Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Nowe modele dwumasowych kół zamachowych Sachs

Data publikacji:

 Dwumasowe koła zamachowe Sachs są już dostępne w ofercie części zamiennych dla wszystkich typów pojazdów, od samochodów kompaktowych po minibusy.

Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów. Firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych.

Szeroka oferta producenta

Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota 206, po terenowego Volkswagena Tiguan. Poza wspomnianymi modelami, dwumasowe koła zamachowe marki Sachs można dostać praktycznie od ręki dla Fiata Bravo, Citroëna Xsara Picasso i Lancii Delta. Na rynku pojawiły się już modele dla aut średniej wielkości, takich jak VW Passat czy Toyota Avensis, ale też dla Mercedesów klasy E i C, a także vanów tej marki - Sprinter i Vito.

Praktyczne i komfortowe

W porównaniu z konwencjonalnymi tłumikami drgań skrętnych, dwumasowe koła zamachowe są rozwiązaniem doskonalszym. Mimo coraz większej mocy współczesnych silników, spełniają rosnące wymagania użytkowników pojazdów w zakresie wygody i tłumienie hałasu. Dwumasowe koło zamachowe nie tylko zatrzymuje wytwarzane przez silnik drgania i skutecznie wycisza jego słyszalność w kabinie, ale pomaga też ograniczyć zużycie paliwa, ułatwiając płynną jazdę na niskich obrotach.

Dwumasowe koła zamachowe podnoszą również wygodę zmieniania biegów, gdyż czynność ta wymaga teraz użycia mniejszej siły. Wynika to z faktu, że tarcza sprzęgła, bez tłumika drgań skrętnych, posiada mniejszy moment bezwładności. Kolejną zaletą są małe rozmiary tego rodzaju części. Dzięki kołu dwumasowemu, łagodniej przebiega uruchamianie i zatrzymywanie silnika, a także współpraca ze sprzęgłem, i to zarówno typu dociskowego, jak i cięgłowego.

Instalacja i serwis

Koło DMF to niezwykle wytrzymały mechanizm o długiej żywotności. Warsztat powinien jednak sprawdzać je przy każdej wymianie sprzęgła. Wymiana koła dwumasowego staje się konieczna, jeżeli w pojeździe sprzęgło jest wymieniane już po raz drugi.

Kilka wskazówek dotyczących konserwacji:

- Do czyszczenia koła dwumasowego wolno używać wyłącznie ścierek niezabrudzonych smarem ani olejem. Nie wolno w tym celu używać czyszczącego sprzętu ciśnieniowego, środków czyszczących w aerozolu ani sprężonego powietrza.

- Nie wolno regenerować powierzchni ciernych wtórnego koła zamachowego.

- Więcej informacji na temat serwisowania kół DMF można uzyskać, kontaktując się z infolinią techniczną firmy ZF Services lub zapoznając się z dostępną dla warsztatów broszurą pt. „Szkolenie techniczne: części samochodowe układu przenoszenia napędu. Budowa, działanie, diagnostyka” (ang. „Technical Training –Automotive Components in the Powertrain - Design, operations, diagnostics”).

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • pkurzac

    "Koło DMF to niezwykle wytrzymały mechanizm o długiej żywotności." Mocno przesadzone. Znam przypadki gdzie koło po 120 tys. rozypane tak że autem ujechać nie idzie.

  • Adam (gość)

    Wymieniam reguralnie co 120000 km warszawskie korki

  • kaszalot (gość)

    Czy koło dwumasowe stosowane jest też w silnikach benzynowych? Różne opisy w portalach internetowych podkreślają, że chodzi o silniki diesla. Niech mi to ktoś wytłumaczy.

  • dwumasowki (gość)

    Dwumasówki występują również w benzyniakach. Laguna 2.0 Ide, praktycznie wszystkie BMW E39, E46 itp, niektóre wersje silnikowe Mondeo, Audi, VW z silnikami 1.8T. Edytowany przez moderatora 2013-03-18 06:19

  • Hary (gość)

    Jak odkręcić dwumasę od wału Galaxy 2002

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości