Nowe Megane Renault Sport. 300 KM i cztery koła skrętne

(ip)
Megane Renault Sport.Pod maskę trafi silnik 1.8 TCe. W Renault Megane R.S. zaoferuje 280 KM i 390 Nm. Warto dodać, że moment obrotowy będzie dostępny w imponująco szerokim przedziale 2400-5000 obr./min. Silnik bedzie parowany z 6-biegową, ręczną skrzynią lub dwusprzęgłową przekładnią EDC z procedurą startową.Fot. Marek Perczak
Megane Renault Sport.Pod maskę trafi silnik 1.8 TCe. W Renault Megane R.S. zaoferuje 280 KM i 390 Nm. Warto dodać, że moment obrotowy będzie dostępny w imponująco szerokim przedziale 2400-5000 obr./min. Silnik bedzie parowany z 6-biegową, ręczną skrzynią lub dwusprzęgłową przekładnią EDC z procedurą startową.Fot. Marek Perczak
Francuzi słyną z produkcji doskonałych samochodów sportowych. Jeden z nich ujrzał światło dzienne podczas salonu IAA we Frankfurcie. Mowa o nowym Megane Renault Sport.

Samochód jest w pełni nastawiony na wrażenia z jazdy i precyzję prowadzenia. Renault Megane R.S. będzie pierwszym hot hatchem z układem czterech kół skrętnych. System 4Contol podnosi zwrotność przy niskich prędkościach, natomiast przy wysokich stabilizuje auto na łukach drogi.

Kolejnym unikalnym rozwiązaniem będą amortyzatory z hydraulicznymi ogranicznikami ugięcia. Dzięki nim nawet poważne nierówności będą wybierane relatywnie miękko. Specjalnie zaprojektowane zwrotnice PerfoHub oraz opcjonalna blokada mechanizmu różnicowego Torsen skompensują większość mankamentów przedniego napędu - w tym sił pojawiających się na kierownicy czy podsterowności na szybko pokonywanych ciasnych zakrętach.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Z zewnątrz Megane Renault Sport będzie różniło się od słabszych wersji nie tylko rozbudowanym pakietem aerodynamicznym. Będzie również znacznie bardziej masywne. To zasługa błotników poszerzonych o 60 mm (przód) i 45 mm (tył).

Paleta lakierów została poszerzona. Do charakterystycznego dla Renault Sport żółtego Liquid Yellow dołączył równie efektowny Volcanic Orange. Oczywiście dostępne będą także bardziej stosowane barwy.

Pod maskę trafi silnik 1.8 TCe. W Renault Megane R.S. zaoferuje 280 KM i 390 Nm. Warto dodać, że moment obrotowy będzie dostępny w imponująco szerokim przedziale 2400-5000 obr./min. Silnik bedzie parowany z 6-biegową, ręczną skrzynią lub dwusprzęgłową przekładnią EDC z procedurą startową.

Nabywca wersji Trophy (w ofercie od końca 2018 r.) będzie miał do dyspozycji 300 KM i 400 Nm. Ponadto samochód otrzyma usztywnione zawieszenie, 19-calowe koła i 355-milimetrowe tarcze z przodu z zaciskami Brembo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty