MINI 5D ma o 72 mm większy rozstaw osi i mierzy o 161 mm więcej długości niż wersja 3D. W tylnej części są trzy miejsca, a jadący na nich podróżni korzystają ze znacząco większej przestronności: wnętrze jest wyższe o 15 mm i szersze aż o 61 mm. Także bagażnik jest większy niż w 3-drzwiowym MINI, jego pojemność to 278 l (o 67 więcej niż w 3D). Funkcjonalność auta zwiększa także dzielone oparcie kanapy (60:40), po złożeniu którego pojemność transportowa wzrasta do 941 l.
W chwili wejścia na rynek MINI 5D będzie zapewniał średnie spalanie w zakresie od 5,9-3,5 l/100 km i emisję CO2 136-92 g/km. Do wyboru będzie 6 silników wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo: 4 jednostki 3-cylindrowe i dwie 4-cylindrowe. 3-cylindrowe silniki benzynowe o mocy 75 kW/102 KM oraz 100 kW/136 KM napędzają modele MINI One 5D oraz MINI Cooper 5D, zaś 4-cylindrowy o mocy 141 kW/192 KM – MINI Cooper S 5D. 3-cylindrowe turbodiesle o mocy 70 kW/95 KM oraz 85 kW/116 KM to napędy MINI One D 5D i MINI Coopera D 5D, zaś MINI Cooper SD 5D wyposażony będzie jako pierwszy w palecie w nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l i mocy 125 kW/170 KM. Wszystkie warianty silnikowe spełniają normę czystości spalin Euro 6.
Samochód otrzyma zupełnie nowe 6-biegowe skrzynie przekładniowe, zarówno manualne, jak i automatyczne Steptronic, oraz szerokie zastosowanie technologii MINIMALISM ograniczającej zużycie paliwa. Słynne w MINI własności jezdne „jak w gokarcie” zapewnia opracowane specjalnie dla tego modelu zawieszenie. Opcjonalnie można je uzupełnić o adaptacyjne amortyzatory w ramach systemu Dynamic Damper Control (DDC), kierowca może też dowolnie wybierać typy zachowań auta w zakresie dynamiki jazdy i komfortu.
MINI 5D korzysta także na wiele innych sposobów z podniesionych standardów wprowadzonych wraz z nowym modelem MINI, w tym w zakresie jakości materiałów i wykończenia, bezpieczeństwa, komfortu akustycznego oraz wyposażenia. Nowy kokpit oraz koncepcja obsługo
wa mogą być uzupełnione przez komputer pokładowy z nawigacją i ekranem nawet o przekątnej 8,8 cala w konsoli środkowej oraz przez sterownik MINI Controller z gładzikiem dotykowym na pokrętle. Opcjonalny pierścień świetlny LED wokół centralnego instrumentu dostarcza informacji o warunkach jazdy i wielu funkcjach aktywowanych przez kierowcę. Wśród innych elementów wyposażenia znajdziemy lampy główne diodowe LED, diodowe światła przeciwmgielne, oświetlenie ambientowe i dostęp bezkluczykowy Comfort Access. Paleta systemów wsparcia kierowcy obejmuje wyświetlacz przezierny Head-Up Display, zamontowany nad kolumną kierowniczą. MINI 5D dostępny jest też z systemem Driving Assistant, opartym na kamerze adaptacyjnym regulatorze prędkości, systemie ostrzegania o ryzyku kolizji lub najechania pieszego z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego, asystentem świateł drogowych, rozpoznawaniem znaków drogowych, asystentem parkowania i kamerą cofania. Z samochodem można zintegrować wiele dodatkowych funkcji za pomocą sieci społecznościowych i aplikacji z zakresu multimediów i infotainment, dostępnych obecnie dla smartfonów zarówno typu Apple iOS, jak i Android.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?