Nowe modele Volvo: XC60, S60, V60

(ip)
Volvo S60 Fot: Volvo
Volvo S60 Fot: Volvo
Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii obejmujące aż 6 modeli. Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 części. Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Mimo zmiany wielu elementów nadwozia, zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli „60” światła

S60 - widoczne pojedyncze reflektory przednie, światła do jazdy dziennej umieszczone w zderzaku, nowe przetłoczenia na masce, ukryte dysze spryskiwaczy,
S60 - widoczne pojedyncze reflektory przednie, światła do jazdy dziennej umieszczone w zderzaku, nowe przetłoczenia na masce, ukryte dysze spryskiwaczy, szerszy grill chłodnicy Fot: Volvo

do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów, umieszczone zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy. Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski, a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne. Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy, zachowano wystarczająco wysoki profil opon, by utrzymać komfort podróży. Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.

Generacja modeli „60” zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są bardzo wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży. Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych

Nowe Volvo S60 z nowymi rurami wydechowymi zintegrowanymi z tylnym zderzakiem. Fot: Volvo
Nowe Volvo S60 z nowymi rurami wydechowymi zintegrowanymi z tylnym zderzakiem. Fot: Volvo

wskazań. W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia – Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept -  adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40. Pod koniec roku, w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Nowością jest system torque vectoring, który będzie wyposażeniem seryjnym przednionapędowych modeli S60/V60 i XC60. Dba on o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów, a tym samym niweluje skłonność auta do podsterowności. W modelu będzie można także zamówić Active High Beam Control automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. System wykrywa nadjeżdżające z przeciwka pojazdy z odległości nawet 700 m, a auta jadące w tym samym kierunku z ok. 300 – 350 m. Dzięki rozpoznawaniu częstotliwości wiązki światła, system bezbłędnie odróżnia światła samochodowe od np. latarni ulicznych. Wiązka światła jest tak podzielona, by nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie lepiej doświetlać pobocze. Cornering Light to rozszerzenie obecnego systemu aktywnych reflektorów biksenonowych (Active Bending Light), które oświetla obszar, do którego podjeżdża kierowca, umożliwiając tym samym bezpieczne manewrowanie – na przykład przy skręcaniu w wąską drogę lub podczas przejeżdżania nocą przez wąską bramę. W systemach wykrywających pojazdy w martwym polu, kamery zostaną zastąpione radarami, bardziej odpornymi na zmienne warunki atmosferyczne.

Nowe Volvo S60. Klienci mogą wybrać jedno z czterech rodzajów zawieszenia: komfortowe, dynamiczne, obniżone-sportowe lub adaptacyjne. Fot: Volvo
Nowe Volvo S60. Klienci mogą wybrać jedno z czterech rodzajów zawieszenia: komfortowe, dynamiczne, obniżone-sportowe lub adaptacyjne. Fot: Volvo

Sensus Connected Touch to nowy system sterowania pojazdem z funkcjami multimedialnymi. Centrum sterowania stanowi 7-calowy ekran dotykowy typu multi-touch, z którego można korzystać także w rękawiczkach. Część przycisków sterujących systemem zdublowano na klawiaturze panelu środkowego i na kierownicy. System może być także sterowany głosowo.

Kierowca może się łączyć się z Internetem wpinając do gniazda USB modem 3G/4G lub parując z samochodem telefon komórkowy. Istnieje możliwość udostępnienia sieci poprzez WiFi wszystkim pasażerom. W trakcie jazdy można słuchać muzyki z internetowych stacji radiowych lub serwisów oferujących streaming muzyki. Ekran może wyświetlać prognozę pogody na najbliższych kilka dni.

System potrafi nanieść najnowsze informacje dot. ruchu drogowego i skoordynować je z pokładowym systemem nawigacji. Można też wyszukiwać wolne miejsca parkingowe lub lokalizować wybrane usługi. Na postoju można przeglądać strony internetowe, korzystać ze sklepów AppStore, sprawdzać w internecie informacje dotyczące mijanych atrakcji turystycznych, czy miast.

Po przeprowadzonych zmianach generacja modelowa „sześćdziesiątek” stała się bardziej ekologiczna i oszczędna. Zużycie paliwa modelu S60 z silnikiem D2 o mocy 115 KM z ręczną skrzynią biegów spadło do poziomu 4,0 l/100 km (cykl mieszany), co przekłada się na emisję CO2 106 g/km. To najlepsze wyniki w klasie aut C/D. Spalanie modelu V60 D2,wynosi teraz 4,1 l/100 km (109 g/km), a w XC60 D5 (215 KM), jak i D4 (163 KM) – ok. 5,3 l/100 km (139 g/km).

Poprawiono również parametry silników benzynowych. W S60 z silnikiem 1,6 l T4 (benzynowy silnik ze wtryskiem bezpośrednim z turbodoładowaniem) o mocy 180 KM lub silnikiem T3 (150 KM) zużycie paliwa wynosi ok 6,8 l.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty