymi odmianami Clio.

Będzie to wersja GT, napędzana przez 1.2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, którego moc maksymalna ma zostać zwiększona ze 115 do 140 KM. Będzie on współpracował z nową, dwusprzęgłową przekładnią, która w późniejszym czasie będzie oferowana również w słabszych wersjach Clio.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty