Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38867 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Nowe odmiany Forda Rangera. Pierwsze jazdy, wrażenia, dane techniczne i ceny

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. Kamil Rogala Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.

Ford Ranger w nowych odmianach

Zanim przejdę do właściwości terenowych, technicznych i cen nowych wersji, a konkretniej rozbudowanych pakietów dodatków, warto poznać je nieco bliżej, bowiem wbrew pozorom, różnią się one od siebie dość znacząco i celują w zupełnie inne grupy potencjalnych odbiorców.

Ranger Raptor Special Edition

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. FordRanger Raptor jest znany w Polsce jako topowa odmiana tego modelu, wyposażona w zaawansowane zawieszenie oraz dodatki, które nie tylko podnoszą walory terenowe auta, ale również pozwalają wyróżnić się z tłumu. To chyba najbardziej bojowo wyglądający pickup dostępny w Polsce, który wyglądem budzi szacunek na ulicy. Nic dziwnego, ogromne koła z terenowymi oponami, słuszny prześwit i poszerzenia nadwozia dodają mu niesamowitego charakteru. Wersja SE (Special Edition) posiada między innymi dodatkowe akcenty stylistyczne tj. wyścigowe pasy biegnące przez środek nadwozia, matowo-czarne elementy zewnętrzne oraz czerwone przeszycia w kabinie. Raptor już sam w sobie jest świetny, więc te subtelne dodatki jedynie dodają mu bojowego wyglądu.

Ranger Stormtrak

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. FordOdmiana Stormtrak to przede wszystkim walory estetyczne, w tym zarezerwowany tylko dla tego wariantu lakier Rapid Red. To model przeznaczony dla tych, którzy potrzebują funkcjonalnego i wytrzymałego auta, ale nie chcą rezygnować z dobrego wyposażenia i komfortu na co dzień.

Ranger Wolftrak

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. FordWolftrak to kolejna limitowana edycja, tym razem skupiona przede wszystkim na świetnych walorach terenowych, ale i na atrakcyjnym wyglądzie. W poszerzonej liście wyposażenia wylądowały takie dodatki, jak elektroniczna blokada tylnego mostu oraz dedykowane dla tego modelu terenowe opony. Wygląd podkreśla dodatkowe orurowanie skrzyni ładunkowej, pozwalające m.in. na wygodny montaż akcesoriów. Niektóre elementy nadwozia pomalowano na czarny, matowy kolor, zastosowano 17-calowe felgi z lekkich stopów itp.

Ranger MS-RT

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. FordTo odmiana, która stanowi ukłon w stronę tych, którzy nieco zazdrościli ciekawych „sportowych” wersji Amerykanom. Jak przyznaje sam Ford, MS-RT to bulwarowa odmiana Rangera, która zastosowaniem zdecydowanie różni się od Raptora. Tutaj mamy duże 20-calowe felgi OZ Racing, pakiet stylistyczny i sportowe akcenty, które mają nadać autu dynamicznego charakteru. Niestety ze względów logistyczno-finansowych, pakiet ten nie będzie oferowany na rynku polskim.

Właściwości terenowe i techniczne

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. Kamil RogalaNajwiększymi zdolnościami terenowymi dysponuje oczywiście wariant Raptor, który ma największy prześwit, zawieszenie z amortyzatorami wyczynowymi FOX oraz ogromne opony A/T w rozmiarze A/T285/70 na 17-calowych felgach, ale równie dobrze w ciężkim terenie radzi sobie Wolftrak. Mieliśmy okazję sprawdzić te wersje (oraz Stormtrak) na sekcji terenowej toru Hungaroring. W przypadku Raptora był to bardzo dynamiczny przejazd po torze motokrosowym, a więc nie brakowało m.in. mocnych podjazdów, stromych zjazdów i szybkich sekcji z nierównościami, na których swoje zalety pokazało fantastyczne zawieszenie oparte m.in. o amortyzatory marki FOX. Stormtrak i Wolftrak z kolei to auta, które co prawda nie kuszą do tak dynamicznej jazdy, ale po przełączeniu napędu na 4WD Low sprawiają wrażenie, że wjadą niemal wszędzie, oczywiście w ramach rozsądku i na tyle, na ile pozwolą opony.

Zobacz także: Czy można nie płacić OC kiedy auto tylko stoi w garażu?

Jeśli chodzi o parametry opisujące właściwości terenowe, najbardziej imponująco prezentuje się Raptor, który dysponuje prześwitem 281 mm. Kąt natarcia to 32,5 stopnia, kąt zejścia to 24 stopnie, podobną wartość ma kąt rampowy. Kąt przechyłu bocznego to aż 35 stopni, a maksymalna głębokość brodzenia to 850 mm.

Ceny i wyposażenie

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. FordDodatki i pakiety wyposażenia tj. Raptor Special Edition, Wolftrack i Stormtrak dostępne są za dopłatą do wybranych wersji Rangera. Oczywiście pakiet SE dostępny jest tylko dla Raptora, natomiast Stormtrak dokupimy tylko do wariantu Wildtrak. Pakiet dodatków Wolftrak dostępny jest tylko dla modelu z wyposażeniem XLT. Jak to wygląda cenowo?
Za pakiet dodatków o nazwie Special Edition dla modelu Raptor należy dopłacić 4950 złotych. Za pakiet Stormtrak dla modelu Wildtrak należy dopłacić 8450 złotych, natomiast dodatki z pakietu Wolftrak dla modelu XLT to koszt 5450 złotych. Niestety ciekawa wizualnie odmiana MS:RT nie będzie oferowana na naszym rynku.

Podsumowanie

Mnogość wersji, szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, dodatków i gadżetów sprawia, że Ford Ranger jest najchętniej kupowanym pickupem w Polsce i Europie, a drugi pod tym względem model Toyoty Hilux jest daleko w tyle. Nic dziwnego, bowiem jest to naprawdę ciekawy i niezwykle sprawny w terenie samochód, oferujące świetną funkcjonalność i właściwości jezdne. Oczywiście pod tym względem króluje wariant Raptor, który stanowi około 30 procent sprzedaży tego modelu w Polsce.

Wybrane dane techniczne:

 

Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 KM (AT10)

Cena (zł, netto)

204 240

Typ nadwozia/liczba drzwi

pickup/4

Długość/szerokość (mm)

5363/2028

Rozstaw kół przód/tył (mm)

1710/1710

Rozstaw osi (mm)

3220

DMC (kg)

3130

Liczba miejsc

5

Masa własna (kg)

2510

Pojemność zbiornika paliwa (l)

80

Rodzaj paliwa

Diesel

Napędzana oś

4x4

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 10-stopniowa

Osiągi

 

Moc (KM)

213 KM

Moment obrotowy (Nm)

500 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10

Prędkość maksymalna (km/h)

170

Spalanie (l/100km)

10,6 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

278

 

Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. Kamil Rogala

Ford Ranger bije rekordy sprzedaży w Polsce. Zaskakujące jest to, jak dużą popularnością zaczęły cieszyć się pickupy, które do tej pory znane były głównie z amerykańskich filmów. Płynąc na fali popularności, Ford postanowił pokazać kilka nowych pakietów i odmian dla swojego Rangera. Miałem okazję sprawdzić je w boju na torze Hungaroring.
Fot. Kamil Rogala

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Ranger dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Ranger Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł